Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 15. februar 2011

Jeg sendte en ny e-post til Svelvik kirke




Gmail - Spørsmål i forbindelse med dåpsattest/Fwd: Attest for konfirmasjon mm.










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Spørsmål i forbindelse med dåpsattest/Fwd: Attest for konfirmasjon mm.











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Feb 15, 2011 at 10:32 AM




To:
Bodil Haukaråsen <bodil.haukaraasen@svelvik.kirken.no>






Hei,

ok, den er grei.

Hvordan står det forresten til med gravene til min farmor Ågot Mogan Olsen, og min farfar, Øivind Olsen, som begge er gravlagt, på kirkegården, til Svelvik kirke.


(Øivind ville ikke bli gravlagt på Berger, av en eller annen grunn).

Morfaren min, Johannes Ribsskog, er gravlagt i Spania, og mormora mi, Ingeborg Ribsskog, ville visst ikke ha noe grav, sa kirken i Larvik, men hu ville visst at sønnen hennes Martin skulle spre hennes aske ut over havet, eller noe sånt rart noe.


Men men.

Og mora mi Karen, hu døde i 1999, så hu har en slags gråstein, som gravstein, i Drøbak, som søstera mi kjøpte for henne, for søstera mi ordna med boet og sånn, for hu var arbeidsledig da.


(Det er hu Pia som satt på i den bilen, som kjørte ut på Grunnane en gang, da hu var ungjente, og strømmen gikk i hele kommunen.

Men men).

Ikke det at jeg har råd til å betale for grav-stell men.


Jeg er arbeidsledig i England, og får ikke arv etter Ingeborg Ribsskog, enda hu døde for to år siden, og hu hadde arva blant annet Holger baron Adeler og de.

Så jeg lurer på hva skjedde rundt dødsfallet hennes egentlig, når de Martin og Ellen var rundt henne, og kirkegraveren i Nevlunghavn/Berg, det var naboen til Martin, i Kvelde, en som heter Thor eller Tor, Borgersen.


Det samme som Turid Sand heter nå, tror jeg.

(Altså Borgersen).

Men men.

Så det er mye rart.

Takk for svar ihvertfall!

Mvh.

Erik Ribsskog



2011/2/15 Bodil Haukaråsen <bodil.haukaraasen@svelvik.kirken.no>

Dette kan vi ikke hjelpe deg med, og vi vet heller ingen som kan det.



Med vennlig hilsen

Bodil Haukaråsen




Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 14. februar 2011 22:35

Til: Bodil Haukaråsen
Emne: Spørsmål i forbindelse med dåpsattest/Fwd: Attest for konfirmasjon mm.

Hei,


jeg fikk dåpsattest sendt fra dere, for et par år siden, og også attest på konfirmasjon.

Jeg lurte på en ting, for jeg har ikke noe særlig kontakt med familien lengre.



Men min far, Arne Mogan Olsen, var visst etter Iver Huitfeldt.


Mora mi, Karen Ribsskog, var etter Løvenbalk og Gjedde, (hun hadde dansk mor, Ingeborg Ribsskog), og de møttes i Holmsbu.


Morfaren min, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Sætre.

Men min mormor døde for snart to år siden, og jeg får ikke noe arv, fordelt, av min onkel Martin og tante Ellen.



For mora mi døde i 1999, så jeg burde fått en del av hennes arv, mener jeg.


Jeg husker jeg hadde en teddybjørn, da jeg vokste opp hos mora mi i Larvik, som jeg hadde fått av 'Meme', som mora mi kalte henne.



Nå, når jeg har prøvd å finne ut om arven etter mormora mi, så har jeg funnet ut at Meme det var baronesse Magna Dorothea Adeler f. Nyholm, (min oldemors søster), som var gift med Holger baron Adeler, (etter Cort Adeler).



Var disse i dåpen min, i Svelvik kirke, i 1970 eller 1971, (som jeg fikk attest om), siden jeg fikk en teddybjørn av hun Meme, vel.


Ingen i familien min svarer meg etter at jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i Oslo, i 2003 og 2004.


Og etter at jeg ble forsøkt myrdet på gården til min onkel Martin Ribsskog, (oppvokst på Hurum), og hans samboer, Grete Ingebrigtsen, i Kvelde, i 2005.



Nå bor jeg som flyktning, i England.


Bare lurte på om dere visste om dette baron-paret, etter Cort Adeler, var i dåpen min.


Meme sin mor var Mary Eva Carla Fog, og hun er etter Løvenbalk, og Plantagenet og faraoene og den romerske keiser Claudius, og Odin(!), og mange fler.

Bare lurte på om noen i kirken i Svelvik, husker noe om dette.



For min mor Karen Ribsskog, hun var nevt i testamentet, til Magna Adeler, men det var ikke Martin og Ellen, (hennes søsken), så jeg lurer på om de var 'slemme', også under oppveksten.



Hvem vet.


På forhånd takk for eventuelt svar!


Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/9/22
Subject: Re: Attest for konfirmasjon mm.
To: Bodil Haukaråsen <bodil.haukaraasen@svelvik.kirken.no>


Hei,


ok, det var kjempefint!


Tusen takk for hjelp!


Det var mest fordi at de andre gutta i klassen, fortalte om at man fikk mye penger og gaver osv., hvis man konfirmerte seg.



Og nesten alle i klassen skulle det så.


Jeg var så glad i penger, (og er vel kanskje det fortsatt), så da ville jeg gjerne konfirmeres da, når jeg hørte hvor mye penger, som de eldre brødrene, til noen av gutta i klassen fikk i konfirmasjon osv. da.



Men men.


Så jeg var kanskje litt sleip.


Men det var liksom sånn alle gjorde det der da, å konfirmere seg, mener jeg.


Nesten alle, ihvertfall.


For jeg var ikke kristen, selv om jeg fikk 'S' i Kristendom, osv.



Jeg var vel bare sånn, at jeg hadde litt klisterhjerne kanskje.


Også sendte mora vår, Karen Ribsskog, meg og søstera mi, på søndagsskole, noen ganger, mens vi bodde nede i Østre Halsen og Larvik, etter at mora vår, tok med meg og søstera mi, og flytta fra faren min, på Bergeråsen, i 1973, var det vel.



Men men.


Nå skal jeg slutte å skrive så mye rundt grøten her.


Eller hva man skal si.



Tusen takk for hjelp ihvertfall, må jeg si, og fortsatt god helg etterhvert, heter det kanskje.


Selv om dere kanskje jobber på søndager.


Bare tuller.



Mvh.

Erik Ribsskog

2010/9/22 Bodil Haukaråsen <bodil.haukaraasen@svelvik.kirken.no>


Jeg kan bekrefte at Erik Ribsskog er innført som konfirmant 11/85 i Berger kirke i kirkeprotokollen. Det er ikke mulig å gi deg en kopi, så du må ta dette som en attest.


Med vennlig hilsen


Bodil Haukaråsen

Kirkeverge Svelvik menighet




Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 22. september 2010 09:38

Til: Bodil Haukaråsen
Emne: Re: Attest for konfirmasjon mm.

Hei,


okey, men står det ikke i kirkeboka da?


Kan dere ikke bare sjekke hva det står i kirkeboka tenkte jeg, for jeg har sett i sånne digitale kirkebøker på nettet, og vet at konfirmanter, i kirkesognet, blir skrevet opp i de bøkene.



Men jeg kalte meg nok Erik Olsen, på den tida der, (i 1985), for farfaren min, Øivind Olsen, han ville at jeg skulle hete Olsen.


Det sa han i et slags familieråd vi hadde, i en pause i arbeidet, for faren min og onkelen min og farfaren min da.


Men faren min glemte å skifte navn, på meg, (som da var ni år), i Folkeregisteret.


Så der het jeg Ribsskog da.



Men på skolen, så kalte jeg meg Erik Olsen.

Og jeg var ganske bestemt ofte, i tonen, som barn, for jeg var vant til at foreldrene mine, behandlet meg urettferdig.



Så jeg var vant til å si fra litt, til voksne folk.

For foreldrene mine var urettferdige ofte, vil jeg si, og også uansvarlige da.



Men men.


Så hadde satt pris på om dere kunne sende en kopi av kirkeboka om dette.


For det vet jeg at dere skal ha liggende, så ikke prøv å lur meg. :)


Mvh.


Erik Ribsskog


2010/9/22 Bodil Haukaråsen <bodil.haukaraasen@svelvik.kirken.no>

Hei igjen,


Det er dessverre ikke noen attest for konfirmasjon, kun for dåp som du har fått tilsendt før.

Dine andre spørsmål, vet vi ikke noe om og kan derfor vi ikke svare på det.


Med vennlig hilsen


Bodil Haukaråsen



Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 21. september 2010 20:01
Til: Bodil Haukaråsen
Emne: Attest for konfirmasjon mm.

Hei,


jeg har overhørt at jeg er forfulgt i Oslo, av noe som kalles 'mafian', i 2003.


Og jeg ble forsøkt drept, i Larvik, i 2005.



Men jeg får ingen av mine rettigheter, fra myndighene.


Så jeg bor som en flykning, i England, (men jeg får ikke lov å være flyktning, av myndighetene her).



Men men.


Jeg driver å skriver noe memoarer, om alt jeg har gjort, hele livet.


Jeg lurte på, er det mulig å få en attest, på at jeg ble konfirmert, i Berger kirke, våren 1985?


(Jeg vet at jeg allerede har fått en dåpsattest av dere, og at jeg nok maser fælt).


Men men.

Min fars foreldre, Ågot Mogan Olsen og Øivind Olsen, de ville heller bli begravet i Svelvik kirke, enn i Berger kirke.



Enda de bodde på Sand, som hører til Berger, på den måten, at de som bor på Sand, de må gå på Berger skole, osv.

Og enda begge mine fars foreldre, hadde bodd i mange år på Berger, og jobba for Jebsen.



Min farfar som snekker, (som senere startet eget verksted, på Sand da), og min farmor som tjenestepike, på Berger gård da, var det vel, (ihverfall for Jebsen).


Men, vet dere i kirken i Svelvik, hva det kom av, at de heller ville begraves i Svelvik kirke?


Min far, Arne Mogan Olsen, han ville ikke kjøre meg helt fram til Berger kirke, da jeg skulle konfirmeres.



Og han ville ikke være med i konfirmasjonsmiddagen, som bestemor Ågot stelte til, i huset sitt på Sand.

Var dette fordi at Berger kirke har noe lignende av stavkirke-design?



Stemmer dette, at arkitekturen, på Berger kirke, minner om stavkirkene, i designen, synes dere?

Vet dere noe om hvordan dette hang sammen?



Jeg har kuttet kontakten med min far, og hans familie, etter at han lot meg bo alene fra jeg var ni år, og også har seksuelt misbrukt min søster, Pia Ribsskog, sa hun, i 1989, og etter at min far 'bølleringte' mye, til meg her i Liverpool, og ringte til alle døgnets tider, i fjor, var det vel.



Så derfor spør jeg dere om disse tingene.


Håper dette er i orden.


Jeg fikk faktisk 'S' i kristendom et år, (selv om jeg meldte meg ut av statskirken ifjor, var det vel, siden jeg har noen innpåslitne vel, Jehovas Vitner i slekta, Inger Olsen fra Sande osv., er min filletante, gift med min fars yngste bror, Runar Mogan Olsen.


Og min fars stedatter, Christell Humblen, har en halvbror, på Vestlandet, Bjørn Humblen, som er ny-utmeldt, av Johanitterordenen.



Men de har ikke engang fortalt meg, at noen i deres slekt, hadde forbindelse til den ordenen.


Så da fikk jeg litt noia her, da jeg leste om det i Aftenpostens arkiv, tilfeldigvis, gitt.



Men men.

Så sånn er det.


På forhånd takk for eventuelt svar!


Mvh.

Erik Ribsskog










Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter