Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 2. mai 2011

Mer fra Godtebutikken.net

Jeg har tenkt ut en ny kalkyle nå, som kanskje vil gjøre Godtebutikken.net bedre.

Vi får se.

Og det jeg tenkte, er pris (i den billigste butikken) x 2.

Og så pluss porto.

For det blir kanskje litt dumt hvis 100 gram toffee koster det samme som 200 gram Isbre-mint.

Med den nye kalkylen så vil Isbre-mint, (som koster 69 pence, i den billigste butikken).

De vil koste 1 pund og 38 pence.

Pluss porto for 200 gram, som er rundt 2 pund vel.

Og det blir da noe sånt som 3 pund og 38 pence.

Så ganger jeg med 10 for å få prisen i kroner.

Og det blir da 33,80.

Også runder jeg av til nærmeste femmer.

Og det blir da 35.

Også tar jeg .90-priser, for det er vel vanlig i Norge.

Og da blir det 34.90.

Noe sånt.

Da blir det billigere for varer som er billigere i butikken, og har mindre vekt.

Og noen andre varer kan kanskje bli dyrere, men nok ikke mye, tror jeg.

Jeg tror jeg skal prøve å innført denne kalkylen etterhvert på Godtebutikken.net.

Så får vi se hvordan det går.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Noen synes kanskje det er mye, at jeg ganger prisen med 2.

Men, noen ganger så er det utsolgt, i de billigste butikkene.

Og da må jeg kjøpe varen i de dyreste butikkene, og jeg vil da kanskje tape penger.

Så da har jeg litt å gå på liksom.

PS 2.

Jeg vil også tjene penger, på mindre porto-utgifter, pr. godtepose, hvis noen kjøper mange varer, av gangen.

Men da kan det gå til å dekke emballasje og webhotell og printerblekk, osv.

For det er en del sånne utgifter også.

Og pakking osv., tar også en del tid.

Så jeg må liksom ha litt avanse også, synes jeg.

Sånn at ikke the Jobcentre lurer på hva jeg driver med.

Hvis jeg jobber i 10 timer og tjener 50 kroner liksom.

Da vil nok de lure fælt, tror jeg.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter