Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 29. mai 2011

Nå prater promperne piss. Jeg hadde et helt nytt pass, (fra 2004), med en sånn microchip i vel, sånn at man ikke behøvde visa til USA

nå prater promperne piss

http://www.spillegal.no/threads/det-er-en-kynisk-ny-verden-erik-ribsskog.16696/page-32

PS.

Jeg står heller ikke på noe liste, (tror jeg ihvertfall), for jeg kan dra til USA, hvis jeg får meg visum.

Har jeg fått beskjed av, fra amerikanske myndigheter.

Så sånn er det.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Amerikanske myndigheter, skriver at de trodde at jeg egentlig ønsket å immigrere, til USA, (da jeg dro dit for å feriere, i februar 2005).

(Så amerikanske myndigheter gjorde en feil).

Og at de derfor sendte meg tilbake til Europa.

Men jeg har fortsatt muligheten til å reise til USA.

Men jeg må da eventuelt først søke om visa.

Så sånn er det.

PS 3.

Her er mer om dette:

amerikanske myndigheter trodde jeg var en immigrant

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/05/na-fikk-jeg-brev-fra-amerikanske-grense.html

PS 4.

Det at jeg dro til USA, det var helt på impuls.

For jeg hadde egentlig kjøpt billetter til Mallorca.

(For jeg hadde over 100.000, fra studielånet mitt, fra Sunderland, som var fire måneder forsinket.

Og da jeg endelig fikk studielånet, så var studiene mine veldig forsinket, siden jeg hadde brukt mye tid på det at jeg ikke fikk studielånet, og ikke fikk betalt regningene mine, (for lån), fra Norge.

Og universitetet kastet meg også ut, (og over til en annen leilighet, på the Forge), i begynnelsen av februar, i 2005, (siden mange av mine 'flat-mates', dro tilbake til sine hjemland, i Europa, for de skulle bare være i Sunderland, i et halvt år, og ikke i et år, sånn som meg).

Så jeg fant ut at jeg egentlig like godt, kunne flytte til London.

(Siden studiene mine hadde gått i vasken, uansett).

For der var det enklere, å finne seg jobb.

For Frode Eika Sandnes, (fra HiO IU), og hans britiske kamerat, hadde fortalt meg, året før, i Oslo, at i Sunderland, så var det så og si umulig, å finne seg jobb.

Så sånn var det).

Hos et reisebyrå i Frankfurt.

Men jeg så at noen reagerte på meg, ved 'gate'-en.

Og det skjønte jeg ikke hva kom av.

(Jeg hadde overhørt at jeg var forfulgt av 'mafian', og mye sånt.

Og jeg hadde lyst til å få meg litt sol, for jeg følte meg så utslitt.

Men været på Mallora var overskyet og, hadde jeg lest).

Så jeg bestemte meg, for å heller dra til USA.

Og kjøpte en i siste liten-billett, med Lufthansa, til Detroit, for kanskje 6-7.000, i kroner, eller noe.

For jeg tenkte da, at jeg trengte litt ferie fra Europa.

Og jeg tenkte at jeg kunne bare finne på noe artig å gjøre kanskje, når jeg kom meg til USA.

Jeg veksla til noen dollar, på flyplassen, men jeg hadde ikke noe hotell-reservasjon, eller noe.

(For jeg tenkte at jeg kunne bare spørre på flyplassen, i USA, i informasjonen der, om de visste om noe hotell, og så ta taxi dit.

Som jeg gjorde i Amsterdam, da jeg dro dit fra London, et par uker før det her igjen.

For jeg ble forfølgt av noen Chelsea-fans, eller noe, i Kensington, hvor jeg bodde på hotell, der, så derfor dro jeg til Heathrow, og bare kjøpte en billett til Europa, (fastlandet), på flyplassen.

Men sånn kunne jeg ikke gjøre det, i USA, fant jeg ut.

Da 'klikka' flyplass-politiet på meg.

For jeg fikk ikke et sånt innreiseskjema, på flighten, (som alle de andre på flyet fikk vel, som ikke var amerikanere).

Så jeg måtte stå i passkontrollen, og lete etter skjema på engelsk der.

Mens en tøff passkontrollør, skreik til meg på tysk, osv.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 5.

Grunnen til at jeg ikke trengte visa, da jeg reiste til USA, i 2005, var at jeg hadde et såkalt 'machine readable passport (MRP)', som jeg fikk meg, på Sentrum politistasjon, i Oslo, sommeren/høsten 2004, like før jeg dro for å studere, ved University of Sunderland, i september 2004.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

PS 6.

Her er mer om dette:

machine readable passport

http://www.dinside.no/85065/nytt-pass-for-reise-til-usa

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter