Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 21. februar 2011

Ringte Erling Fin Poulsen, bestemor Ingeborgs halvfetter i Klampenborg

Nå ringte jeg, (litt på lykke og fromme), Erling Fin Poulsen, som var nevnt i Holger baron Adelers testamente.

(At han arvet en ekekiste).

Han fortalte at han hadde vært på besøk hos bestemor Ingeborg, i 2005 eller 2006, i Nevlunghavn.

(Så jeg tror det er han som bestemor Ingeborg nevnte, som sin 'halv-fetter' i Klampenborg.

Det sa han ihvertfall noe lignende av).

Hans mormor het Anne Nyholm, og hun var søster av Anders Gjedde Nyholm.

(Generalen).

Min mor pleide noen ganger å sende brev til han, sa han.

Men men.

Anders Gjedde Nyholm fikk to døtre.

Først Karen Margrethe Nyholm, (som døde ung, men Poulsen visste ikke hvorfor vel), som så fikk sønnen (Erik) Anker, (min grandonkel).

Og på samme tid, så fikk generalen en ny datter som var Magna, (uttales Mauna, på dansk).

(Noe som Poulsen syntes var merkelig, at generalen fikk en ny datter så sent).

Hun ble alltid kalt Meme, som var hennes kjælenavn.

Poulsen trodde det kunne være fordi at hun som liten pike, ikke klarte å si 'Mauna'.

At hun kalte seg selv Meme.

Men men.

Min mormor, Ingeborg Ribsskog, var nesten like gammel som Meme, og Poulsen sin mor, så de var som venninner, mer eller mindre, sa Poulsen.

Men men.

Holger baron Adeler jobbet i en nesten halv-statelig jobb, med noe brannsikring, for innenriksministeriet.

Poulsen hadde en kvinnelig slektning, (hans datter?), som var gift med en som var skolekamerat med kronprinsen.

Noe sånt.

(Men jeg husker ikke helt hvem det var.

Men men).

Anders Gjedde Nyholm, var sjef for Hæren, og bodde i Citadellet, i København, i Kommandantboligen der.

Holger baron Adeler var eldre enn Meme.

Min mor Karen hadde vært på besøk hos Poulsen og hans kone, to ganger vel.

Han sa at min mor var 'syg', (altså med meningen sinnsyk).

Og at det var noe som kom senere.

Hun gikk for å være normal under oppveksten.

Men men.

Min mor Karen og hennes søsken Ellen og Martin, de var hos Meme, i sommerferiene, hvert annet år cirka, under oppveksten.

Før Meme ble gift.

Meme hadde problemer med å finne noen hun harmoniserte med, og ble derfor sent gift.

Hun jobbet hos 'Kammeradvokat'.

Som sekretær.

Hun hadde problemer med å finne noen som var oppdratt på samme gammeldagse måte som henne selv.

Poulsen kalte det 'very old school' eller 'very old style'.

Så sånn var det.

Hun møtte Holger baron Adeler på toget, (på vei til jobben vel), tilfeldig.

Men da var de for gamle til å få barn.

De var gift i moden alder.

Holger baron Adelers baron-tittel var arvelig, men han var den siste baron Adeler.

Carla Fog, (som jeg sa var etter de gamle danske konger osv).

Hun var datter av en general.

En dyktig tegner, som var i hennes slekt, var i bestemor Ingeborgs 75 års dag, sa Poulsen.

Jeg forklarte det, at det var på den tiden jeg var i militæret.

Og jeg tror ikke at jeg var bedt engang da, (i 1992).

(For jeg og bestemor Ingeborg var litt uvenner da).

Magna Adeler f. Nyholm aka. Meme jobbet i et stort advokatfirma.

(Som nevnt ovenfor).

Et firma som hadde kontrakter med staten, osv.

Men men.

De kjente ikke Ravn godt.

Disse som arvet Holger baron Adeler.

Min mormor og hennes brødre hadde visst sagt til Poulsen, at disse Ravn var veldig slue og urettferdige, når det gjaldt å fordele arven etter Holger baron Adeler.

Den trekisten de arvet, var visst ikke i så god stand, så den ble etterhvert solgt.

Men jeg synes at han Poulsen var veldig høflig, og korrekt.

Det er sjelden jeg har pratet med noen som har vært så høflige, tror jeg.

Nesten som britisk overklasse, syntes jeg nesten litt.

(Selv om jeg ikke kjenner noen fra britisk overklasse).

Men men.

Så det var vel bra tror jeg, at jeg ringte, for jeg sendte jo en dum e-post til lokalavisen deres.

Men men.

Hans kone hørtes også ung ut for alderen, syntes jeg.

(Det var hun som svarte telefonen).

Men men.

Så det var artig å lære litt mer om ens slektninger i Danmark.

Han lurte på hva jeg hadde for slags 'mellomværende', (siden jeg var forfulgt av noe 'mafian'), og jeg sa at jeg ikke visste at jeg hadde noe mellomværende.

At jeg bare hadde jobbet som butikksjef i Rimi, og studert EDB.

Men men.

Så sånn var det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Han nevnte også en 'broder Erik', i sitt brev, som var i Holger baron Adelers testamente.

Men det var ikke noe med frimureri.

Det var at han hadde en bror som het Erik.

Sa han Poulsen.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 2.

Poulsen syntes også at Nevlunghavn, var et veldig fint sted, sa han.

Og det måtte jeg si meg enig i, med alle de fine, hvite trehusene, osv.

Min mormor hadde pleid å sende han bilder fra maleriutstillingene sine, osv.

Den siste hadde visst vært i 'brugsen'.

(Noe sånt).

Og det tror jeg betyr Bakern der.

(De stengte jo biblioteket for å bygge leiligheter.

Men men).

PS 3.

Og det at tante Ellen hadde dratt tilbake til Sveits.

Det var visst fordi at hun ikke hadde fått statsborgerskapet sitt, i Norge, tilbake.

(Enda hun jo er norskfødt, med norsk far, og dansk mor, som senere ble norsk statsborger, etter krigen).

Så det var mye krøll, som norske myndigheter lagde for tante Ellen, kan det virke som.

Men jeg klagde også, over det, at jeg ikke hadde fått min arv, etter min mormor, (for min mor Karen, døde jo i 1999).

Av Ellen og Martin da.

Så sånn var det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 4.

Her er mer om dette:

084

PS 5.

Her er mer om Kommandantboligen, i festningen Kastellet, i København, hvor min tippoldefar, Anders Gjedde Nyholm, bodde, da han var 'Chef for Generalkommandoen', (Forsvarssjef), i Danmark, fram til 1930 vel:

min tippoldefar anders gjedde nyholm

http://en.wikipedia.org/wiki/Kastellet,_Copenhagen

PS 6.

Det var nok den bygningen her, tror jeg, (som min tippoldefar, Anders Gjedde Nyholm, bodde i, da han var Chef for Generalkommandoen/Forsvarssjef, i Danmark):

kommandant bolig københavn

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/lokaliteter/kastellet/_kastellet-04.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter