Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 7. februar 2011

Jeg fikk en ny e-post fra Industrimuseet i Fredriksværk




Gmail - Re: Fwd: Jernstøperiet i Fredriksverk, barnebarn av Ingeborg Ribsskog f. Heegaard/Fwd: familie










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Re: Fwd: Jernstøperiet i Fredriksverk, barnebarn av Ingeborg Ribsskog f. Heegaard/Fwd: familie











far@indmus.dk
<far@indmus.dk>



Mon, Feb 7, 2011 at 12:10 PM




To:
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>






Kære Erik Ribsskog,


Anker Heegaards arkiv befinder sig på Erhvervsarkivet i Århus (Jylland). Heri kan der findes mange interessante oplysninger om både firma og familie. Her ud over kan man være heldig at finde breve i Det Kongelige Bibliotek i København samt i Rigsarkivet. Jeg kan desuden anbefale læsningen af bogen:



Anker Heegaards Fabrikker, der udkom i anledning af firmaets 100års jubilæum i 1928. Den kan rekvireres gennen bibliotekerne. Tak for henvendelsen.



Her på Museet opbevarer vi kun ganske få billeder af fabrikken samt administrationsbygningen i Frederiksværk.





-----Original Besked-----
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Til: info@indmus.dk
Dato: 30-01-2011 10:47
Emne: Fwd: Jernstøperiet i Fredriksverk, barnebarn av Ingeborg Ribsskog f. Heegaard/Fwd: familie

Hei,


det skulle visst være det danske forsvaret, og ikke det franske, så jeg her nå.


Jeg blingsa litt, det blir litt mange e-poster, for jeg prøver å få rettighetene mine fra myndighetene, osv.


Mvh.

Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog < eribsskog@gmail.com>
Date: 2011/1/30
Subject: Jernstøperiet i Fredriksverk, barnebarn av Ingeborg Ribsskog f. Heegaard/Fwd: familie
To: info@indmus.dk


Hei,


min far skriver at min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, hadde Jernstøperiet i Fredriksværk, som produserte kanoner for det franske forsvaret, i sin slekts eie.


Stemmer dette?


Har dere noen artige historier å fortelle om min mormor, Ingeborg Ankerita Heegaard, som vel ble født i Fredriksværk.


Min mormor fortalte på telefon, noen måneder før hun døde, i forfjor, at hennes far tapte jernstøperiet til en svoger, fordi hennes far ikke ville være jovial.


Så flyttet de til Tyrol, hvor hennes far ble agent for to store tyske firma, like før krigen vel.

Så fikk de en leilighet i København, med speil fra tak til gulv vel, og en dame som spilte piano mens de spiste.



Men men.



Har dere noen morsomme historier om min mormor og hennes slektninger?



Hun hadde to brødre ved navn Anker og Louis.



Jeg kunne trengt å høre noen morsomme historier, for jeg har overhørt i Oslo, i 2003 og 2004, at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian' der, og ble forsøkt myrdet på min onkel Martin Ribsskog, sin samboer, Grete Ingebrigtsen, sin gård, i Kvelde, i 2005.



Og politiet vil ikke fortelle meg hvem denne 'mafian' er, og de vil ikke etterforske mordforsøk.


Min tante Ellen Savoldelli og onkel Martin Ribsskog, er også veldig trege med arv etter bestemor Ingeborg, som døde for et og et halvt år siden.


Hun var etter Løvenbalk, (gjennom Fog), og arvet også Holger barn Adeler og sin tante Meme, siden de døde barnløse.



Men jeg får ingen arv.



Enda min mor, Karen Ribsskog, døde på Moss sykehus, av kreft, i 1999.


Så her er det mye bedrøveligheter.


Min far lot meg bo alene fra jeg var ni år, og fikk seg ny familie.


Hans stedatter, Christell Humblen, har en halvbror på Vestlandet, som er nyutmeldt av Johanitterordenen, i Norge, ved navn Bjørn Humblen, og en eks-svigerinne, som også var i Johanitterordenen, ved navn Nadine Humblen.



Er det Johanitterordenen som tuller?


Har dere noen svar på hva som foregår?


På forhånd takk for eventuelt artige historier!


Mvh.

Erik Ribsskog




---------- Forwarded message ----------
From: Arne Mogan Olsen < arnemogan@gmail.com>
Date: 2010/1/15
Subject: familie
To: erikribsskog@gmail.com



hei erik hvis du søker opplysninger om familie og slekten din har jeg opplysninger som du helt sikkert vil ha.et eksempel er at ågot sin slekt

har fra ca 1707. hilsen pappa arne. send noen ord til meg. så skal jeg sende til bake de riktige navna på våre forfedre. jeg må få nevne at

jeg leste en bok hjemme hos johannes og ingeborg ribsskog like etter at karen og jeg var gift og det var en bok om hele slekten til ingeborg

og også om fredriksverk jejnstøperi der de støpte kanoner til det danske forsvaret. dette kan du snakke med ellen om for de bøkene må finnes i ingeborgs bokhylle



Frank Allan Rasmussen
Leder af Industrimuseet Frederiks Værk
Jernbanegade 4
3300 Frederiksværk
Mobil: +45 3031 0083
Email: far@indmus.dk
Website: www.indmus.dk







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter