Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 21. april 2011

Ned her, så lå lokalet Fremad, hvor min fars stedatter, Christell, pleide å dra meg med, en del ganger, høsten 1988

fremad selvik

PS.

På det lokalet, så skjedde det mye rart.

Christell ble alltid borte, så jeg veit ikke hva hu dreiv med.

Men men.

En gang klinte jeg med ei jente der, som egla seg innpå meg, innpå lokalet der.

Ei med lyst hår vel.

Som det kjentes ut som, at hadde slim i kjeften.

Men men.

Det var den gangen jeg møtte hu Lill Doris, i klassen min fra Sande Videregående, 2. året, der.

Hu var der sammen med kusina si, som jeg husker jeg syntes at var rimelig fin.

(Selv om at jeg kanskje hadde litt ølbriller da).

Noe annet som skjedde, var at hu Monica Nebel, (som gikk i 2. klasse, på Gjerdes VGS., det året jeg gikk i 3. klasse der. Og hu var fra Svelvik, og sammen med min fars kollega, Erik Thorhallsson, fra Berger).

Hu Monica Nebel, dansa med Arnt Lund der vel.

Og tråkka meg på beina, sa hu, i ettertid vel.

(Det er mulig at dette var før jeg begynte på Gjerde, for jeg hilste vel ikke så nøye på Arnt Lund tror jeg, enda vi seinere ble kollegaer på CC Storkjøp).

Men men.

Hu Lill, som jeg seinere ble kjent mer med, inne i Oslo.

Hu var også på det dansegulvet da.

Og hu kræsja rett inni meg.

Og seinere, så fortalte hu det, da hu bodde i Oslo.

(I den falleferdige bygården, på Grønland).

At favoritt-sjekketrikset hennes, var å bare kræsje rett inn i folk, på et diskotek, eller lignende.

Men men.

Tina Turbo ville også ta meg med bort i en skogkant, eller noe, en gang der.

Men jeg var litt skeptisk, for jeg trodde det bare var for å hevne seg på en som ble kalt Stekke, (som var kamerat av Kjetil Holshagen, som flytta fra Berger til Sande).

Så jeg ble ikke med hu på noe kos, (eller hva det var, som hu hadde i tankene).

Men men.

En fra Skafjellåsen, (tror jeg det må ha vært).

Han begynte å krangle med meg.

Og sa at Handel og kontor ikke var noe bra.

Man måtte gå på 'mekken', for da kunne man bli flymekaniker, og tjene masse penger.

Men men.

Og søstera mi, Pia, gikk imellom.

Men han 'kranglern', han ba henne med på 'te-party'.

Og da ble søstera mi med.

Så det var litt dårlig av søstera mi, Pia, syntes jeg.

Å bli med han 'fienden' min, på et såkalt 'te-party'.

Som jeg tenker at nok heller var en orgie i andre ting enn te, for å si det sånn.

Men men.

Mer da.

Jo, en gang, så dro Christell og Pia meg med dit.

Og når jeg hadde kommet meg ned på Fremad.

Og allerede var pussa.

Så sa de til meg, at jeg måtte få vår døve kusine, Lene, hjem derfra.

Det var jo helt idiotisk!

Enten burde vi ha avtalt det, før vi dro dit, at jeg liksom skulle få med Lene hjem.

Ellers så burde de ha gjort det sjæl.

For jeg pleide jo noen ganger bare å gå hjem derfra faktisk.

Og haike på veien.

En gang gikk jeg helt til 'dødssvingen', som faren min kalte det.

Før jeg fikk haik.

Men men.

Men jeg kunne jo ikke ta med hu døve kusina mi, Lene, på noe haiketur, og sånn.

(For jeg mista selvfølgelig den siste bussen, for jeg var litt pussa og surra med klokkeslettet).

Og da var det noen Sande-damer, som råda meg til å ta drosje.

Og jeg fikk bestilt drosje, fra inne på lokalet der da.

(Selv om de var litt sure, og begynte å prate om at de hadde sett meg en annen dame osv.

Selv om det ikke ga noe mening.

Siden jeg ikke hadde noe dame.

Og det var kusina mi, som søstra og stesøstera mi, hadde ovelatt til meg, å ta med hjem.

Så det var vel bare for å være ondskapsfull, tenker jeg.

Han ansvarlige der, skulle nok bare kødde med meg, å få meg til å miste, ei han trodde var dama mi, sikkert.

(Jeg prøvde å spørre han, om hvilken dame det her skulle ha vært, som han hadde sett meg med, to uker tidligere, (eller når det var).

Men da fikk jeg ikke noe svar.

Selv om jeg gjenntok spørsmålet mitt flere ganger).

Noe sånt.

Men men.

Men det dukka opp en drosje der etterhvert da.

Og jeg ut av drosjen, og ned til onkel Håkon, for å få penger.

(For jeg hadde ikke lyst til å betale drosjen, for det var egentlig ikke mitt ansvar, å få Lene hjem fra Fremad, (mente jeg da).

Det var ikke noe foreldra til Lene hadde bedt meg om å gjøre, ihvertfall.

Og det var ikke jeg som hadde dratt henne med dit, til Fremad.

Men men).

Og der var det mørkt og innestengt, syntes jeg.

Eller ihvertfall innstengt, med adrenalin, i lufta, vil jeg si.

Og faren min var der også(!)

Noe som var ganske sjeldent vel.

Og en kar, med bart, eller noe vel.

Ganske barsk vel.

Noe sånt.

Og tanta mi Tone da.

Og da satt de der omtrent med stoppeklokke.

Og faren min så helt utafor ut.

Og Håkon sa nærmest triumferende, et eller annet, og sa til meg, at nå skulle jeg få mange kjøretimer.

Med den gamle Peugeoten hans.

Men det var egentlig nesten ikke noe premie.

For den bilen hadde gir på styret.

Så det var nesten bare sånn, at det gjorde det vanskeligere å ta kjøretimer.

Men men.

(Det var en Peugeot fra 50-tallet, eller noe sånt vel).

Så da var det nok noe plott, eller noe, tror jeg, som foregikk.

Håkon spurte vel meg, om jeg hadde lyst til å bli der lengre.

Men jeg sa vel bare at jeg skulle på jobb dagen etter, eller noe.

For å bli i den innestengte, og vel svette eller ihvertfall adrenalin-fylte, (og vel røyk-fylte), stua der.

Hvor det vel også var ganske mørkt.

Og med karer, som faren min, som ikke var seg selv, (virka det som, ihvertfall).

Av en eller annen grunn.

Og en annen tøff kar, som jeg ikke visste hvem var, og som bare satt der stille vel.

Nei, dette var ikke noe fristende sted å bli, må jeg innrømme.

Så det gadd jeg ikke gitt.

Men men.

Men noe rart var det nok, som hadde foregått, i den stua, den kvelden, vil jeg si.

Men men.

Og noe rart var det nok som foregikk på Fremad osgå.

I og med at jeg plutselig fikk ansvaret for hu døve kusina mi Lene der.

Det var vel ganske merkelig syntes jeg.

Var det tilfeldig, det at merkelige ting foregikk, både i stua til Håkon og Tone, og på Fremad, samtidig?

Det tviler jeg kanskje litt på.

Men men.

her var det nok kanskje noe plott ute å gikk, vil jeg nok kanskje tippe på.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her kan man se det, at det diskoteket, som var på Fremad, de prøvde å få til å ha blåruss i Sande.

Noe som hu i klassen min fra Svelvik, (Elisabeth?), fikk til, et eller to år seinere vel.

PS 3.

Her er mer om dette:

hvorfor ikke blåruss i sande

http://www.lundhaug.no/omoss.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter