Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 20. april 2011

Det her er i Fredrikshavn. En gang faren min dro med Christell, Pia og meg, til Danmark, så drakk han hele natta og jeg måtte be han parkere rundt her

fredrikshavn 1984

PS.

Jeg husker jeg hadde tatt opp den sangen her, fra nærradio, og vi spilte den i bilen, (som var min fars Mercedes E230, eller noe, blå metallic vel, importert av faren min, fra Tyskland, for cirka 300.000 kroner vel, (med toll da), i 1983 eller 84 vel):

http://no.wikipedia.org/wiki/Den_makal%C3%B6sa_manicken

PS 2.

Så dette må ha vært våren eller sommeren 1986.

PS 3.

Hvorfor vi dro til Fredrikshavn, det veit jeg ikke.

Vi hadde en dag i Danmark, og da kjørte faren vår til Skagen.

Etter at han hadde blitt edru på parkeringsplassen, ved kaia, i Fredrikshavn.

Mens faren vår sov, så dro jeg med Christell og Pia, og vi kjøpte pizza, i 'handlegata', i Fredrikshavn, blant annet.

Så sånn var det.

(Etter å ha vært oppe hele natta på båten.

Det var litt sånn, hva heter det, spenning, i 'familien'.

Siden jeg bodde for meg selv, osv.

Så ingen sov hele natta, tror jeg, på veien fra Larvik til Fredrikshavn, med Petter Wessel.

Men men).

PS 4.

Her kjørte faren min da, (i 1986), av en eller annen grunn:

her kjørte faren min

PS 5.

En annen ting jeg husker fra den turen, er at det stod 'Danish Dynamite', eller noe, på is-reklame-skiltene, i Skagen.

Så det kan stemme med at dette var i 1986.

(For det var det året, som det var fotball-VM, i Mexico.

Og Danmark var jo gode i fotball, på den her tiden, med Preben Elkjær og Michael Laudrup osv., vel.)

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 6.

Da vi kom til Skagen, så fikk faren vår oss til å bli med ut ytterst på en Sand-odde.

Jeg trodde at dette var nordpunktet på Fastlands-Europa.

(Eller 'kontinentet', heter det kanskje).

Men det er det kanskje ikke.

Men det er vel ihvertfall der to hav møtes, tror jeg.

(Kattegat og Skagerak, kanskje?

Hvem vet.)

PS 7.

Her er mer om dette:

skagen odde

PS 8.

Jeg var ikke helt fornøyd med den pizzaen, i Fredrikshavn.

For det var noe sånn innbakte greier, som jeg fikk levert.

På grunn av noe språkproblemer, osv.

Ikke bare var dette en pizzeria i Danmark.

Men det var også innvandrere, fra Pakistan, eller noe vel, som jobba der.

Så jeg fikk noe slags innbakt pizza da.

Som jeg aldri hadde spist før.

Men men.

Og vi spiste heller ikke noe mat på den sand-odden.

Vi prata vel ikke til noen heller.

Så da faren min begynte å kjøre litt rundt i noen bakgater, (eller hva man skal kalle det), i Skagen.

For å prøve å finne veien tilbake til Fredrikshavn da, antagelig.

Så fikk jeg faren min til å stoppe på et gatekjøkken, som vi kjørte forbi da.

Inne i Skagen sentrum vel.

Og der bestilte jeg cheeseburger, eller noe, da.

Og utafor der, så hadde de is-reklame-skilt, hvor det stod 'Danish Dynamite', vel.

Og inne på gatekjøkkenet, så jobba det ei dansk dame, med lyst hår, kanskje i begynnelsen av 20-årene.

Og jeg bestile hamburger, og fikk det jeg bestilte da faktisk.

Hu dama skjønte hva jeg sa.

(I motsetning til på den pizzeriaen, i Fredrikshavn, hvor det ble misforståelse.

Men men).

Og da sa en danske, som hang der.

(En kar, på samme alder, som hu dama, som jobba der.

I slutten av tenårene, eller i begynnelsen av 20-årene vel).

Eller, hu dama, som jobba der.

Hun spurte han unge mannen, om han kunne gi henne en tomflaske, som stod ute i lokalet.

Og da svarte han unge mannen 'hvis du su'r min p*k'.

Noe sånt.

Og så gikk han.

Så måtte hu dama hente den tomflaska sjæl.

Så fikk jeg burger etterhvert da.

Men da var vel jeg den eneste som var sulten, husker jeg.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 9.

Og det som var så rart.

Det var det, at faren min, han ville egentlig ikke stoppe, på det gatekjøkkenet, i Skagen sentrum.

Så han likte seg egentlig ikke der, tror jeg.

Men men.

Han sa bare 'nei', eller noe, på en litt sur/grinete måte vel.

Men han stoppa likevel til slutt.

Når jeg maste litt.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 10.

Enda mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter