Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 19. mai 2011

Jeg sendte en e-post til formannen i Baskomti Hytteforening, på Krok/Søndre Høyen/Sand




Gmail - Problemer med eiendommer kjøpt av Bøhmer, under/etter krigen, på Søndre Høyen










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Problemer med eiendommer kjøpt av Bøhmer, under/etter krigen, på Søndre Høyen











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, May 19, 2011 at 8:55 PM




To:
frank.Flam@bluezone.no






Hei,

jeg er barnebarn, av Øivind Olsen, som bygde den første fabrikken på Sand, Strømm Trevare, etter krigen.

Jeg har funnet ut, hos Arkivverket.no, heter det vel, at den tomta bare var leid ut, for 50 år.


Maren Bøhmer kjøpte en stor tomt av en Lersbryggen, i 1943, og begynte å leie ut, for 99 år vanligvis.

Jeg mener jeg så en tomt som ble leid ut til en papirfabrikk, Birkebeinerhytta(?), for 99 år.


Den ligger vel innenfor området til deres hytteforening?

Jeg så en god del tomter, fra den Lersbryggen-tomta, hvor det var 99 år leietid.

Da skjer vel det som skjedde med Hong Kong, at Kina tok over, for noen år siden.


Maren Bøhmer leide ut billig, men det var vel kanskje bondefangeri?

Dette var vel del av en gammel storgård fra vikingtiden, som jeg leste på deres og Krokåsen hytteforening sin webside vel.


Vet dere hvor det ble av hun Maren Bøhmer?

Jeg lurer også på om hva som skjedde, da Jensen Møbler bygde ut.

For det jordet han bygde på, det kalte vi 'Jordet til Lersbryggen', og der leika jeg under oppveksten.


Så det har jeg nesten sett på som mitt/vårt.

Og jeg disponerte noen skuffer i reolen, til farfaren og farmora mi, så jeg har liksom bruksretten til det huset, har jeg tenkt.


(Strømm Trevare heter vel nå Berger Bil, mener jeg.

Og det huset jeg snakker om, er det gule huset, ved innkjøringa fra riksveien, ved Jensen Møbler der.

Det huset som var hvitt på 80-tallet og grønt på 70-tallet).


Så jeg lurer på om hvordan Jensen kunne få den tomta, når jeg hadde hevd på det jordet liksom, har ihvertfall jeg tenkt på det som.

Det skjemmer fælt og, synes jeg, sånn som han har bygd.


Da bodde i Oslo, så hadde jeg en tidligere kamerat, Magne Winnem, som var i Høyre, og han dro meg med på noen møter, hvor jeg lærte om fortetning osv., og jeg synes Jensen har bygget litt for fortetta der, muligens.


Men men.

Du har kanskje noen kommetar til dette med at tomtene er leid ut på 99 års basis.

Så på nettstedet deres, at du var formann i Baskomti Hytteforening nå.

Mvh.


Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter