Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 26. februar 2011

Ringte Unse i Danmark

Det er min grandtante der, i Vedbæk, (på Sjælland vel).

(Unse Heegaard f. Trock-Jansen.

Som altså er enkekone av E. Anker Heegaard, (som ordnet med boet etter Holger og Magna Adeler, som jeg har skrevet om på bloggen).

Og E. Anker Heegaard, det var min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, sin bror.

Hennes storebror, mener jeg at Anker var, også var Louis hennes lillebror vel.

Noe sånt.

Men men).

Hun sa at min grandonkel Louis, hadde to barn, Anders og Benedikte.

Louis var han som var stiftamtmann på Fyn, og bodde i Odense Slott.

(Som Unse ikke nektet for, da jeg sa at han hadde bodd i Odense Slott.

Men men).

Jeg fortalte at jeg ikke hadde fått min arv, etter min mormor, Ingeborg Ribsskog.

Av tante Ellen og onkel Martin.

Og Unse fortalte at hun ikke hadde noen kontakt, med hverken tante Ellen eller onkel Martin.

Hun visste ikke engang hvor tante Ellen bodde nå.

(Jeg fortalte at jeg bodde i England).

Unse pratet veldig klart dansk syntes jeg, og var hyggeligere nå, syntes jeg, enn da jeg møtte henne i bestemor Ingeborg sin 85-års dag, var det vel, i Nevlunghavn, i sommeren 2002 vel.

Men men.

Hun sa at Magna Adeler var min mormors 'moster', og også min mors 'moster'.

Hun var gift med Holger Adeler.

(Og hun jobbet på kontor).

Og Unse sa, at Ravn, som arvet Holger Adeler, de kjente hun ikke.

Hun kjente ikke til en Bente Holte f. Ravn.

Men Erling Fin Poulsen hadde hun hørt om.

(Han som arvet den ekekisten, etter Magna Adeler f. Nyholm.

Som Holger Adeler hadde sagt, til Erling Fin Poulsen, at Magna Nyholm hadde sagt, at hun ønsket at Erling Fin Poulsen skulle arve, ifølge et brev fra Erling Fin Poulsen, til Holger Adeler sitt bo).

Hun visste ikke om hennes sønner, Steffen og Thomas, (direktørene), hadde noe kontakt med Martin.

Hun visste ikke at hun var etter Odin og Løvenbalk, og sånn, tror jeg.

Hun tok det med fatning liksom.

Hun mistet ikke bakkekontakten av den grunn liksom.

Men hun syntes det var flott da.

Kanskje hun visste det fra før?

Hvem vet.

Men men.

Men vi får se om det er mulig å finne ut noe mer om dette.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Unse skjønte ikke hva jeg mente, da jeg pratet om en Carl Heegaard, i USA, (som har kontaktet meg på internett).

(På irc).

Og hun skjønte heller ikke hva jeg mente, da jeg sa 'Meme'.

Men Magna, (uttalt 'Mauna'), Adeler, det skjønte hun.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 2.

Jeg tror også at jeg skal skrive Unse, som min 'Emergency Contact', neste gang.

For jeg syntes at hun virka ganske normal.

Men men.

Så sånn var det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 3.

Her kan man se hvordan Unse er i slekt med meg, på Geni:

unse geni

PS 4.

Jeg sendte en Facebook-melding til Louis Heedgaard, sin sønn, Anders Heegaard:

sønn av louis heegaard

PS 5.

Her er mer om dette:






Hei,






Erik Ribsskog 26. februar kl. 12:36

er det du som er min avdøde mor, Karen Ribsskog, sin fetter Anders Heegaard, sønn av stiftamtmann i Fyn, (og boende på Odense Slott), min grandonkel, Louis Heegaard?


Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av 'mafian', og ble forsøkt drept på din fetter Martin sin gård, i Larvik, i 2005, og har flyktet til England.

Jeg får ikke arv etter min mormor, (din tante), Ingeborg, som døde i 2009, av din fetter Martin og kusine Ellen, som fikk arven fra Larvik Tingrett, så nå har de engelskmenn advart meg om utkastelse, siden det er nedgangstider her og jeg er arbeidsledig.


Du er visst yngre enn dine norske søskenbarn.

Jeg ville bare advare mm.

Jeg tror jeg såvidt så din far i Ingeborgs 70-års dag, i Stavern, i 1987.

Hadde han glattstrøket/vannkjemmet og litt mørkt hår?


Ikke så farlig kanskje, det er jo mange år siden.

Jeg var 16-17 år, og var begeistret for at bestemor Ingeborg hadde fri bar, med bardame, i sitt selskap, på hotell Wasiloff, i Stavern.

Du er altså min 'halv-onkel', tror jeg, som dere vel sier i Danmark.


(Selv om det kanskje ikke høres så fint ut med 'halv-onkel' og 'halv-fetter', osv)?

Mvh.

Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter