Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 23. februar 2011

Jeg sendte en ny e-post til Bo Holte, (slektning av Bente Holte f. Ravn og Palle Ravn)




Gmail - Telefonsamtale i dag/Fwd: Bente Holte, venninne av min mormor, Ingeborg Ribsskog










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Telefonsamtale i dag/Fwd: Bente Holte, venninne av min mormor, Ingeborg Ribsskog











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Feb 23, 2011 at 10:04 AM




To:
hofmarskallatet@kongehuset.dk, Henrik Wedell-Wedellsborg <ww@bruunhjejle.dk>, holtech@email.dk








---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/2/23
Subject: Telefonsamtale i dag/Fwd: Bente Holte, venninne av min mormor, Ingeborg Ribsskog
To: holtech@email.dk


Hei,

jeg viser til telefonsamtale i dag, hvor jeg forklarte at jeg var barnebarn av Ingeborg Ribsskog, fra Norge.


Jeg fortalte at jeg hadde fått opplyst av Folkeregisteret i Odense, at Bente Holte f. Ravn, bodde på den adresse, der heter Søbakken 22, i Charlottenlund.


Men du sa at Bente Holte, ikke var din mor, og hun normalt bodde på den adresse, men at nå var det noen problemer, som gjorde at hun ikke bodde der, for øyeblikket.

Jeg spurte også om Palle Ravn, (dette er i forbindelse med arven etter Holger baron Adeler, direkte etter Cort Adeler, sjøhelten, og Holgers kone Magna Adeler f. Nyholm aka. Meme).


Og du sa at han hadde vært død i mange år.

Jeg fortalte at i Adelers testamente, så stod det om en ekekiste, som en ved navn Poulsen, (som jeg også har ringt), arvet.


Jeg fortalte at Poulsen også bodde samme sted som du/dere, nemlig i Charlottenlund.

Du forklarte at de fleste var døde for lengst, av de som står i det testamente, og at du ikke kjente til en Poulsen.


Så jeg sa jeg skulle sende deg en kopi av det brev, hvor det står om denne Poulsen, i en e-post.

(Det var vel måske litt rart, at en Poulsen var arving, enda han jo ikke stod i testamentene til Holger Adeler og Meme?


Jeg ringte denne Poulsen, (som fortsatt bor på samme adresse), her om dagen, og han sa at den kiste var skadet, og at de hadde solgt den.

Jeg lurer på om det kan være noe etter Odin, eller noe, siden Meme aka. Magna Nyholm sin mor, Carla Fog, var etter Løvenbalk, de gamle danske konger, Plantagenet og til og med Odin, ifølge internett.


Men men).

Jeg sender nå ihvertfall en kopi av det brev.

Min avdøde mor, Karen Ribsskog, arvet en ring av Meme, og var nevnt i Adelers testamente.

Så jeg fikk dette sendt fra Landsarkivet i Sjælland, derav mine henvendelser.


Det er på rundt 300 sider, og forklarer at Palle Ravn arvet Holger Adelers våpensamling, mm., antagelig etter den norske sjøhelt Cort Adeler, tipper jeg.

Det var snakk om noen sabler, som kanskje var etter tyrkerkrigene osv., har jeg lurt på.


Og Bene Holte f. Ravn, arvet den andre halvdelen av Holger Adelers eiendeler.

De var hans gudebarn, hun og Palle Ravn, ifølge dette testamente.

Poulsen sa at Ravn hadde slue og griske/beregnende, eller noe slikt, ifølge min mormor og hennes brødre, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, og E. Anker og Louis Heegaard.


Men dette var jo testament som var satt opp av baron-paret, så man kan vel ikke bare si det, synes jeg.

Det rare var denne kiste, synes jeg, som ikke var nevnt i baron-parets testamente(r).


Men likevel ble gitt av E. Anker Heegaard, til denne Erling Fin Poulsen da.

Men jeg er som sagt fra Norge, og kjenner ikke mye til hva som foregikk for 30 år siden, om dette.

Baron Adeler-tittelen, var jo arvelig, og Poulsen sa at ingen fikk den tittelen, etter Holger Adelers død.


Men det er vel litt merkelig, i såfall, da denne tittel vel var arvelig?

Sender kopi til Dansk Adelsforening og Kongehuset i Danmark, siden jeg har oppdatert de tidligere, (og søkt om å få bli baron Adeler, hvis jeg skal være ærlig, siden jeg synes det navnet er veldig fint, siden jeg er fra Norge.


Og jeg tror din slektning, Bente Holte f. Ravn, var i et middagsselskap, hos min mor Karen, i Tønsberg, (Borgheim), sommeren 1993, og begynte å krangle om Grønland, (hvis hun er den av min mormors venninner, som jeg mistenker), så jeg har søkt om å få være baron for Grønland, litt for tull, men likevel :)


Sender med det nevnte brev, fra Erling Fin Poulsen til Holger baron Adelers bo.

Igjen takk for svar om Bente Ravn og Palle Ravn, osv.

Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2011/2/17

Subject: Bente Holte, venninne av min mormor, Ingeborg Ribsskog

To: holtech@email.dk


Hei,

jeg søker en Bente Holte f. Ravn, (din mor?), venninne av min mormor, tror jeg, Ingeborg Ribsskog.


Din mor var i middagsselskap, hos min mor, Karen Ribsskog, i 1993, etter at jeg var ferdig med militæret, hos min mor, i Borgheim, ved Tønsberg.


Og jeg begynte å fortelle om at jeg hadde vært på vinterøvelse og sovet i snøhule osv.

(For jeg var nettopp ferdig med tøff førstegangstjeneste i infanteriet).

Men så var det visst noen som hadde vært på Grønland.


Avbrøt din mor meg, henvendt til min mormor.

Hvem var det som hadde vært på Grønland?

Det var vel ikke noen i Johanitterordenen, håper jeg, (som jeg har i min fars nye slekt).


Var det jeg som skulle arvet Holger baron Adeler, og tingene etter Cort Adeler, ifølge Meme.


Også tok dere en sammensvergelse mot jeg, Heegaard, Ravn og Ribsskog-familiene?

Hva skjedde med Meme, og hvorfor kalte hun seg dette.

Hvorfor flyktet Palle Ravn til Elfenbenskysten, med våpensamlingen til Cort Adeler, osv?


Her var det mye rart.

Håper at dere har mulighet til å svare på noen av mine spørsmål.

Mvh.

Erik Ribsskog









084.jpg
1991K








PS.

Her er vedlegget:

084

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter