Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 13. mai 2011

Jeg sendte en ny e-post til Statens Kartverk




Gmail - Sv:(Referansenummer: 34377) Fwd: Problemer med Drammen Tingrett










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Sv:(Referansenummer: 34377) Fwd: Problemer med Drammen Tingrett











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Fri, May 13, 2011 at 9:07 AM




To:
tinglysing@statkart.no






Hei,

nå sendte jeg en oppdatering, en kopi av e-post fra Svelvik Kommune, fra ifjor, med målebrev og matrikkel, (heter det visst), for eiendommene.

Huset til farmora mi heter visst 4/30 og verkstedet 4/31.


(Jeg mener jeg har hevd på begge).

Jordet til Lersbryggen/Bråtan er visst relativt nylig tinglyst.

Jeg mener jeg har hevd på det jordet og.

Og at dette er samme eiendom egentlig, huset, jordet og verkstedet.


Så Jensen Møbler har bygget på jordet mitt, mener jeg.

Og de har gjort om på Kjelleråsveien.

(Og jeg lurer også på om det er bygget for fortettet).


Det skjemmer ihvertfall fælt også, sånn som jeg kan forstå det.

Jeg vil gjerne ha alle papirer for eiendommen(e), og prøve å få realisert min bruksrett og hevd da.

Sånn som jeg tenker nå, så er jo da også Jensen Møbler mitt nå.


Så da er jeg jo mangemillionær, så det kan jo komme bra med.

Kommunenummer for Svelvik er visst 0711, ifølge Norge.no:



(Da tror jeg dere skal ha fått alle nødvendige opplysninger, ihvertfall mesteparten).

Håper dette er i orden!

Mvh.


Erik Ribsskog


2011/5/13 <tinglysing@statkart.no>


Hei.



Bestillingen din mangler en del opplysninger.

Vi kan ikke finne en eiendom på bekgrunn av navn på eiendom.



Opplysningene som må være med på en bestilling:




- Navn, fødselsnummer (11 siffer), eventuelt organisasjonsnummer og returadresse til bestilleren

- Kommunenr., gårdsnr., bruksnr., eventuelt også festenr., seksjonsnr.

- Bestillerens underskrift



Når du ønsker kopi av tinglyst dokument må du også ha med:


- Hvilke type dokument som ønskes bestilt, dokumentnummer og tinglysingsdato (opplysningene får du ved å ringe 32 11 88 00)



Bestilling som gjelder fast eiendom sendes til:

Statens kartverk tinglysing

3507 Hønefoss

Faks 32118801

Det koster kr. 172,- for hver kopi og faktura blir sendt til rekvirenten etter at bestillingen er behandlet. Saksbehandlingstiden er ca. en uke.





Dokumenter som ble tinglyst før 1950 oppbevares hos Statsarkivet. Disse dokumentene blir digitalisert og tilgjengeliggjort på internett gjennom inngangen ”pantebok” på Arkivverkets tjeneste ”Skannede tinglysningsdokumenter”. Her kan du vederlagsfritt kopiere bildet av dokumentet til din PC og eventuelt skrive det ut.



Om dokumentet du ønsker kopi av ikke er tilgjengelig på internett, er Statsarkivene behjelpelig med å sende deg kopi. Standard kopipris hos Statsarkivet er kr. 4,- pr. kopi samt administrasjonsgebyr (kr. 25,-).



Før du henvender deg til statsarkivet bør du ta kontakt med Statens kartverk Tinglysingen på tlf. 32 11 88 00 for å få oppgitt dagboknummer, tinglyst dato, panteboknummer og eventuelt sidetall og stedsnavn som statsarkivet bruker for å finne frem til riktig informasjon/dokument.





Les mer om bestilling på vår nettside www.tinglysing.no.






Med vennlig hilsen



Kundesenteret

Statens kartverk Tinglysingen








Hei,



ja, men dere skriver jo at 'bruk gjerne skjema'.



Så det er vel formelt selv om bestillingen ikke er på skjema, mener jeg.




Jeg mener det burde være mulig å skjønne sånn som det er nå, og ser ikke helt poenget med å skrive den bestillingen en tredje gang.




(Det blir litt feil at det skal bli så mye dobbelt og trippel-arbeid, mener jeg).




Håper dette er i orden!



Mvh.



Erik Ribsskog






2011/5/13 <tinglysing@statkart.no>


Hei.



Bestillingsskjema for bestilling for Grunnboksutskrift, historisk utskrift og utskrift fra gammel grunnbok finner du på denne lenken: Bestillingsskjema



Skjemaet for bestilling av av kopi av tinglyste dokument finner du på denne lenken: Bestillingsskjema for kopi av tinglyst dokument










Med vennlig hilsen



Kundesenteret

Statens kartverk Tinglysingen








Hei,



nå fant jeg ikke skjemaet deres, på websiden deres, for det var så mange skjema der.




Men jeg har skrevet en bestilling i forsøksvis norsk standard, som jeg legger ved som PDF-fil, (som dere etterspurte at formatet skulle være i).



Når det gjelder fødselsnummeret mitt, så glemte jeg å skrive det der, men det skal være 250770 30568.




Disse eiendommene ligger i Kjelleråsveien, på Sand, så dere får bare gjøre så godt dere kan, og bruke skjønn/hue deres, siden jeg mangler tomtenummer og lignende informasjon, og kun bruker navnene jeg kjenner, på de aktuelle eiendommene.



Forresten, når det gjelder Kjelleråsveien, så kikka jeg på Google Maps, og da går den på kartet til Google, rett gjennom (nye) Jensen Møbler.



Mens de har flytta veien, på satelittbilde, etter å ha bygget på 'Jordet til Lersbryggen', som Svelvik kommune kaller 'Bråtan'.




(Som jeg mener jeg har hevd på, siden jeg mener det hører til Råkksvoll-eiendommen, som jeg har hevd på da.



Og jeg husker også at faren min brente bråte, (av en eller annen grunn), på det jordet til Lersbryggen aka. Bråtan.




Men farfaren min, Øivind Olsen, gikk kun spasertur en gang, hele livet hans, tror jeg, og det var bort på det jordet, (Bråtan), husker jeg.



Så det er nok noe med det jordet).




Og Svelvik Kommune har slutta å svare på e-postene mine, så jeg mistenker litt 'urent trav' her, (for å sladre litt på de).



Så sånn er det.




På forhånd takk for eventuell hjelp!




Mvh.



Erik Ribsskog








2011/5/12 <tinglysing@statkart.no>


Hei.



Dersom du ønsker å bestille en kopi et tinglyst dokument, må du sende en skriftlig henvendelse til Statens kartverk.

Bestillingen må sendes inn via ordinær postgang eller på faks, ettersom bestillingen må være underskrevet av bestilleren for å kunne faktureres.

Dersom du ikke har tilgang til faks, kan du sende bestillingen som et scannet vedlegg (pdf) til e-post.



Bruk gjerne vårt bestillingsskjema slik at alle nødvendige opplysninger kommer med. Skjemaet finner du på vår nettside www.tinglysing.no.



Dersom du ikke bruker vårt bestillingsskjema må du huske å ha med følgende opplysninger:

- Navn, fødselsnummer (11 siffer), eventuelt organisasjonsnummer og returadresse til bestilleren

- Kommunenr., gårdsnr., bruksnr., eventuelt også festenr., seksjonsnr.

- Bestillerens underskrift

- Hvilke type dokument som ønskes bestilt, dokumentnummer og tinglysingsdato (opplysningene får du ved å ringe 32 11 88 00)



Grunnboksutskrift, historisk utskrift og utskrift fra gammel grunnbok kan også bestilles ved å sende en skriftlig henvendelse til Statens kartverk.

Bestillingen må sendes inn via oridinær postgang eller på faks, ettersom bestillingen må være underskrevet av bestilleren for å kunne faktureres.

Dersom du ikke har tilgang til faks, kan du sende bestillingen som et scannet vedlegg (pdf) til e-post.



Vennligst fyll ut vårt bestillingsskjema, slik at alle nødvendige opplysninger kommer med. Skjemaet finner du på vår nettside www.tinglysing.no.



Dersom du ikke bruker vårt bestillingsskjema må du huske å ha med følgende opplysninger:

- Navn, fødselsnummer (11 siffer), eventuelt organisasjonsnummer og returadresse til bestilleren

- Kommunenr., gårdsnr., bruksnr., eventuelt også festenr., seksjonsnr.

- Bestillerens underskrift



Manuell bestilling av grunnboksutskrift koster kr. 172,- og faktura blir sendt til rekvirenten etter at bestillingen er behandlet. Saksbehandlingstiden er ca. en uke.



Bestilling som gjelder fast eiendom sendes til:

Statens kartverk tinglysing

3507 Hønefoss

Faks 32118801



Kopien koster kr. 172,- og faktura blir sendt til rekvirenten etter at bestillingen er behandlet. Saksbehandlingstiden er ca. en uke.



Les mer om bestilling på vår nettside www.tinglysing.no.









Med vennlig hilsen



Kundesenteret

Statens kartverk Tinglysingen








Hei,



ok, da vil jeg gjerne bestille kopi av grunnboka, kopi av gammel grunnbok, kopi av historisk grunnbok og kopi av tinglyste dokumenter, for eiendommene Råkksvoll og Bråtan, på Sand, i Svelvik, (nabo til Jensen Møbler og en gård antagelig tidligere eiet av en Lersbryggen på Høyen).



Dette er spesielt interessant hvis det inneholder navnene Øivind Olsen, (min farfar), eller Lersbryggen, (en som visstnok eier tomta), eller Jensen Møbler.



Men jeg tar de gjerne med uansett likevel, siden jeg synes historien til eiendommen er interessant.



(Råkksvoll er kanskje et navn fra vikingtiden, eller noe, mener jeg.



Hvem vet).



Igjen mange takk for svar!



Mvh.



Erik Ribsskog




PS.



Dette kan sendes til:



Erik Ribsskog

Flat 3

5 Leather Lane

Liverpool

GB-L2 2AE

Storbritannia






2011/5/11 <tinglysing@statkart.no>


Hei.



Vi kan dessverre ikke opplyse om hva som er tinglyst i Grunnboka for fast eiendom per e-post.

Vennligst ta kontakt med vårt kundesenter på tlf 32 11 88 00, hvor du kan få opplysninger fra grunnboken opplest.



Alternativt kan du bestille en grunnbokutskrift for den eiendom eller borettslagsandelen det gjelder. En grunnboksutskrift gir en kort oversikt over hjemmelsopplysninger, pengeheftelser, servitutter og grunndata for den aktuelle eiendommen eller borettslagsandelen. Utskriften viser ikke detaljer omkring de heftelser som er tinglyst, men tinglyste dokumenter kan bestilles i kopi fra vårt arkiv. Informasjon og bestillingsskjema finnes på vår hjemmeside, www.tinglysing.no



Når det gjelder hevd, kan du lese mer om dette på våre nettsider www.tinglysing.no, i artikkelen Hva er hevd?









Med vennlig hilsen



Kundesenteret

Statens kartverk Tinglysingen













Med vennlig hilsen



Kundesenteret

Statens kartverk Tinglysingen









Hei,



jeg mener at jeg har bruksretten, for eiendommen Råkksvoll, på Sand, (ved siden av og nord for Jensen Møbler), i Svelvik.




Jeg mener også at jeg har hevd på et jorde, som Jensen Møbler har bygd på, som vi kalte 'Jordet til Lersbryggen', og Svelvik kommune kalte 'Bråtan'.




For jeg pleide å leike der som guttunge.




Jeg har hørt at Lersbryggen eier tomta, til Råkksvoll, av min farmor, på 80-tallet, og jeg disponerte noen skuffer i reolen, hos min farmor og farfar, så jeg mener jeg har bruksretten, og hevd på huset, og at dette må være som en gård, og at jeg også har hevd på verkstedet, og jordet til Lersbryggen, (som vi kalte det).



Så jeg lurer fælt på hvordan dette ligger an, for disse eiendommene hos dere.



Og vil gjerne opprette min hevd på disse eiendommene.



Mvh.



Erik Ribsskog






---------- Forwarded message ----------

From: Nordre Vestfold tingrett (postmottak) <novepost@domstol.no>

Date: 2011/5/10

Subject: SV: Problemer med Drammen Tingrett

To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>






Hei! Det er riktig at Drammen tingrett er rette verneting for saker for personer som bor i Sande og Svelvik kommuner. Her ser det ut som det gjelder tinglysing, eventuelt hva som er tinglyst på fast eiendom. Statens Kartverk på Hønefoss overtok all tinglysing for hele landet i 2005 så de er rette vedkommende til å besvare henvendelser vedr. fast eiendom, tlf. dit: 32 11 88 00.

MvH

Nordre Vestfold tingrett

Sissel Baardsen

konsulent

-----Opprinnelig melding-----

Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 10. mai 2011 09:13

Til: Nordre Vestfold tingrett (postmottak)

Emne: Problemer med Drammen Tingrett






Hei,



når det gjelder en eiendom, som jeg har hevd på, på Sand, i Svelvik, etter mine besteforeldre, Ågot og Øivind Olsen.



Så svarer ikke Tingretten i Drammen meg, enda jeg har sendt veldig mange e-poster.



Jeg lurte på, kan dere i Tingretten for Nordre Vestfold ta det eller?



Jeg mener, Svelvik ligger jo i Nordre Vestfold, hvis man ser fylkesmessig på det.




Det er kanskje bedre at dere tar det da, siden de ikke svarer i Drammen.



På forhånd takk for eventuell hjelp!




Mvh.



Erik Ribsskog









































Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter