Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 18. januar 2011

Jeg sendte en ny e-post til Arvehjelpen.no




Gmail - Arv etter steforeldre/Fwd: Mer om Meme










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Arv etter steforeldre/Fwd: Mer om Meme











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Jan 18, 2011 at 6:23 PM




To:
ps@s-law.no






Hei,

da jeg var ni år gammel, så flyttet jeg fra min mor, til min far.

Da jeg bodde hos mora mi, så hadde jeg en stefar, Arne Thommasen, som var samboer med mora mi, og de fikk en sønn sammen, Axel Thomassen.


Men jeg fikk noe 'skillsmisse-oppgjør', da jeg flytta fra mora mi til faren min.

Har jeg rett på arv etter Arne Thomassen.

Eller han skulle kanskje gitt til mora mi, da de skiltes?


Seinere, så har jeg leiet et rom av Arne Thomassen, og hans nye dame, Mette Holter, i Oslo.

Og da hadde de mye moderne kunst på veggen, av en spesiell kunstner.

Men det var kanskje noe han hadde fått tak i seinere.


Min søster, (som noen ganger roter med arv selv), sier at jeg ikke har rett på arv, etter min stefar.

(Men jeg får ikke arv etter min mormor, så jeg sendte for sikkerhetsskyld etter min stefar).


Skulle gjerne hatt dette avklart.

Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/1/18
Subject: Fwd: Mer om Meme
To: pia@nfunorge.org
Cc: post.vestfold@politiet.no


Og du klager på at jeg ikke er flink med arv, etter Arne Thomassen.


Men du sender ikke kopi av Ellen sin pengeoverføring, til deg.

Og da moren vår døde, så sendte du meg ikke regnskap.


Og du hadde med Martin, for å dele arven etter mora vår, enda Martin var jo broren til vår mor.

Hvis du leser mer i den arveloven, så står det sikkert det der og, at brødre ikke arver søstre, hvis søstra har unger.


Jeg vet ikke om stebarn ikke har rett på arv.

Jeg sitter ikke å leser lovbøker om arv.

Jus er jo et eget felt det.

Man kan jo ikke være mester i alt.


Jeg har jo så mange andre ferdigheter, så jeg innrømmer at jus/arve-rett ikke er en av mine nøkkel-ferdigheter.

Men jeg kan jo kontakte Arveretten.no.

Mvh.



Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/1/18
Subject: Fwd: Mer om Meme
To: post.vestfold@politiet.no
Cc: hv-02.kontakt@mil.no, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, larvik.tingrett@domstol.no, agder.lagmannsrett@domstol.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>





---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/1/18
Subject: Re: Mer om Meme
To: Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>


Hei,

er du sikker på at det er tradisjon i Christell sin familie å kalle ungene noe med Erik/Erika?


Jeg har drevet med slektsforskning, og kan ikke si at jeg har lagt merke til det.


Men men.

Du får få deg internett hjemme vet du, så kan du svare hjemmefra.

Men men, jeg har annet å gjøre noen ganger jeg og.

Jeg trenger ikke de inkasso-papirene.


Hvorfor kontaktet du ikke de firmaene forresten, du ønsket jo å ta deg av mine smålån, husker jeg, at du sa, påsken 2005.

Men du gjorde det ikke, så hun sosionomen fra Sandefjord måtte gjøre det.


Det er ihvertfall fakta at Bjørn Humblen, Christells bror, og hans kone, har vært i Johanitterordenen.

Jeg lurer på, familien vår er jo komplisert.

Regner du deg som søster av Christell?


Regner du deg som adoptivbarn av Haldis?

Du bodde jo nede hos Haldis og dem, fra 1983 vel, til 1988.

Kan jeg spørre hvorfor du flyttet opp til meg?

Du trenger ikke hente de papirene hos Martin, du kan jo bare ringe og be de sende de.


Når jeg søker jobber osv., så kunne jeg trengt de papirene.

Fordi Rimi sender ikke kopier av disse til meg, av en eller annen grunn.

Nei, det er rart at du er interessert i arv etter dine slektninger da, hvis du ikke er interessert i det som står på 300 sider, etter Holger baron Adeler og Meme da.


Men arv skal du ha.

Dere er en håpløs gjeng, hele gjeng.

Nesen som sigøynere, noen av dere.

Sender ikke regnskap på arv osv.

Det gjorde til og med vår far.


Så han blir jo som en speidergutt sammenlignet med min mors familie, synes jeg.

Men men.

Du får ha mange takk for svar, uansett!

Mvh.

Erik Ribsskog




2011/1/18 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>




Hei J



Ja, det blir litt mange mailer og jeg har
ikke så god tid til å svare, så du kan kanskje begrense mailene litt?


Jeg kan nok ikke svare på alt du spør om,
det blir litt mye rare ting, men det er bra at du har noe å drive med og finne
ut av.



Jeg vet ikke hvorfor de kalte henne Memé,
men ja det var hun som var gift med baron Adeler. Det stemmer det du husker om
moren til bestemor.


Jeg vet ikke hva mamma mente med det hun
sa, hun sa mye rart.



Jeg kommer nok ikke til å dra til Martin
med det første, så du må nok vente en stund før du får de papirene (hvis jeg
finner kofferten din). Jeg tror at jeg har noen gamle papirer hos meg og, men
det er vel mest inkassosakene dine tror jeg. Vil du at jeg skal sende de til
deg? De er jo så gamle nå så du har sikkert ordnet opp i det.



Du er opptatt av slekten, det skjønner jeg
og det er jo bra det. Det at adelen er avskaffet i Norge betyr vel at det
systemet som var med adel ikke gjelder lenger. De har ikke de fordelene de
hadde før i tiden og at man ikke har den type titler. Men dette vet du sikkert
fra før, du var jo veldig flink på skolen så du husker jo sikkert hele Norgeshistorien.
Jeg tror ikke det har noe å si om tittelen kommer fra Danmark eller et annet
sted, men dette er hva jeg tror. Det er det samme for meg hva du velger å tro
og velger å kalle deg, men du får nok ikke de godene og fordelene som adelen
hadde før. Samme det.



Jeg er ikke så veldig interessert i det
testamentet egentlig, men du er visst veldig interessert i sånne testamenter. Jeg
så at du mente du skulle arve faren til Axel, du er jo ikke i familie med han.
Det er jo regulert i loven hvem som arver, og den er jo enkel å finne ut av. Det
var litt mindre enn 3000 mener jeg å huske, men jeg rundet bare av.



Jeg så akkurat den siste mailen din. Jeg
vet ikke hva disse ordenene er engang, har bare lest om det på bloggen din.


Alt det du skriver om og tenker på blir
litt surrealistisk for meg, jeg vet ikke hva jeg skal svare.



He, he, nei barna til Christell er nok
ikke oppkalt etter deg
J Det hadde vel vært litt rart? Nei, det er en familietradisjon
etter farens familie.



Nå får det være nok tror jeg, jeg har ikke
tid til å sitte og svare deg hele dagen. Det er vel ikke mulig at du ikke
legger alt på bloggen? Jeg vet ikke om mine mailer hjelper deg i arbeidet ditt
med å få rettighetene dine eller oppklarer så mange ting, kanskje du heller
begynner å tenke på nye ting du vil ha svar på. Du har jo en veldig god
hukommelse så du husker mange ting som ikke jeg husker, men du legger nok litt
mye i ting som skjedde. Og så en ting til slutt, jeg skjønner at du synes det
er morsomt med blogg, men det er lov å bruke litt skjønn og ikke legge ut alt du
tenker hele tiden, det er ikke alt som er humor, bare et lite velmenende tips.



Du får ha en fin dag da. Prates.






Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 18. januar 2011 06:48

Til: Pia Ribsskog

Kopi: post.vestfold@politiet.no

Emne: Mer om Meme




Hei,






jeg begynte på ny e-post jeg, siden det ble mange e-poster.






Sorry hvis jeg skriver mange e-poster.






Jeg lurte på om det var sånn med Meme, som med tanta til Christell, i
Stavanger, at hu ble kalt 'tante Lete', fordi at vel Christell ikke klarte å si
Anne Margrethe?







Eller har dette navnet oppstått på andre måter?






Det høres jo fransk ut mener jeg.






Mora vår, Karen, sa jo på midten av 90-tallet vel, da hu møtte oss i Oslo en
gang, at vi så 'franske' ut.






Hva mente hu med det?






Det er jo en kjent slekt, Adeler, som hu Meme er i.






Hu var jo gift med Holger baron Adeler.






Og de er etter Cort Adeler, en kjent norsk sjøhelt, fra Brevik.






Og mens jeg har drevet med slektsforskning, så har jeg sett det, i Aftenpostens
avisarkiv, at Cosmos Adeler, het han vel, en grandonkel, eller noe, av Holger
Adeler, måtte dra til Brevik, for mange år siden, under Cort Adeler, sin runde
fødselsdag, for å representere han.






Nå er vel den siste 'ekte' baron Adeler død.






Men baron Adeler var jo en tittel.






Kanskje en av oss må dra til Brevik, har jeg tenkt, neste gang det er Cort
Adeler-jubileum.






Hvem vet.







Jeg husker jo det, fra da jeg som 9-åring, ble sendt med toget, av vår
fars familie, med Vestfoldbanen, fra Drammen.






At Brevik var en eller to stasjoner etter Larvik.






Så selv om vi ikke har vært i Brevik.






Så hendte det at jeg tenkte på det, at jeg måtte være våken på toget, hvis ikke
havna jeg i Brevik.






Men vi har vel aldri vært der, ihvertfall ikke jeg vel.







Selv om vi bodde ikke så langt unna i Larvik.






Men men, bare noe jeg kom på.






Beklager hvis jeg skriver mange e-poster.






Jeg har også bestilt et testamente etter Holger (og Magna) Adeler, fra et
Landsarkiv, på Sjælland.






Det er på 300 sider, og jeg lurer fælt om det er noe artig som står der.



Danskene er litt gjerrige, så det koster flesk å få sendt det.






Men hvis jeg får råd nå, så skal jeg kjøpe de kopipengene, fra Danmark, for
pengene etter Ingeborg.






Det var noe med tre tusen danske, som det kosta.






Så får jeg se om jeg får lagt det på bloggen, hvis det er noe artig.






Vi får se.






Det er mulig jeg ikke har råd til hele beløpet.



Var det nøyaktig 3000 etter bestemor Ingeborg, det var rart at beløpet var så
rundt, synes jeg.







Men vi har jo ikke fått noe regnskap så.







Det er litt dårlig etter et og et halvt år, synes jeg.






Men men.






Mvh.



Erik Ribsskog







PS.






Det testamentet til Holger Adeler, er jo kanskje sånn som du og Axel og Martin
og Eller er interessert i og, tenker jeg.







Dere får jo lese det bloggen, (hvis dere vil).






Og jeg kan eventuelt sende det videre til dere, etter å ha skrevet om det på
bloggen.







Hvis dere er interessert da.






Jeg synes det er litt kjipt å bruke alle de 3.000 på kopipenger, hvis du
skjønner.






Men jeg veit jo ikke hvor god råd dere har da, eller om hvordan interesser dere
har.






Men men.



Bare noe jeg tenkte på.







Så vi får se hva som skjer.



Vi får se.



















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter