Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 18. april 2011

I Mellomhagen, så var det en kjempefin fotball-løkke. Men jeg fikk sjelden lov å være med å spille. Det bestemte de litt eldre guttene, fra Gloppeåsen

sjelden være med å spille

PS.

Andre gutter, på min alder, fikk lov å spille.

Men de var mye flinkere teknisk, enn meg.

(Spesielt en av dem, husker jeg.

Han tenårings-gutten, som mora mi chatta opp, på Hvittensand vel.

Han klagde på meg, (husker jeg nå), og sa at jeg bare tuppa ballen.

Når jeg spilte fotball i hagen.

Når mora mi hadde invitert han opp til oss.

Og jeg måtte stå og vente i hagen, mens han tenåringsgutten, var inne hos mora mi og søstera mi.

Så sånn var det.

Enda jeg helst ikke ville ha han ungdommen der.

Det var mora mi sitt prosjekt.

Men men).

For jeg fikk min første fotball, mens jeg bodde på Mellomhagen.

Av bestefar Johannes.

Og dit flytta vi, i 1975 eller 76 vel.

Altså mens jeg var 5 eller 6 år.

Men på det stedet vi bodde før.

På ei hytte i Brunlanes.

Der spilte jeg aldri fotball.

Og heller aldri på det stedet vi bodde før der igjen heller.

Det vil si i Storgata, i sentrum av Østre Halsen, (må man vel kalle det).

Mens de gutta som var fra området rundt Mellomhagen.

De hadde nok spilt fotball i et par år allerede, (i hagene sine osv.), da jeg begynte å spille fotball, vil jeg nok tippe på.

Så sånn var nok det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

I bakkant av fotballbanen der.

Så var det forresten noen sånne hvite liljekonvall-blomster, eller noe, husker jeg.

Som nok noen viste meg, og fortalte hva het.

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg kom på nå, når jeg så igjen den fotballbanen.

Så sånn var det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter