Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 14. februar 2011

Jeg sendte en ny søknad om Fri Rettshjelp, til Fylkesmannen i Oslo og Akershus




Gmail - Søknad om Fri Rettshjelp/Fwd: VS: Boet etter Arne Thormod Thomassen/Fwd: opplysning










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Søknad om Fri Rettshjelp/Fwd: VS: Boet etter Arne Thormod Thomassen/Fwd: opplysning











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Feb 14, 2011 at 6:39 PM




To:
postmottak@fmoa.no






Hei,

Høyesterett svarer meg om dette, så da må det bety, at jeg har en sak, mener jeg.

Kan jeg få Fri Rettshjelp av dere til dette?

Jeg er en arbeidsledig norsk statsborger, uten formue, som bor i Storbritannia.


(Jeg har sendt til dere før om andre saker, men har ikke fått så mye svar).

Min grandonkel i Danmark, (min mormor Ingeborg Ribsskog, var danskfødt), Louis Heegaard, var stiftamtmand, i Danmark, og bodde i Odense Slott.


Han var i min mormors 70-års dag, på hotell Wasiloff i Stavern, og så litt stygt på meg der, syntes jeg, for det var fri bar der, og jeg var 16-17 år, og syntes det var stas, å bli skjenket drinker av bardamen, uten leg.


Så han ble kanskje sur på meg, han danske fylkesmannen, for jeg husker at han kikka på meg, på en litt spesiell måte vel.

Men jeg kjente ikke min mormors brødre, så jeg var litt reservert, og drakk heller masse vodka, og fikk med søstera mi, Pia, ned på diskoteket i kjelleren der, hvor det var masse lokale ungdommer da, for å se.


For jeg er norsk, og ikke dansk liksom, så de her danske slektningene til bestemor Ingeborg, de snakka jeg nok ikke noe særlig med, må jeg innrømme.

Bestemor Ingeborg kunne noen ganger være litt streng og slitsom, og det regna jeg med at de andre i slekta hennes fra Danmark, nok også kunne være.


Men men.

Så han Louis Heegaard, som bodde på Odense slott, som Fylkesmann, nede i Danmark/Fyn, han har da antagelig prata dritt om meg, til de andre Fylkesmenna i Norden, tenker jeg.


Siden dere er veldig gjerrige, og ikke vil gi meg Fri Rettshjelp/Fri Rettsråd.

Men han Louis, (etter Louise Feilberg vel, min tipptippoldemor, i Danmark), han kjente altså ikke jeg.

Så at dere skal nekte meg Fri Rettshjelp på grunn av noe pisspreik fra Danmark, det synes jeg er noe dårlige greier.


Nå får dere skjerpe dere!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: HRET (postmottak) <post@hoyesterett.no>

Date: 2011/2/14
Subject: VS: Boet etter Arne Thormod Thomassen/Fwd: opplysning
To: eribsskog@gmail.com





Til: Erik Ribsskog



Det vises til Deres e-post til Høyesterett 10. januar 2011
angående spørsmål om arv etter Arne Thormod Thomassen, samt Deres e-poster 7. og
10. januar 2011 til Oslo byfogdembete som er sendt i kopi til Høyesterett.



Høyesterett har bare anledning til å behandle saker som
kommer inn i form av anke over avgjørelser truffet av lavere rettsinstans.
Høyesterett kan således ikke hjelpe Dem med de forhold som tas opp i Deres
e-poster.




Med hilsen


Høyesteretts kontor, 14. februar 2011.




Kjersti Buun Nygaard


fung.
assisterende direktør



-----Opprinnelig melding-----
Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 10. januar 2011
10:46
Til: HRET (postmottak)
Emne: Fwd: VS: Boet etter Arne
Thormod Thomassen/Fwd: opplysning

Hei,


kan dere si meg om stebarn får arv, eller ikke?


Jeg stoler ikke på hu fra Tingretten i Oslo, for jeg tror at hele Oslo
er full av Al-Quaida og albansk mafia.



Og han j*vla Røsjorde gir meg ikke advokat, gjennom Fri
Rettshjelp-ordningen.


På forhånd takk for hjelp!


Mvh.

Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date:
2011/1/10
Subject: Re: VS: Boet etter Arne Thormod Thomassen/Fwd:
opplysning
To: "Oslo byfogdembete (postmottak)" <obyfpost@domstol.no>


Hei,


ok, så stebarn får ikke arv altså?



Er du sikker på at dette er riktig?


Mvh.

Erik Ribsskog




2011/1/10 Oslo byfogdembete (postmottak) <obyfpost@domstol.no>






Vi har
ingen opplysninger om avdøde har opprettet noe testament hvor De er
tilgodesett.

Idet De
ikke er arving kan retten derfor ikke
stille avdødes eiendeler til Deres
disposisjon.



Med vennlig hilsen


Anna Hallangen
førstekonsulent


Oslo byfogdembete
www.domstol.no/obyf
E-post: Oslo.byfogd@domstol.no

Telefon 22 99 93 65
Fax 22 99 93
00









-----Opprinnelig melding-----
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 7. januar 2011
15:05
Til: Oslo tingrett_postmottak
Kopi: HRET
(postmottak)
Emne: Fwd: Boet etter Arne Thormod Thomassen/Fwd:
opplysning

Hei,


hvorfor svarer dere ikke?



Hva er det dere driver med i hovedstaden?


Dere må sende meg boet, så kan jeg fordele det, siden jeg var den
første som kontaktet dere.



Hvis min tidligere stefar hadde testamente, så må dere sende det.



(Det fikk jeg nemlig fra Larvik Tingrett, da min mormor døde, i
2008).



Så ikke prøv dere, sleipe Oslo-folk, som ikke svarer.



Det fyller meg med avsky for hvor sleipe folk er i Oslo.



Det lyser sleiphet ut av øya på dere.


Erik Ribsskog




---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date:
2010/12/19
Subject: Boet etter Arne Thormod Thomassen/Fwd:
opplysning
To: oslo.tingrett.postmottak@domstol.no


Hei,


jeg opplyser om at jeg også har et mulig krav etter Arne Thomassen, fordi
han var min stefar, i Larvik, på 70-tallet, da jeg bodde hos mora mi, men hu
sendte meg til faren min, på Berger, uten å gjøre opp bo og sende med meg noe
arv.



Han hadde masse moderne kunst på veggene, husker jeg, i Høybråtenveien,
hvor han bodde sammen med Mette Holter.



Jeg skulle egentlig trengt advokat til det her, men jeg prøver ihvertfall
å sende noe greier.


Mvh.

Erik Ribsskog




---------- Forwarded message ----------
From: Arne Mogan Olsen <arnemogan@gmail.com>

Date:
2010/12/19
Subject: opplysning
To: eribsskog@gmail.com



arne tormod tohmassen forlot denne verden igår. siden du ikke vil ha
kontakt med dine familiemedlemmer så ser jeg av forpliktilse at jeg

må sende deg denne beskjeden. når jeg er på denne kanalen kan jeg opplyse
deg at det er til eu domstolen i haag du skal henvende deg.



arne













Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter