Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 17. februar 2011

Jeg sendte en e-post til en i Wedel-slekten, angående slektforskning og rettigheter, osv.




Gmail - Min oldefar Hans Heegaard/Fwd: VS: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense slott










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Min oldefar Hans Heegaard/Fwd: VS: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense slott











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Feb 17, 2011 at 9:48 AM




To:
"Leif@l-wedel.dk" <Leif@l-wedel.dk>






Hei,

jeg er sønn av Karen Ribsskog, som var datter av Ingeborg Heegaard, som var datter av Hans Heegaard, (fabrikkeier Fredriksværk og agent for to store tyske firma, i Tyrol og København, etter at han tapte fabrikken til en svoger, fordi han ikke ville være jovial, sa min mormor, på telefonen, like før hun døde, for et par år siden).


Hans Heegaard, (min oldefar), finnes på ditt slektstre, for slekten Wedel:



Er dette den samme Wedel-slekten, som i Wedel-Jarlsberg, som blir sett på som å være veldig fin i Norge?

Jeg har overhørt, i Oslo, i 2003 og 2004, at jeg blir forfulgt av 'mafian', men får ingen av mine rettigheter fra norske myndigheter.


De vil ikke engang etterforske mordforsøk mot meg, på min onkels gård i Kvelde, i 2005.

Etter dette flyktet jeg til Storbritannia, (hvor jeg lever som flytkning).

Har dere i Wedel-slekten også problemer med at dere ikke får deres rettigheter fra myndighetene?


Hva pleier dere å gjøre da i såfall.

Jeg finner det helt umulig å ha noe med folk i myndighetene å gjøre, de er så korrupte at det stinker lang vei av hele gjengen.

Men men.


På forhånd takk for eventuell hjelp.

Fikk link til ditt websted fra en dame i Region Sydjylland.

Igjen på forhånd takk for svar!

Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/2/17
Subject: Re: VS: Tidligere stiftamtmann Fyn amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense slott
To: Råds- og direktionssekretariatet <regionssekretariat@regionsyddanmark.dk>



Hei,

takk for deres svar!

Den i Frederiksværk, i den første boken, det er hans far, mener jeg.

Og den i den andre link, det er hans farfar.



(Alle i den slekt heter noe med Anker Louis Heegaard, siden de er oppkalt etter fabrikkeier Anker Heegaard og hans kone Louise Feilberg, som de setter så høyt, at alle heter noe med Anker eller Louis/Louise, min mormor Ingeborg, het for eksempel Ingeborg Elisabeth _Anker_ita Ribsskog f. Heegaard.


Så de navnene er nesten like på alle de menn i den slekten.

Men han må da ha vært som en konge av Fyn.

Han var stiftamtmann, som vel er det samme som Fylkesmann, i Norge.


Han bodde også på Odense Slott, 5000 Odense, i 1979, har jeg sett i Holger baron Adelers, (hans fille-onkels) testamente.

Jeg må kanskje kontakte Fyns historielag, eller noe, for å vite mer om denne filur?


Eller innenriksdepartementet?

Hvem er det som ansetter disse stiftamtmenn tro.

Hm.

Men mange takk for Deres svar uansett.

Mvh.


Erik Ribsskog


2011/2/17 Råds- og direktionssekretariatet <regionssekretariat@regionsyddanmark.dk>






Kære Erik Ribsskog


Jeg har fået din mail, hvor du efterlyser efterkommere af
din grandonkel.


Desværre er sekretariatet i Region Syddanmark ikke i stand
til at efterforske spørgsmålet – men jeg har (for egen regning) Googlet
navnet, og har fundet det flere steder:


Bogen: Erindringer fra en anden verden:



http://books.google.dk/books?id=_yBquTwX0mwC&pg=PA34&lpg=PA34&dq=louis+heegaard&source=bl&ots=QdAMlYgFR2&sig=JtoBd0ykhOJmSr2s3fALSCV2Ujk&hl=da#v=onepage&q&f=false



Stamtræ over Louis Carl Heegaard: http://www.l-wedel.dk/slaegten/per04049.htm



Håber det lykkes at finde, hvad du efterspørger.






Venlig
hilsen



Anni Grove Sørensen

Sekretær

Råds- og direktionssekretariatet




Anni.Grove.Soerensen@regionsyddanmark.dk

Direkte tlf. 76631436





logo

Damhaven 12 . 7100 Vejle

Telefon 76631000

www.regionsyddanmark.dk












Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 16. februar 2011 19:14

Til: folkeregister@odense.dk

Cc: Region Syddanmark

Emne: Tidligere stiftamtmann Fyn
amt (Fiona)/Fwd: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min
grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense slott




Hei,






vet dere noe om min grandonkel, Louis Heegaard, fikk han noen
etterkommere?






Lurer også fælt på om han var i Johanitterordenen, (eller var forfulgt av
disse, siden jeg har de i slekta), men det står kanskje ikke i Folkeregisteret,
så sender dette også til Region Syddanmark, siden de visst har tatt over for
stiftamtmannen for Fyn.






På forhånd takk for eventuelt svar!







Mvh.



Erik Ribsskog






---------- Forwarded message ----------

From: Historienshus <historienshus@odense.dk>

Date: 2011/2/16

Subject: Vedr.: Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min grandonkel),
Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense slott

To: eribsskog@gmail.com





Kære Erik Ribsskog,



Vi
kan ikke svare på spørgsmålene om Louis, da det er for nyt til arkivet. Jeg må
foreslå, at du henvender dig til Folkeregisteret: folkeregister@odense.dk.





Med venlig hilsen







Claus Thøgersen

Arkivar




Odense
Kommune

Stadsarkivet

Historiens Hus

Klosterbakken 2

5000 Odense C




Tlf.
6551 1030

E-mail: historienshus@odense.dk

www.historienshus.dk




Åbningstider:
man-tir 12-16, ons 10-16, tor 14-19, fre-søn lukket.











Mikkel Skou Pedersen <mspe@odense.dk>


16-02-2011
11:24

















Til



stadsarkivet.bmf@sepo.odense.dk



cc





Emne



Vs: Spørsmål om deres tidligere stiftamtmann, (min
grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på Odense slott






















Venlig hilsen



Mikkel Skou Pedersen

Juridisk Kontor, Borgmesterforvaltningen

Flakhaven 2


5000 Odense C




Direkte tlf. 65 51 10 18

Mail: mspe@odense.dk



http://www.odense.dk


----- Videresendt af Mikkel Skou Pedersen/MSPE/BMF/Odense den 16-02-2011 11:23
-----















Spørsmål om deres tidligere
stiftamtmann, (min grandonkel), Louis Heegaard, som visstnok bodde på
Odense slott












Erik
Ribsskog



til:



odense



16-02-2011 04:09


































Fra:



Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>











Til:



odense@odense.dk
















Hei,



jeg er barnebarn av Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, søster til deres tidligere
stiftamtmann, Louis Heegaard.



Min mormor og hennes brødre, Louis og Anker, arvet Holger baron Adeler, og
deres tante baronesse Magna Dorothea Adeler f. Nyholm aka. Meme, i 1979 vel.



Og jeg fikk Adelers testamente tilsendt fra Landsarkivet for Sjælland, for min
mormor nevnte at min mor, Karen Ribsskog, hadde fått hennes penger etter
Adeler.



(Min mor var også nevnt i testamentet til Meme, men ikke min onkel Martin og
tante Ellen).



Jeg overhørte at jeg var forfulgt av 'mafian', i Oslo, i 2003 og 2004, enda jeg
er kriminell, jeg har kun jobbet som butikksjef i Rimi, og studert data på HiO
IU, mm.



Jeg ble også forsøkt drept på en gård, eiet av min onkel Martins samboer, Grete
Ingebrigtsen, i 2005.



Etter det har jeg levet som flyktning, i Liverpool.



Jeg får ingen av mine rettigheter fra norske myndigheter.



De vil ikke etterforske drapsforsøk mot meg, og de vil ikke fortelle meg hvem
den her 'mafian' er.



Jeg var i min mormors 70-års dag, i 1987, og da synes jeg at Louis oppførte seg
litt besynderlig, og satt seg ned, (vekk fra de andre), like ved der jeg satt
ganske full, siden det var fri bar, noe en 16-17 åring syntes var morsomt.



Så tok jeg med min søster, Pia, på diskoteket i kjelleren der, for å markere at
vi var fra Larvik-området kanskje, (dette var hotell Wasiloff i Stavern).



Men jeg har ingen kontakt med noen i familien.



Jeg driver også med slektsforskning, og har Johanitterordenen, i min fars nye
familie.



Min far, Arne Mogan Olsen, lot meg bo alene fra jeg var ni år.



Jeg har jobbet med å aktivere Windows på vegne av Micrsoft, her i Liverpool, og
da var det en gang en hyggelig dame, fra Odense, som ringte, husker jeg, som
hadde stått på ski, på Geilo vel.



Kanskje hun jobbet i Odense kommune forresten, isåfall får dere hilse.



Men men.



Jeg lurte på om Louis fikk noen etterkommere?



Var han med i Johanitterordenen, eller ble han eventuelt jaget av disse, eller
noen andre?



På forhånd takk for eventuelt svar!



Mvh.



Erik Ribsskog



PS.



Her er en link til min arbeidssak mot Bertelsmann Arvato sin Microsoft
Scandianvian Product Activation:



http://www.scribd.com/groups/view/14830-arvato-services-ltd-s-microsoft-scandinavian-product-activation


















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter