Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 24. april 2011

Høne var vel en nordisk slave, fra norrøn mytologi. Så det Sponheim gjorde, var vel at han fiendtliggjorde Hedstrøm, ved å kalle han Høne

høne fra norrøn mytologi

http://stavrum.nettavisen.no/?p=2528

PS.

Og det har jeg skrevet om, på bloggen før.

At det året jeg gikk på NHI, på Frysja, (i den bygningen, som det er bilde av, i den forrige bloggposten vel).

Så bodde jeg på Abildsø, i Enebakkveien 239B, hos Berit og Gunnar Jorås, (i et rom jeg leide, som jeg forklarte om, i en bloggpost tidligere i dag), hvor frua i huset, ikke tålte matlukt, (så jeg spiste mye burgere osv., da).

Og faren min, Arne Mogan Olsen, hadde sagt at NHI lå ved Abildsø.

Men det gjorde det ikke.

Så jeg måtte bytte buss, ved Oslo City, for å komme meg til NHI.

Og da var jeg ofte sulten, siden jeg ikke fikk spise Pizza Grandiosa, i det hele tatt vel, det skoleåret, (1989/90), (som jeg var vant til, fra Bergeråsen).

Så jeg hang mye på, eller ved, Oslo City, hvor jeg kjøpte burgere på Wendys, og på Maliks bak Oslo City, og jeg handla på Oluf Lorentzen-butikken, i kjelleren, på Oslo City.

Så en dag jeg var der, så møtte jeg Eva Olsen, fra Svelvik, (venninne av søstera mi, Pia), og hennes type, (en kar med mørkt hår, fra Oslo vel, som søstera mi Pia sa, at jobba i Se og Hør).

Men men.

Dem sa det, at de skulle til Danmark, med Stena Saga, på russe-tur, tror jeg, med Russ 90 da, på Gjerdes VGS.

Jeg kjente jo ikke så mange folk i Oslo, så jeg syntes det var artig, å møte noen Drammen/Svelvik-folk.

Og da hadde jeg fått studielån, ikke så lenge før vel.

Og fikk lyst til å bli med dem på dansketur.

Så jeg sneik meg med Stena Saga da, (for jeg sa det, at faren min hadde kjørt på båten, i en blå Mercedes, mens jeg hadde vært på Innova, en plateforretning, som liksom skulle være kul da).

Men men.

Så kom jeg meg med båten, og jeg sa også i resepsjonen der, at jeg hadde mista billetten, (og at jeg var med Gjerdes VGS.), og fikk 'ny' billett, sånn at jeg også kom meg i land, i Fredrikshavn.

Ikke værst.

Så jeg var faktisk også litt Russ 90, (enda jeg ikke strøyk på noe, i 1989. Men men).

Og da, så var det en gjeng, på den båten, fra Hønefoss.

De var med ei jødisk dame i 50-åra vel.

Som gikk med David-stjerne i ørepynten, (sånn som jeg husker det), og som hadde en slags privat fritidsklubb, for tenåringer, i Hønefoss.

(Sånn som jeg ble forklart det, av noen av de Hønefoss-damene da.

Men men).

Og han typen til Eva Olsen, (med mørkt hår).

(Eva Olsen var ei heavy-blondinne, kan man si.

Som ifølge Cecilie Hyde, en gang hadde gått med sånn et belte, hva heter det, jo, kyskhetsbelte vel, på Sande VGS., før hu skulle på en heavy-konsert.

(Sikkert i Drammenshallen da).

Husker jeg at Cecilie Hyde sa en gang eller to vel, rundt 1989 da sikkert.

Mens hu kanskje lo litt da.

Av Eva Olsen.

Men men).

Mer da.

Jo, så da han kavaleren, til Eva Olsen.

(Jeg hang meg på de to.

Selv om også hu Hege Snoghøj f. Lund vel, var med på den turen.

Min fars stesønn, Jan Snoghøj, sin kone.

Som da var venninne av min fars stedatter Christell.

Men som, (jeg var i bryllupet dems, og fikk høre det i en tale, av noen Berger-folk vel, Tom Bråten tror jeg), at hadde klint/rota, med Jan Snoghøj, allerede som 15-åring vel, et par-tre år før da, mens han var 24-25 kanskje, og overraska henne i søvne. Noe sånt).

Snoghøj sa til sitt forsvar, i bryllupet, at han var lite utstyrt der nede, (var det vel han ville ha fram ihverfall, virka det som for meg), og ville kompansere, ved å være flink til å kline.

Men men.

Mer da.

Jo, han kavaleren, til Eva Olsen, han sa det, (som en vits da).

At, 'nå har dem stengt fossen, i Hønefoss, så nå er det bare Høne igjen'.

Og jeg skjønte ikke helt den vitsen, må jeg innrømme.

Selv om han typen til Eva Olsen, fortalte den vitsen, flere ganger.

Men men.

Men det kan kanskje ha vært Høne fra norrøn mytologi da, som han kavaleren, til Eva Olsen, mente.

At nå var det bare nordiske slaver igjen i Hønefoss??

Det skjønte ihvertfall ikke jeg at han mente.

Jeg trodde han mente at 'høne' betydde 'mus'/'kuse', eller noe.

Men det var det kanskje ikke da.

Men det blir kanskje brukt sånn?

'Nå skal jeg på byen og få meg litt høne', er det noe som heter.

Og da tror kanskje noen at 'høne' da betyr kuse.

Men nei.

Det er en 'jøde', eller 'finne/same', eller frimurer, eller en 'alpin', eller en 'kortskalle', eller noe, som sier dette.

Og som da skal ha seg 'nordisk slaverinne'.

Sånn får jeg det her med 'høne/Høne', til å bli nå.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter