Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 28. mai 2011

Helvetia er latin for Sveits, (det vet alle som har samlet frimerker)

helvetia latin for sveits

http://www.spillegal.no/threads/det-er-en-kynisk-ny-verden-erik-ribsskog.16696/page-30

PS.

Og på (alle) ungarske frimerker, så står det 'Magyar Posta'.

Så Magyar, betyr kanskje Ungarn, på ungarsk?

Hva vet jeg.

Det var forresten Frode Kølner, og faren, Hans Kølner, som fikk meg til å begynne å samle på frimerker, da mora mi flytta til Jegersborggate, i Larvik sentrum, fra Mellomhagen, på Østre Halsen, rundt 17. mai 1978, et par måneder før jeg fylte åtte år.

Så sånn var det.

Selv om jeg også hadde fått noen førstedagsbrev, av faren min, fra Berger postkontor, da det var en gutt og en jente, på noen frimerker.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er de frimerkene, som faren min kjøpte førstedagsbrev av, til meg, igjen, på Berger postkontor, på 70-tallet, (og som gjorde at jeg begynte å spare på førstedagsbrev. Seinere fikk Frode Kølner, og faren hans, meg til å også begynne å spare på vanlige frimerker):

frimerker førstedagsbrev

http://grinebiter.com/Stamp/NorskeFrimerker/Bilder1970s.html

PS 3.

Her er mer om dette:

mer om dette

http://www.google.no/search?hl=no&biw=1024&bih=677&tbm=isch&sa=1&q=helvetia+stamps&oq=helvetia+stamps&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=11959l13616l0l7l7l0l6l0l0l54l54l1

PS 4.

Enda mer om dette:

enda mer om dette magyar posta

http://www.google.no/search?q=magyar+posta&hl=no&biw=1024&bih=677&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&ei=KUHgTffjMIyp8APhwt2RCg&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CBYQ_AUoAQ

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter