Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 21. januar 2011

Jeg sendte en ny e-post til Vernepliktsverket




Gmail - Klage på tjenestebevis










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Klage på tjenestebevis











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Fri, Jan 21, 2011 at 1:02 PM




To:
vpv.kontakt@mil.no






Hei,

jeg jobbet også som assistent, på et datakurs, for høyere offiserer.

(Om enn bare en dag, før de lot meg miste den jobben, av en eller annen 'rar' grunn, uten at jeg hadde gjort noe galt).


Men det viser ihvertfall at jeg hadde data-kunnskaper, siden jeg fikk den jobben.

Dette var høsten 1992, på Terningmoen.

Etter at jeg hadde vært i job-intervju, med noen (hippie-aktige) offiserer, i EDB-avdelingen.


De hadde et idrettsprogram, som jeg ble fortalt av noen i en annen tropp, en gang, at var bare surr.

For forskjellige vernepliktige hadde gjort forskjellige ting.


Kanskje de ville dekke over dette, og derfor ikke turte å la en fra NHI, (hvor jeg hadde studert i to år, en privat datahøgskole, som var ganske bra vel), jobbe der.

For de ville kanskje blitt flaue, for det prosjektet deres, idrettsprogram, manglet visst overordnet styring, sånn som det virker for meg, etter noe jeg ble fortalt der, av en i tropp 2 eller 3 vel.


Dere klarer kanskje å finne ut hvem det var, jeg kunne dessverre ikke navna på de i de andre troppene.

Men det hendte rett som det var, at de sa noe til meg, av en eller annen grunn.


Blant annet hadde visst dronning Sonja, vært litt streng mot en vaktsoldat, på Skaugum, som bare hadde sagt 'hei', fikk jeg høre.

Men men.

Jeg håper dere kan fikse på dette.


Min søster, Pia Ribsskog, har jeg tatt opp kontakten med igjen nå.

Hun var mye på Kongsgården, husker jeg hun sa, på begynnelsen av 90-tallet, så hun er kanskje også kjent av Forsvaret, hvis de har garde-folk der?


Jeg skal høre med henne, om hun husker at jeg fikk frostskade på vinterøvelsen.

Noe jeg har sendt om til dere tidligere.

Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/1/21
Subject: Klage på tjenestebevis
To: vpv.kontakt@mil.no


Hei,

på mitt tjenestebevis, så står det at jeg var Geværmann.


Men jeg var Geværmann 1, lag 2, tropp 1, Geværkompaniet, 1992/93.

Og lagfører Bricen, han jobbdimma.


Og da ble Frydenlund lagfører, og jeg ble nestlagfører.

Og siden jeg var geværmann 3, så var jeg også fungerende lagfører, en del dager, når Bricen og Frydenlund ikke var tilstede, av forskjellige grunner.


Det står heller ikke at jeg har vernepliktsmedaljen på tjenestebeviset.

Og det står også feil dager på en rep i HV.

Jeg jobber som butikksjef, mandag og onsdag og fredag, og var på rep. i Hurdal tirsdag og torsdag, (og pendla mye mellom Oslo og Hurdal), en uke eller to, før mora mi døde vel, noe som skjedde høsten 1999.


Men det står at jeg bare var der en dag.

Men det er ikke riktig.

HV 02 prøver nok å dekke over det, at de prøvde å få meg drept, eller noe, ved å la meg kjøre langt, fram og tilbake hver dag, til øvelse i Hurdal, et sted jeg ikke hadde hørt om før engang.


Men men.

Jeg er etter Adeler og Løvenbalk og Plantagenet og Odin osv., etter min mormor, Ingeborg Ribsskog, så det kan ha vært noe 'gruff' i HV og Forsvaret her, noe mobstere som har ønsket meg død, eller noe.


Hvem vet.

Dette kan dere jo eventuelt undersøke, hvis dere har tid.

Mvh.

Erik Ribsskog









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter