Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 21. april 2011

På Gjerdes VGS., så hang det en lapp, fra Arnt Lund, fra Bergeråsen, som skulle selge skolebøker. Han jobba på CC Storkjøp, og jeg fikk også jobb der

cc storkjøp

PS.

Jeg jobba på CC Storkjøp, 3-4 vakter i uka, det året jeg gikk på Gjerdes VGS.

Jeg tok også kjøretimer, og var russ, så dette var et hektisk år.

Søstera mi Pia, (og Cecilie Hyde), flytta også opp til meg, i Leirfaret 4B, på Bergeråsen.

Og da ble vi sittende oppe om kveldene og røyke og prate, osv.

Men men.

Det var litt artig for meg, som hadde bodd aleine fra jeg var ni år.

Å få litt selskap der, på Bergeråsen.

Men men.

Det lå jo hele tiden i kortene, at jeg skulle flytte til Oslo, for å studere, etter videregående.

Som min onkel Runar, hadde gjort, på 60-tallet vel.

Det året på Gjerdes VGS., så var vi på 2-3 datamesser, på Sjølyst, osv.

Og NHI, (Norges Høyskole for Informasjonsteknologi), hadde stand, på ihvertfall en av de messene.

Så sånn var det, at jeg hørte om de.

Faren min ville at jeg skulle gå på BI, i Sandvika vel.

Og jeg kontaktet rådgiver, på Gjerdes VGS., for å få informasjon, om BI.

Jeg fikk istand et rådgivningsmøte, som man kunne bestille.

Men rådgiveren, (en litt lav kar, med mørkt krøllete hår, som hadde hytte på Sand vel.

Ihvertfall møtte jeg han på stranda på Sand, en gang).

Han ga ikke noe informasjon om BI.

Han var bare mutt, eller ihvertfall ordknapp.

Jeg måtte liksom dra hvert ord ut av han, og han ga ingen råd.

Så BI, det ble det ikke til at jeg søkte på engang.

Men jeg kom inn på NHI, på første inntak, for jeg hadde gode karakterer.

Men NHI var en privat høgskole.

Så studielånet strakk ikke helt til.

Og jeg fikk meg ikke jobb, i Oslo, som i Drammen.

(Enda jeg hadde erfaring fra CC Storkjøp.

Noen damer fra Sande VGS., jeg såvidt kjente, (Lill og Pia fra Korea), som flytta til Oslo, (de flytta til Grønland, og bodde i en ganske falleferdig bygård), samme høst som meg, ble kjent med en som het Alf, som jobba på Jens Evensen ved Grønland T-banestasjon. Men der trengte de ikke folk, og ikke andre steder jeg sjekka heller. Men da jeg var innom i den butikken, så så jeg at det fløy ei rotte over gulvet der, og han Alf kunne også bekrefte det, husker jeg, at de hadde rotter der. Men men).

Så de siste 2-3 månedene, av det første studieåret mitt, i Oslo, så måtte jeg få sosialstøtte, fra Ryen sosialkontor.

Før jeg tok meg et friår, for å jobbe, på OBS Triaden.

PS 2.

Det første året jeg bodde i Oslo.

Så var jeg innom bestemor Ågot, (og søstera mi Pia), på Sand, på Berger.

I noen helger.

Kanskje 4-5 helger, eller noe.

Det ble litt ensomt i Oslo, noen ganger, så det kunne være litt artig, å dra å besøke bestemor Ågot.

(Men også litt kjedelig, noen ganger kanskje.

Men men).

Men jeg slutta jo på CC Storkjøp, i august 1989, da jeg flytta inn til Oslo, for å studere.

(For jeg ville også vekk fra Haldis-familien, som var nedlatende mot meg, og lot meg bo alene, under oppveksten, mm.

Og jeg ble også mobba på ungdomsskolen, så jeg syntes det var greit å komme litt bort fra Bergeråsen/Sand.

Og faren min solgte jo leiligheten jeg bodde i, så det var litt slitsomt for meg, som var så selvstendig, etter å ha bodd alene, fra jeg var ni år, å bo hos bestemor Ågot, som kanskje kunne være litt trangsynt og autoritær da, selv om hu ikke var så veldig sta, så det gikk vel som oftest greit.

Det gikk ann å nesten godsnakke litt med bestemor Ågot liksom, hvis det var noe hu ikke skjønte eller likte.

Man kunne prøve ihvertfall.

Men men).

Og etter at jeg hadde bodd i Oslo, i kanskje bortimot et halvt år.

Så skulle jeg på et av mine helgebesøk til bestemor Ågot, (og Pia), da.

Og da tenkte jeg det, (jeg dro ned på lørdagen).

At jeg skulle stikke innom den gamle jobben min, CC Storkjøp, og hilse på.

Og det var jo så 'nedtur'.

Eller 'bomtur'.

For det som skjedde, var at jeg møtte en kjempestressa Arnt Lund.

Som hadde blitt noe slags sjef, eller assistent, der da.

Etter at jeg hadde slutta der.

Og han var jo drit sur.

For han spurte om jeg kunne jobbe.

Og jeg skulle jo bare si hei.

Jeg hadde jo slutta der et halvt år tidligere.

Og bestemor Ågot venta meg.

Men han var jo så stressa og bare fortsatte og stresse og sverte da, og var drit sur.

Så det var den siste gangen jeg stakk innom CC Storkjøp, for å hilse på.

For å si det sånn.

Hva var det han Arnt Lund tenkte på da?

Det lurer jeg fælt på.

Jeg hadde jo ikke kontrakt der, og hadde ikke jobba der på et halvt år, eller noe.

Og uhøflig var han og.

Nesten fiendtlig i tonen, vil jeg si.

Nei dette møtet, med en sinna/rasende/stressa Arnt Lund.

Det møtet ødela nesten hele helgebesøket mitt, i Drammen/Svelvik/Berger/Sand, hos bestemor Ågot, vil jeg si.

Så det var litt kjedelig.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter