Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 21. april 2011

Noen sa det var en russekro her, i 88 vel. Hege Rønjom spanderte halvliter. Jeg ble invitert inn i tårnet, hvor Line Nilsen og Erik Thorhaldsson satt

russekro

PS.

Og det skoleåret her, så bodde jeg på Bergeråsen.

(Men jeg hadde kommet inn på et sånn program, mellom Buskerud og Vestfold, for elever med gode karakterer. De 10 beste i Nordre Vestfold, fikk lov til å gå på skole i Drammen da, hvor det var bedre utvalg, av studielinjer.

Hvis jeg hadde fortsatt på Sande VGS., så måtte jeg ha gått på Markedsføring, i enda et år.

Mens i Drammen, så kom jeg inn på Informasjonsbehandling).

Og det gikk ikke nattbuss, til Bergeråsen.

Så da fikk jeg den natta, (som kanskje cirka ti andre netter det skoleåret), lov av min far, Arne Mogan Olsen, til å ligge over, hos hans stesønn Jan Snoghøj, i Rødgata, på Gulskogen.

(I det tidligere menighetshuset, i Rødgata, som jeg har hatt med bilde av på bloggen).

Og da jeg våkna dagen etter, så var blant annet Jans lillesøster Christell Humblen der.

Og Erik Thorhallsson, (som jobba en del for faren min, blant annet da han bygde huset til sin bror Runar, i Son).

Og Erik Thorhallsson, kunne fortelle det, at han hadde fått nøkkelen til Hege Rønjom, kvelden før.

Så måtte jeg fortelle det da, at jeg hadde fått en halvliter.

Også av Hege Rønjom.

(Som gikk for å være den peneste jenta, (eller dama som Karl Fredrik Fallan sa), i klassen, da hu gikk i klassen til meg og Fallan, før hu flytta til Svelvik, før vi begynte på ungdomsskolen).

Og hu Hege Rønjom var en veldig pen dame.

Hu satt oss ned ved et sånt rundt bord.

Og begynte å si det, at en gang så kom nok jeg til å få en veldig pen dame, osv.

Noe sånt.

Jeg var litt uvant, med å gå på kro alene osv., men jeg måtte nesten prate med henne, syntes jeg.

Jeg hadde ikke prata med henne, på mange år.

Siden Ole Christian Skjellsbekk, fra Øvre, på Bergeråsen, dro med Hege Rønjom og meg, inn til Svelvik, for å selge noen slags lodd, for Berger skole, i 3. eller 4. klasse vel.

Men da måtte jeg nesten prate med henne og takke ja til halvliteren hennes, syntes jeg.

Siden vi var tidligere kjente, osv.

Jeg burde kanskje kjøpt en ny øl til henne.

Men jeg var ikke så vant til å gå ut på byen, på den her tida.

Men men.

Og hu forsvant vel av seg selv.

En annen ting som skjedde der, var at ei jente fra Drammen vel, prøvde å få beskyttelse av vakta, mot en kar, som hadde tulla med henne, på do, eller noe.

Jeg prøvde å hjelpe henne litt, og ei av venninnene hennes, gratulerte henne med ny type, eller noe vel.

Men jeg kjente henne egentlig ikke.

Men jeg var bare vant til å følge med litt kanskje, fra Bergeråsen, osv.

Det er mulig.

Det var vel Erik Thorhallsson, som dro meg med inn i det tårnrommet der.

(Men det var ikke på toppen av tårnet, så jeg skjønte ikke helt før nå, når jeg så det bildet fra Google Maps, at det var et tårn-rom, som han dro meg med inn i).

Han sa at alle Svelvik og Berger-folka satt der.

Så jeg satt der i ti minutter kanskje, for å være høflig da.

Men ingen sa noe der.

Så det ble litt kjedelig.

Det var Line Nilsen, og 3-4 andre jenter vel, som mest bare satt der som noen pyntedokker cirka.

Så det var litt unaturlig der, syntes jeg.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter