Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 9. mai 2011

Jeg har også sendt melding, til Tone Heidi, som jeg kalte 'veggklokke'. Det er fordi at hun og noen andre jenter i klassen, var treige i fotballen

tone heidi

PS.

Jeg mente vel egentlig 'bestefarklokke', tror jeg.

Sånn som morfaren min, Johannes, hadde vel, i TV-stua, (ved sjakkbordet vel), i Nevlunghavn, i det største huset, på stedet der vel.

Som Aftenposten kalte for et 'lite' hus, (i en avisartikkel fra 80-tallet, som jeg har skrevet om på bloggen).

Men men.

Så sånn er det.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

De andre 'bestefarklokkene'.

Det var vel Sissel Tysnes, Gry Stenberg og Lene Lillevik.

Og vel også hu Hege Lislerud, (som var veldig høy, for alderen, husker jeg, og som vel nesten ble mobba, (eller ihvertfall kanskje litt uglesett), for det).

Og vel også delvis hu Bromma, (som Geri aka. Geir Arne Jørgensen kalte henne for, etter en flyplass i Sverige, som vi lærte om av lærer Allum, i 4. eller 5. klasse, på Berger skole, i geografi-timen, eller O-fag, het det kanskje), Trine Lise.

Hva het hu til etternavn da.

Hm.

Ødegård?

Mulig det var det.

Lene Andersen og Linda Moen, de var vel på en eller to fotballtreninger, (eller noe sånt), på Berger IL., så de kunne vel ikke kalles 'bestefarklokker'.

Men det var kanskje ikke så langt unna.

Jeg hadde spilt mye løkkefotball og sykla, osv., og vært veldig aktiv, i Larvik, så jeg pleide å komme på førstelaget, på klassens fotball-lag.

Unntatt i 6. klasse, da jeg ble kaptein på andrelaget.

(Jeg syntes det var artigere enn å være reserve på førstelaget, for å si det sånn).

Så jeg var vel relativt best, i fotball, de første årene, som jeg bodde på Berger.

Men så var jeg så seint i puberteten.

Og jeg bodde aleine, og fikk ringer under øya og ble vel tynnere og tynnere, sammenlignet med de andre, tror jeg.

Så jeg klarte ikke å holde plassen min, på førstelaget, til klassen vår, i skoleturneringen, i 6. klasse.

Men i 3., 4. og 5.-klasse, så var jeg vel på førstelaget, mener jeg.

(Men da var det vel ikke bestemt hvem som var reserver, på forhånd.

Så de gjorde det litt annerledes, Ole og Erland og de, når de valgte ut laget, i 6. klasse.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på).

Så sånn var det.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 3.

Og hvordan gikk det med andrelaget, som jeg var kaptein på, i 6. klasse?

Jo, vi kom faktisk til finalen.

(Enda jeg vel var den eneste, som spilte fotball til vanlig, på Berger IL. da).

Men i finalen, så møtte vi førstelaget, med Ole og Erland og Stig og Geri og en til vel.

Hm.

Så vi tapte vel 5-0, eller noe.

Og vi hadde samarbeidsproblemer.

For Carl Fredrik Fallan, ville ikke høre på meg.

For jeg ville tette igjen i forsvaret.

For å redusere tapet og ydmykelsen.

Men Carl ville bare fram på banen da.

Så jeg måtte nesten fotfølge Carl Fredrik Fallan, under kampen.

(For å prøve å få han til å gjøre som vi hadde blitt enige om, eller som jeg sa ihvertfall.

Noe sånt).

Men han blei så varm i hue, (og kanskje litt vill vel).

Må man vel si.

Og var umulig å snakke til nesten da.

Så jeg måtte bare gi opp.

Så det ble bare tull på organiseringa, av laget, må jeg si.

Men men.

Men vi prøvde ihvertfall.

Så sånn var det.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 4.

I ettertid, så kunne man kanskje mistenke det, at Carl Fredrik, 'spilte for det andre laget'.

At han ville at vi skulle tape, av en eller annen grunn?

Ole Kristian Skjellsbekk, hadde jo vært så hemmelighetsfull, under uttaket av lagene, og brukt mye tid på det, mener jeg å huske.

Og lagene ble presentert, på en nesten sermoniell måte vel, mener jeg å huske.

Så han var vel, hva heter det, engasjert, i det her fotball-greiene da.

Så om det var noe ufint spill involvert, i at Carl Fredrik spilte som en 'hodeløs kylling' vel, (som Thomas Gravesen ble kalt, av noen briter, på noen fotball-forum, har jeg lest, da han spilte for Everton, at han gikk på 'headless chicken-runs').

Men Carl han bare 'kokte', må man vel kanskje si da.

Hvis han ikke lata som da.

Men men, det var jo bare for sport mest så.

Jeg slapp å sitte på reservebenken, hele tiden, ihvertfall.

Jeg slapp å sitte der, og bli sur på f.eks. Ole, fordi jeg ikke fikk spille noe, på førstelaget.

(Det hadde blitt veldig pinlig, for meg, som var vant til å spille på førstelaget).

Så jeg synes jeg gjorde det riktig.

For som kaptein, så fikk jeg jo spille alle kampene for andrelaget.

(Og vi vant jo mange kamper, så det var jo artig det).

Unntatt en kamp, som jeg glemte, som var i friminuttet, før vår første time, en dag.

Den kampen glemte jeg helt gitt.

(Så da jeg møtte på skolen, til vår første time, så kom resten av gutta på laget, meg i møte, like før jeg kom opp i skolegården der.

Og de sa da, at de hadde nettopp spilt uavgjort, 3-3 vel, med klassen til broren til Carl Fredrik vel, 4. klasse da sikkert, hvor Carls lillebror Hans Martin gikk.

(Og også Pia og Christell og Annika Horten og Anne Uglum og Turid Sand, osv., gikk i den klassen vel, forresten).

Men men).

Så jeg tok ikke det her med fotballturneringen på skolen, så veldig alvorlig, egentlig.

Jeg var kanskje litt 'laid-back' da.

Så jeg så vel heller på det her som noe artig da.

Så sånn var vel det.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 5.

Jeg ble også valgt til klassens elevråd-representant.

En gang i 4. eller 5. klasse vel.

Men så spurte lærer Allum meg, om jeg 'ville være det'.

Og da måtte jeg nesten svare 'nei', syntes jeg.

For å ikke virke for 'strebete'.

(Jeg var jo tross alt fra Larvik-området, og hadde ikke gått i den klassen så lenge.

Så derfor kunne jeg ikke være for kjepphøy heller, syntes jeg, i stilen.

Så derfor svarte jeg 'nei' da.

Da Allum spurte, på en ganske streng måte da.

Om jeg ville være elevråd.

Så sånn var det.

Men men).

Så da var det noen andre som ble elevråd istedet da.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 6.

Så jeg tror jeg må si det, at jeg var fra Berger.

Men, jeg hadde jo gått på skole, på Østre Halsen, og i Larvik, fram til i oktober, i 3. klasse vel.

Så jeg var kanskje ikke helt et fullverdig medlem, av klassen, på Berger.

(Siden jeg ikke hadde vært med fra starten av).

Så når det gjaldt barne og ungdomsskolen, så var jeg ikke fra den klassen, som jeg gikk i, på Berger.

Men jeg var fra en klasse på Østre Halsen, og på Torstrand skole, i Larvik.

Men jeg huska jo det, at jeg og mora og faren min og Pia, bodde på Bergeråsen, fra før mora mi flytta til Larvik.

Og jeg hadde jo vært mye på besøk, på Sand, og på Bergeråsen, mens jeg bodde hos mora mi i Larvik.

Så jeg var nok fra Berger, selv om dette ikke gjaldt skolemessig, når det gjaldt grunnskolen, så var jeg fra en klasse på Østre Halsen.

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter