Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 21. april 2011

Jeg tror det var her, som min fars stedatter, Christell, dro meg med for å drikke, høsten 88. Hu fikk servering, selv om hu bare var såvidt fylt 16

christell humblen

PS.

Det som skjedde, var at Christell, hadde huket tak i meg, et eller annet sted i Drammen da, etter skolen vel antagelig.

Også dro hu etterhvert med meg hit, og vi drakk kanskje 3-4 halvlitere hver da.

Og da var hu sprudlende og humørfylt og hyggelig da.

Av en eller annen grunn.

Det var ikke helt klart, hva anledningen var, for at vi skulle drikke her.

Det var bare noe Christell ønsket, skjønte jeg.

Det som skjedde så, var at vi tok en buss, som gikk i 20-21 tiden kanskje.

Til Svelvik/Berger/Sande.

Og på den bussen, så satt Christells kjæreste, Iver, fra Berger/Sande.

Og en eller to av hans kamerater, tror jeg.

Nå var det sånn, at jeg ikke var så kjent på den puben.

Og jeg hadde ikke rukket å gå på do.

Og vi hadde drukket kanskje tre halvlitere hver.

Jeg var pussa, husker jeg.

Og bussen stoppa lenge, ved Svelvik-senteret.

Tror jeg det var.

Hvor det var en byggeplass, (eller noe), der hvor bussen stoppa.

Og jeg hadde sitti og holdt meg, helt siden Drammen cirka.

Og Christell spurte om hu fikk lov å gå på do, av buss-sjåføren.

Og etterhvert som det tok tid.

Så ble det uutholdelig, for meg, å sitte å holde meg.

Så jeg spurte om jeg også fikk lov å gå på do.

Og da bare smalt det fra Iver.

(Kjæresten til Christell).

Når jeg reiste meg, for å gå på do, osv.

At, 'skal du ut og se nå eller'.

Noe sånt.

Og det var jo bare dumt.

For jeg hadde vel sett Christell naken før, ihvertfall som ungjente, når hu fløy naken rundt i hagen til Haldis, osv.

Og Christell hadde også strippa på verandaen til Haldis, og vist meg puppa sine en gang.

Så det var ikke akkurat snakk om at jeg hadde lyst til å luske på henne.

Men det var snakk om det, at jeg hadde helt innpå masse halvlitere, og at jeg ikke hadde lyst til å sprenge blæra, (eller hva man skal kalle det), for å si det sånn.

Så sånn var det.

Men så fikk jeg den slengt i trynet.

Men det er en ting jeg ikke skjønner.

Hvorfor flørta Christell så mye med meg, (må man vel si at hu gjorde, hu dro meg også med på ungdomsdiskoteket på Park, en gang, på den her tida).

Når hu var sammen med han Iver?

(Som søstera mi Pia, sa at alltid gikk i stripete gensere.

Og at han Iver, og kameratene hans, ble kalt for 'stripe-gjengen', på Sande VGS., hvor hu og Iver gikk det året.

Christell kom vel ikke inn på allmenn, på Sande VGS., så hu gikk førsteåret, ihvertfall, i Holmestrand.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på).

Så det var vel kanskje litt spesielt?

Men men.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Skoleåret før.

(Som jeg gikk andreåret, på Handel og kontor, på Sande VGS.

Så hadde jeg begynt å ta kjøretimer.

(Siden alle de andre folka i klassen min gjorde, må man vel si).

Og jeg pleide å dra på et tivoli, som dem hadde lenge på Strømsø da, og spille Out-Run bilspill, og skyte på skytebanen, etter kjøretimene.

Og da begynte jeg å preike med en kar, som het Roger, fra Fjell.

Som også skøyt på skytebanen.

Vi vant noen premier, på skytebanen, og ga de til noen ungjenter, som hang på tivoliet.

(Noen fjortiser, må man vel kalle dem.

Men vi var vel bare 17-18 år, eller noe.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Og han Roger-karen, han kjente også hu Cecilie Hyde, og søstera mi, på en eller annen måte.

Og han kræsja jeg inni et par-tre ganger, når jeg var i Drammen.

For faren min og Haldis, hadde jo vannsengbutikk der, osv.

Og han dro meg også med på den puben der en gang, mener jeg.

Men da satt vi på uteserveringa, tror jeg.

Han Roger fra Fjell, var vel sånn, at han kjente omtrent alle folka i hele Drammen omtrent, tror jeg.

Han jobba vel som maler, og klagde på det, at han måtte puste inn sånn tynner-greier, eller noe, på jobben.

Som gikk ut over hjernen hans, eller noe.

(Mener jeg å huske at han klagde på en gang).

Jeg var også på fest hos han en gang, på Fjell, et par år seinere vel.

Sommeren 1990.

Etter at jeg var ferdig med det første året mitt, som student, i Oslo.

Så hadde jeg og ØA vært i Brighton, og besøkt vertsfamilien, fra da vi var på språkreise der, sommeren 1988 vel.

Og da, så var jeg på vei ut til bestemor Ågot.

Og da møtte jeg tilfeldigvis han Roger, i Drammen sentrum da.

Og blei med å ta noen halvlitere.

Siden det var sommerferie.

På en sånn lekter, (eller hva det heter), som lå på Drammenselva, på Bragernes-sida vel.

Noe sånt.

Og han dro meg også hjem til han, på Fjell.

Hvor vi dro på butikken og kjøpte øl.

Også ble det noe krangling og misstemning vel.

På den festen.

Og han Roger pælma en 'the Kids'-kassett, ned på asfalten, fra 'ørtende'-etasje, (må man vel nesten kalle det), i en Fjell-blokk.

Men men.

Så det var mye rart.

Men men.

Bare noe jeg tente på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter