Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 22. mai 2011

Jeg sendte en ny e-post til formannen i Baskomti Hytteeierforening




Gmail - Problemer med eiendommer kjøpt av Bøhmer, under/etter krigen, på Søndre Høyen










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Problemer med eiendommer kjøpt av Bøhmer, under/etter krigen, på Søndre Høyen











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Sun, May 22, 2011 at 6:07 PM




To:
Frank Flåm <frank.flam@bluezone.no>


Cc:
Vidar Halvorsen <vidar.halvorsen@rema.no>






Ok,

mange takk for hjelp!

Han bor visst på Søndre Høyen nå, så jeg, på nettet.

Han har kanskje tatt over gården til Gøril og de, lurer jeg.

Hu som jeg jobba sammen med på CC Storkjøp i Drammen.


Og som har vikarbyrå, i Drammen nå vel.

Jeg får høre med han da.

Hvis jeg får hevden min, på snekkerverkstedet, så har jeg hatt planer om å prøve å leie ut til f.eks. Rema eller Rimi, eller noe.


(Jeg har jobba som butikksjef, i tre Rimi-butikker, inne i Oslo, gamle Balstad/Rimi Nylænde, på Lambertseter, Rimi Kalbakken og Rimi Langhus).

Jeg husker i gamle dager, så var det ei som het Liv, som hadde en kiosk, på 70-tallet, der hvor Sandbu Tepper, bygde på 80-tallet og Jensen Møbler overtok, på 90-tallet.


Tror du det hadde blitt mye handel, fra hytteforeningene, til f.eks. en Rema?

Det er vel 3-4 hytteforeninger, i området, med tilsammen 500 hytter, er det ikke det?

Sender også om dette til Rema, for jeg tror ikke at de har innregnet hyttegjester i kundegrunnlaget, når jeg har diskutert dette med de tidligere.


Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog


2011/5/22 Frank Flåm <frank.flam@bluezone.no>





Heter, stave feil. Hadde ikke brillene på-






Sent: Sunday, May 22, 2011 6:29 PM


Subject: Re: Problemer med eiendommer kjøpt av Bøhmer, under/etter
krigen, på Søndre Høyen


Hei,

ok, mange takk for svar!

Er han død han Christian Bøhmer, siden du
skriver 'het'.


Kanskje dumt spørsmål men.


Mvh.


Erik Ribsskog


PS.


Jeg må også beklage at jeg skøyt mye med luftgevær, på hyttefeltet
deres, som tenåring.


Men faren min lot meg bo alene, og jeg ble forskjellsbehandlet fra hans
nye familie, (Humblen), og ble også mye mobba på skolen.


Så jeg hadde en del aggresjon, som jeg ble kvitt, ved å skyte fugler og
ekorn og sånn, med luftgevær, på Sand, på 80-tallet, da jeg var midt i tenårene
vel.


Så du har kanskje sett en tynn gutt der, med et luftgevær, og løpt
etter han, på 80-tallet.


Fant dere ut hvem som knuste vinduene og/eller dekka, til alle bilene
der, på slutten av 80-tallet vel, på parkeringsplassen der?


Og bor de damene fra Drammen, som nå vel er rundt 40 år der enda.


To litt sånn 'harry' damer med lyst hår vel?

For å fleipe
litt.


Du får hilse dem isåfall, og takke for at jeg fikk ligge over på gulvet
på lugaren deres, når jeg sneik med meg danskebåten, Stena Saga en gang, da jeg
møtte Eva Olsen, fra Svelvik, i Oslo, under studietida mi der, i 1990 vel.


For da kjeda jeg meg litt i Oslo, og blei med et russekull, (i klassen
under meg), fra Gjerdes VGS., i Drammen, på Danmarkstur.


(Jeg var nesten russ enda, for jeg var russ, noen måneder
tidligere.


Så jeg tenkte jeg kunne være litt sånn skøyeraktig da.


Eller noe.


Og tulle litt med danskebåten.


Så jeg sa at faren min hadde kjørt ombord på båten.


Men det var jo bare tull, men jeg fikk slippe ombord da.


Og på båten så sa jeg at jeg var med Gjerdes VGS., og hadde rota bort
billetten, så fikk jeg ny billett.


Men men.

Så du får si takk fra meg, til de Drammens-damene, hos
dere, hvis du ser de.


Beklager at det blei mye utenom tema.


På forhånd takk for eventuelt svar.




2011/5/22 Frank Flåm <frank.flam@bluezone.no>





Hallo

Grunneier for væres hyttefelt eller deler av det het Christian
Bøhmer.

Etter det jeg har skjønt så bor moren til Christian i Svelvik.


Mvh

Frank






Sent: Sunday, May 22, 2011 5:56 PM


Subject: Re: Problemer med eiendommer kjøpt av Bøhmer, under/etter
krigen, på Søndre Høyen





Hei,

ja, jeg er enig i det, delvis.


Jeg har i mellomtiden ringt Statens Kartverk, på Hønefoss, og fikk
vite at grunneieren, for det huset til farmora mi, (det gule huset), det er
Svein Kjetil Lersbryggen.


Og jeg sjekka nå, og jeg har sendt til feil Lersbryggen virker det som,
(nemlig Morten og Linda), så jeg skal prøve å sende til riktig Lersbryggen
nå.


Jeg har også prøvd å sende til Jensen Møbler, men han har ikke
svart.


Og jeg klarer ikke å finne ut hvilken Bøhmer, som er grunneier etter
Maren Bøhmer.


(For farfaren min leide av Bøhmer, sammen med en Philip
Eastwood.

Mens farmora mi leide det gule huset av Lersbryggen da.


Jordet var visst også av Lersbryggen, og sikkert verkstedet og, selv
om Statens Kartverk sa at grunneier nå var Berger Bil).


Men jeg mente også dette som en advarsel til Baskomti.


At festerettighetene deres, går ut, om cirka 30 år, hvis jeg har
forstått det riktig.


Hadde også vært interessant å vite hvorfor hu Bøhmer kjøpte dette
under krigen og leide det ut så billig.


Hu kan jo ikke ha tjent noe penger på det.


Har det vært noen vikingfunn i området?


Uansett mange takk for svar!

Mvh.


Erik Ribsskog




2011/5/22 Frank Flåm <frank.flam@bluezone.no>





Hallo

Det som kommer frem i din hendvendelse synes jeg har kommet til
feil person.

Det er mulig at en del av dine påstander stemmer, men da synes jeg du
skal kontakte grunneiere.

Så du får sende en henvendelse dit.


Mvh

Frank Flåm

Formann

Baskomti hytteeierforening






Sent: Thursday, May 19, 2011 9:55 PM


Subject: Problemer med eiendommer kjøpt av Bøhmer, under/etter
krigen, på Søndre Høyen





Hei,

jeg er barnebarn, av Øivind Olsen, som bygde den første fabrikken på
Sand, Strømm Trevare, etter krigen.


Jeg har funnet ut, hos Arkivverket.no, heter det vel, at den tomta bare
var leid ut, for 50 år.


Maren Bøhmer kjøpte en stor tomt av en Lersbryggen, i 1943, og begynte
å leie ut, for 99 år vanligvis.


Jeg mener jeg så en tomt som ble leid ut til en papirfabrikk,
Birkebeinerhytta(?), for 99 år.


Den ligger vel innenfor området til deres hytteforening?


Jeg så en god del tomter, fra den Lersbryggen-tomta, hvor det var 99 år
leietid.


Da skjer vel det som skjedde med Hong Kong, at Kina tok over, for
noen år siden.


Maren Bøhmer leide ut billig, men det var vel kanskje
bondefangeri?


Dette var vel del av en gammel storgård fra vikingtiden, som jeg leste
på deres og Krokåsen hytteforening sin webside vel.


Vet dere hvor det ble av hun Maren Bøhmer?


Jeg lurer også på om hva som skjedde, da Jensen Møbler bygde ut.


For det jordet han bygde på, det kalte vi 'Jordet til Lersbryggen',
og der leika jeg under oppveksten.


Så det har jeg nesten sett på som mitt/vårt.


Og jeg disponerte noen skuffer i reolen, til farfaren og farmora mi, så
jeg har liksom bruksretten til det huset, har jeg tenkt.


(Strømm Trevare heter vel nå Berger Bil, mener jeg.


Og det huset jeg snakker om, er det gule huset, ved innkjøringa fra
riksveien, ved Jensen Møbler der.


Det huset som var hvitt på 80-tallet og grønt på 70-tallet).


Så jeg lurer på om hvordan Jensen kunne få den tomta, når jeg hadde
hevd på det jordet liksom, har ihvertfall jeg tenkt på det som.


Det skjemmer fælt og, synes jeg, sånn som han har bygd.


Da bodde i Oslo, så hadde jeg en tidligere kamerat, Magne Winnem,
som var i Høyre, og han dro meg med på noen møter, hvor jeg lærte om
fortetning osv., og jeg synes Jensen har bygget litt for fortetta der,
muligens.


Men men.


Du har kanskje noen kommetar til dette med at tomtene er leid ut på
99 års basis.


Så på nettstedet deres, at du var formann i Baskomti Hytteforening
nå.


Mvh.


Erik
Ribsskog











Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter