Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 25. april 2011

Jeg lurer på om det var her, som mora mi bodde, på et senter for sinnslidende vel, på midten av 80-tallet. Pia og jeg, besøkte henne, en påske vel

nøtterøy

PS.

Før det her, så bodde mora mi, på et annet hjem, for psykisk syke, i indre Vestfold vel.

Der bodde hu, for eksempel på bestemor Ingeborg sin 70-års dag, i 1987 vel.

(Faren min og Haldis, kjørte innom der, og hilste på mora mi, før vi kjørte videre til bestemor Ingeborg sin bursdag, på Hotell Wasiloff, i Stavern.

Men mora mi måtte vel bli på det hjemmet, mener jeg å huske, og fikk ikke lov til å være med på 70-års dagen til mora si vel.

Hvor det var fri bar, og slektninger på besøk fra Danmark, og det hele, husker jeg.

Og hvor bestemor Ingeborg hadde leid et helt selskapslokale da, (med en dame, som stod og serverte drinker, ved et bord, i hjørnet av det rommet), på det hotellet, i Stavern.

I etasjen over diskoteket, husker jeg.

Men men).

Så her på det andre hjemmet, må hu ha bodd i 1988 kanskje.

Noe sånt.

Så det var kanskje i påsken 1988 da, at jeg og søstera mi, besøkte mora vår her.

Hvem vet.

Etter dette så flytta mora vår til Borgheim, (like ved), hvor hu fikk sin egen leilighet.

Det er mulig at det var sommeren 1988, før jeg dro til Brighton, at mora mi bodde på dette hjemmet.

For jeg husker det, at søstera mi og mora mi, dro meg med inn til Tønsberg, (til Hennes og Mauritz, eller Cubus vel), og kjøpte en hvit bukse, og en hvit jakke, til meg, før jeg dro med ØA, til Brighton.

Så det er mulig at det var her vi bodde da.

Og at mora mi fikk den leiligheten på Borgheim seinere.

Ihvertfall så husker jeg det, at i juleferien min, fra NHI, i 1989, så besøkte jeg mora mi, på Borgheim.

Så da hadde hu flytta herfra.

Etter Borgheim, så flytta mora mi til Holterveien, i Drøbak, hvor hu døde i 1999 da.

(Hu flytta til Drøbak, da jeg hadde den røde HiAce-en, husker jeg.

For jeg kjørte henne på visning der, husker jeg.

Etter mye mas fra mora mi og søstera mi vel.

Og den HiAce-en hadde jeg fra 1996 til 1997 vel.

Så sånn var det.

Så mora mi bodde ikke så mange år i Drøbak, før hu døde.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på).

Så sånn var det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Før hu bodde på det hjemmet, i indre Vestfold.

(Hvor ihvertfall bodde sommeren 1987, husker jeg, da 70-års dagen til bestemor Ingeborg var).

Så bodde mora mi, hos en familie, i Svelvik, (av en eller annen grunn).

Jeg husker at jeg ble med søstera mi, og besøkte mora mi der en gang.

Men jeg var ikke så på 'godfoten', med mora mi, (etter at hu sendte meg til faren min, i 1979, osv).

Så jeg gikk heller litt vekk fra hu, og da begynte hu unge dattera i huset, og leike og tulle med meg og søstera mi, og la et par underbukser oppå huet mitt, osv.

Så det var siste gangen, som jeg dro dit, for å si det sånn.

Søstera mi, Pia, hadde visst funnet mora mi, i en grøft, langs et jorde, ved Grunnane, tror jeg.

(Noe sånt).

Og fått henne på sykehus.

Noen måneder seinere vel.

Men hvorfor mora mi flytta inn hos en familie i Svelvik, det veit jeg ikke.

Og det syntes jeg var rimelig flaut.

Selv om jeg nesten ikke regna meg som å være i familie med henne, etter at hu sendte meg til faren min, i 1979.

Men men.

Før at hu bodde hos den familien, i Svelvik.

Så bodde mora mi, i Sande et sted, mener jeg.

Men da syntes jeg det, at mora mi flytta for nærme Berger, der hvor faren min var fra.

Så der besøkte jeg ikke mora mi, (selv om søstera mi maste), må jeg innrømme.

Før det igjen, så bodde vel mora mi på Tagtvedt, (i Larvik).

Og før det igjen så bodde hu i Jegersborggate, i Larvik.

Og før det igjen, så bodde hu på Stenseth Terrasse, utafor Drammen, mot Krokstadelva.

Og før det igjen, så bodde hu i Jegersborggate, i det samme huset, som de prøvde å selge vel.

Og før det igjen, så bodde hu i Mellomhagen, på Østre Halsen.

Før det, på ei hytte, i skogen, i Brunlanes, (sammen med Arne Thomassen, som hadde ledet arbeidet med å bygge den hytta vel).

Før det igjen, i Storgata, på Østre Halsen, fra 1974 til 1975 vel.

Før det igjen, i Vestmarka, ved Larvik, fra 1973 til 74 vel.

Før det igjen, i Toppen 4, på Bergeråsen, sammen med faren min, og Pia og meg, fra 1972 til 73 vel.

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter