Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 12. mai 2011

Jeg sendte en ny e-post til Statens Kartverk




Gmail - Sv:(Referansenummer: 34377) Fwd: Problemer med Drammen Tingrett










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Sv:(Referansenummer: 34377) Fwd: Problemer med Drammen Tingrett











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, May 12, 2011 at 12:46 PM




To:
tinglysing@statkart.no






Hei,

ok, da vil jeg gjerne bestille kopi av grunnboka, kopi av gammel grunnbok, kopi av historisk grunnbok og kopi av tinglyste dokumenter, for eiendommene Råkksvoll og Bråtan, på Sand, i Svelvik, (nabo til Jensen Møbler og en gård antagelig tidligere eiet av en Lersbryggen på Høyen).


Dette er spesielt interessant hvis det inneholder navnene Øivind Olsen, (min farfar), eller Lersbryggen, (en som visstnok eier tomta), eller Jensen Møbler.

Men jeg tar de gjerne med uansett likevel, siden jeg synes historien til eiendommen er interessant.


(Råkksvoll er kanskje et navn fra vikingtiden, eller noe, mener jeg.

Hvem vet).

Igjen mange takk for svar!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.


Dette kan sendes til:

Erik Ribsskog
Flat 3
5 Leather Lane
Liverpool
GB-L2 2AE
Storbritannia


2011/5/11 <tinglysing@statkart.no>



Hei.



Vi kan dessverre ikke opplyse om hva som er tinglyst i Grunnboka for fast eiendom per e-post.

Vennligst ta kontakt med vårt kundesenter på tlf 32 11 88 00, hvor du kan få opplysninger fra grunnboken opplest.



Alternativt kan du bestille en grunnbokutskrift for den eiendom eller borettslagsandelen det gjelder. En grunnboksutskrift gir en kort oversikt over hjemmelsopplysninger, pengeheftelser, servitutter og grunndata for den aktuelle eiendommen eller borettslagsandelen. Utskriften viser ikke detaljer omkring de heftelser som er tinglyst, men tinglyste dokumenter kan bestilles i kopi fra vårt arkiv. Informasjon og bestillingsskjema finnes på vår hjemmeside, www.tinglysing.no



Når det gjelder hevd, kan du lese mer om dette på våre nettsider www.tinglysing.no, i artikkelen Hva er hevd?










Med vennlig hilsen



Kundesenteret

Statens kartverk Tinglysingen













Med vennlig hilsen



Kundesenteret

Statens kartverk Tinglysingen








Hei,



jeg mener at jeg har bruksretten, for eiendommen Råkksvoll, på Sand, (ved siden av og nord for Jensen Møbler), i Svelvik.




Jeg mener også at jeg har hevd på et jorde, som Jensen Møbler har bygd på, som vi kalte 'Jordet til Lersbryggen', og Svelvik kommune kalte 'Bråtan'.




For jeg pleide å leike der som guttunge.




Jeg har hørt at Lersbryggen eier tomta, til Råkksvoll, av min farmor, på 80-tallet, og jeg disponerte noen skuffer i reolen, hos min farmor og farfar, så jeg mener jeg har bruksretten, og hevd på huset, og at dette må være som en gård, og at jeg også har hevd på verkstedet, og jordet til Lersbryggen, (som vi kalte det).



Så jeg lurer fælt på hvordan dette ligger an, for disse eiendommene hos dere.



Og vil gjerne opprette min hevd på disse eiendommene.



Mvh.



Erik Ribsskog






---------- Forwarded message ----------

From: Nordre Vestfold tingrett (postmottak) <novepost@domstol.no>

Date: 2011/5/10

Subject: SV: Problemer med Drammen Tingrett

To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>






Hei! Det er riktig at Drammen tingrett er rette verneting for saker for personer som bor i Sande og Svelvik kommuner. Her ser det ut som det gjelder tinglysing, eventuelt hva som er tinglyst på fast eiendom. Statens Kartverk på Hønefoss overtok all tinglysing for hele landet i 2005 så de er rette vedkommende til å besvare henvendelser vedr. fast eiendom, tlf. dit: 32 11 88 00.

MvH

Nordre Vestfold tingrett

Sissel Baardsen

konsulent

-----Opprinnelig melding-----

Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 10. mai 2011 09:13

Til: Nordre Vestfold tingrett (postmottak)

Emne: Problemer med Drammen Tingrett






Hei,



når det gjelder en eiendom, som jeg har hevd på, på Sand, i Svelvik, etter mine besteforeldre, Ågot og Øivind Olsen.



Så svarer ikke Tingretten i Drammen meg, enda jeg har sendt veldig mange e-poster.



Jeg lurte på, kan dere i Tingretten for Nordre Vestfold ta det eller?



Jeg mener, Svelvik ligger jo i Nordre Vestfold, hvis man ser fylkesmessig på det.




Det er kanskje bedre at dere tar det da, siden de ikke svarer i Drammen.



På forhånd takk for eventuell hjelp!




Mvh.



Erik Ribsskog



















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter