Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 4. april 2011

Mer fra Godtebutikken.net




Gmail - Ditt nye prisnivå










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Ditt nye prisnivå











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Apr 4, 2011 at 3:45 PM




To:
(Sensurert av johncons-blogg)






Hei,

altså, som jeg skriver om, under 'Om', på Godtebutikken.net.

Så var forretningsplanen i utgangspunktet, å selge Isbre Mint, til Norge, siden mange savnet Isbre-minten, etter at den gikk ut av salg i Norge.


Så mitt mål med Godtebutikken.net er ikke å ligge lavest i pris, på alle varer.

Men jeg vil tilby Isbre Mint, til Norge, til vanlig pris for godteri i Norge.

Hvis du ser på Isbre Mint, så er det 200 gram godteri, til 34.90, og da ligger den mellom 100 og 200 kroner kiloen, som er vanlig for godteri, selv i budsjett-butikkene, i Norge:



Og den Jelly Belly, den har jeg forresten sett til kr. 39 + porto, andre steder.


(Selv om de hadde mange fler slag).

Det er vel også forresten sånn, at Norge er et langstrakt land, og at ikke alle har f.eks. Deli de Luca på hjørnet der dem bor.

Du kan også se på Matnet.no:



Der selger de 220 g. seigdamer til 47.90.

Og jeg selger poser med kvalitetsgodter, opp til 215 gram, for 34.90.


Så jeg ligger ganske lavt i pris, sammenlignet med andre butikker på nettet, vil jeg si.

Så jeg tror ikke at mine priser er så hårreisende, sammenlignet med andre som selger godteri, i eller til Norge.


Men min forretningside, var å selge Isbre Mint til Norge.

Og 34.90 pr. 200 grams pose, jeg tror ikke at noen i Norge mister nattesøvnen av den prisen, for å si det sånn.

Norge er et høykostland, og sånn jeg kan se det, så ligger jeg rundt der Rimi ligger på prisene på godteri.


Jeg har jo også gratis frakt, må du huske.

Og mange nord i landet, synes kanskje det er kjekt å få godteriet rett i postkassa, så slipper de å dra langt til butikken.

Og de Jelly Belly, de er et gourmet-produkt, innen godteri, spesialimportert fra USA, så derfor er de dyrere i pris.


Jeg tok de med som en gimmic, de er jo et kjent godteslag, bl.a. siden de var Ronald Reagans favorittgodt, husker jeg at jeg leste om i avisene, på 80 og 90-tallet vel.

At politikere fra Europa osv., som besøkte Reagan, de fikk med et glass Jelly Belly, i gave, etter besøket.


Så dette er et kjent godteri, som vel ikke selges i alle dagligvarebutikkene i Norge.

Så jeg tenkte jeg kunne ta det med, som en slags spesialservice da, for folk som vil prøve ut nye og artige godteri.


Som den 'godte-grisen' jeg har vært hele livet vel.

Så vil jeg gjerne komme med tips om nye godte-slag til andre 'godte-griser' tenkte jeg da vet du.

Men mange takk for henvendelsen!


Med Godtebutikken.net-hilsen

Erik Ribsskog


2011/4/4 (Sensurert av johncons-blogg)

Et tips til deg: Prisene dine er nå for høye. For eksempel Jelly Belly (som jeg personlig er svært svak for), som nå koster det samme pr. hekto som på Deli Deluca her i Norge. Da kan jeg til og med kjøpe dem i løsvekt. Hadde planer om å bestille Jelly Belly i store kvanta for å spare penger, dette blir jeg nå dessverre ikke å gjøre. De har akkurat tapt en potensielt svært god kunde.


Mvh


(Sensurert av johncons-blogg)









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter