Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 28. april 2011

Her var det første stedet som søstera mi, Pia, bodde i Oslo. I et kollektiv, med 'blackiser', fra Røyken. (Dette var ikke i Dops gate, som jeg trodde)

arups gate pia

PS.

Jeg flytta til Oslo, i august 1989.

Og søstera mi, gikk to trinn under meg.

(Siden hu gikk sammen med de som er født i 1972, på skolen, enda hu var født i, (slutten av desember), 1971).

Men men.

Så det må ha vært, sommeren/høsten, i 1991, at søstera mi, Pia, flytta inn til Oslo.

(Rundt på samme tiden, at jeg flytta til Ungbo, på Ellingsrudåsen, etter å ha leid hos Jorås, på Abildsø, et år, og av den tidligere stefaren min, Arne Thomassen, et år, på Furuset).

Jeg gikk 2. året på NHI, (som da hadde flyttet til Helsfyr).

Pia hadde ikke fått artium.

(Jeg skjønte at det var noe krøll, mellom henne og bestemor Ågot, i 'Ågot-huset', for Ågot klagde en gang til meg, en gang i 1990 tror jeg, (som jeg var på helgebesøk), på at hu ikke orka mer av Pia, på grunn av all flyinga hennes.

Noe sånt.

Så Pia har vel aldri fått artium, enda hu gikk tre år på allmenn.

(Først på Sande VGS., og så på Drammen gym vel).

Så Pia begynte ikke å studere i Oslo.

Hu jobba i perioder, som vikar, på Tussebo barnehage, (i Oslo Vest), sånn som jeg husker det.

Jeg og Axel var med Pia til barnehagen hun jobbet i en gang.

(En søndag, må det vel ha vært).

Ved Gaustad vel.

Og grunnen til det var, at Pia også bodde i den barnehagen.

(Ihvertfall i en periode på noen måneder, mener jeg.

Pia fortalte også en gang, da hu bodde hos meg, da jeg leide av Ungbo, i Skansen Terrasse 23, på Ellingrudåsen.

(Dette var et par år seinere, på 90-tallet).

At han som eide barnehagen, som hu jobbet i, det var han med lapp over øyet, i Fremskrittspartiet.

(Henning Holstad vel).

Som også eiet Tiny budbiler, ifølge søstera mi.

Fortalte hu mens vi så på TV, var det vel, og det dukka opp noe om han FRP-politikeren, i nyhetene, var det kanskje.

Noe sånt.

Men men).

PS 2

Så det bokollektivet i Arups gate, gikk nok ikke så bra.

(Siden søstera mi måtte flytte inn, i barnehagen, hvor hu jobba).

Søstera mi lånte også 500 kroner av meg, like etter at hu flytta til Oslo, var det vel.

Jeg var student, så dette var litt penger for meg.

Men jeg sa til søstera mi, at hvis hu ville spare de pengene.

Så kunne hu heller vaske, for meg, når det var min tur, til å vaske, i Ungbo-bofellesskapet, som jeg bodde i.

Og det ønsket heller Pia å gjøre.

Så hver femte søndag, høsten 1991, (var det vel), så dukka søstera mi opp, i bofellesskapet, i Skansen Terrasse 23, og vaska gulvene.

(Selv om vel ei av de som bodde der, begynte å bable om at hu måtte vaske bra, eller noe.

Men jeg fikk ikke noen direkte klager, så det er mulig at hu vaska ordentlig.

Det er mulig.

Men men).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Hvem søstra mi bodde sammen med i Arups gate?

Dette var såkalte 'blackiser', så jeg var litt skeptisk til dem.

Og jeg visste ikke hvem alle disse var.

Men det var vel ihvertfall hu Monica Lyngstad, fra Røyken, (hvis jeg ikke tar helt feil).

Og en gutt som het Glenn, (med lyst hår vel).

Og han hadde visst brukt så mye penger, husker jeg, at han solgte platesamlinga si vel, til antikvariater, (ifølge Monica Lyngstad, mener jeg det var, som sa det her).

For å kjøpe dop, eller noe, tror jeg.

Og det var nok han, som søstera mi Pia, 'slavedrivde', oppover gågate-delen, av Karl Johans gate, i januar 1992.

Da jeg var med bursdagen til Magne Winnem ut på byen, i retning Tut og Kjør, i Kirkegata vel, og møtte søstera mi, Pia, og han Glenn da, som bar på et slags brett, eller noe, som det lå en god del mynter oppi, som han hadde tigget, av de forskjellige forbipasserende, i Karl Johans gate da, (hvis jeg forstod det riktig).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 4.

Dette skoleåret, som søstera mi bodde her, så jobba jeg også på OBS Triaden, ved siden av studier, så jeg var ganske opptatt.

Men jeg var og besøkte søstera mi, kanskje en gang, annenhver måned, eller noe.

Hu kom jo også en del opp på besøk hos meg, på Ellingsrudåsen.

Også siden at broren vår, Axel og dem, bodde på Furuset, like ved.

Søstera mi fortalte meg, at hu hadde et triks.

Hvis hu var blakk og sulten.

Og det var å dukke opp, på besøk, hos broren min Axel og dem, like før middagstid.

For da ville hu bli tilbudt middag da, hadde hu funnet ut.

Så Pia er litt sleip.

Og kanskje littegrann, som ei gatejente.

Noe sånt.

For jeg og Pia var nesten som gatebarn, da vi bodde hos mora vår, i Jegersborggate, i Larvik.

Jeg fra 1978 til 79.

Og Pia, i et eller to år til.

For mora vår, Karen, hu ville alltid, (eller ihvertfall ofte), jage oss ut av huset.

Og da ble det til at vi sykla rundt i Larvik sentrum, og leita etter tomflasker og småpenger, en del.

Men men.

Og Pia bodde jo fire år lengre, hos mora mi.

Så hu ble kanskje mer 'gatebarn', enn meg.

Som jo ble del av 'tanke-smia Ågot-huset', hvor jeg leste Aftenposten og Drammens Tidende hver dag, og kanskje lærte meg å være sivilisert da.

Mens de fire ekstra årene, hos mora mi, kanskje ble for mye for Pia.

Hvem vet.

Men men.

Mer da.

Jo, en gang, som jeg besøkte søstera mi, i det her anarkist-kollektivet, eller bohem-kollektivet, (eller hva man skal kalle det).

Så banka jeg på døra da.

Og ut kom søstera mi.

Også forsvant hu.

Like fort som hu hadde dukka opp.

Også ble hu borte, i 10-15 minutter, kanskje.

Og så kom hu tilbake.

Og slapp meg inn.

Uten noe 'forklarings'.

Så der kunne man se det, at oppførsel, det er et fremmedord, (mer eller mindre ihvertfall), for søstera mi, (kan man kanskje si).

Hva var det dem dreiv med da, som jeg ikke skulle se?

Bare skulle søstera mi fornærme meg?

Dreiv dem å brukte noe dop, som hu ikke ville, at jeg skulle se?

Hadde dem noe sex-orgie?

Hva vet jeg.

Søstera mi fortalte det, at alle i det kollektivet, de kjøpte så mye godteri ofte, fordi når man røyka hasj, så ble man godtesjuk.

Men men.

Jeg husker også at søstera mi hadde noe jeg kalte 'hippie-gardiner', i stua, i det bofelleskapet.

Noen helt svarte gardiner av noe slag.

(Dette var vel en gang mora mi var innom, tror jeg).

Var dette noe hekse-greier?

Hvem vet.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter