Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 15. mai 2011

Strømm Trevareindustri ble ikke bygget for å være noe blivende sted

Dette skriver jeg, ettersom at tomta jo var eiet av en Lersbryggen.

Jeg husker at farfaren min, Øivind Olsen, han fikk kjeft, (eller man må vel si brå hysjing/truing), av farmora mi, Ågot Mogan Olsen, (som da vel reiste seg opp, mener jeg å huske), blant annet, da han nevnte det, i stua, i 'Ågot-huset', en gang, at han hadde sagt til Gutta på Skauen, at han ikke ville være med på skauen, for han hadde 'kjærring og ungær'.

Men kun faren min er jo født før krigens slutt.

Så jeg lurer på om noe unevnelig har skjedd, på Berger, under krigen?

Tok kommunistene/Gutta på Skauen hevn, og drepte/bortførte familien til min farfar Øivind?

Også måtte han få noen form for kompensasjon, etter krigen?

For Ågot sa en gang, at Øivind så gjerne ville ha ei jente, derfor fikk dem Pia.

Og Ågot sa også til meg, noen år tidligere, at hu hadde gitt meg melk, da jeg var liten.

Så om Pia og jeg er ungene til Ågot og Øivind?

Som noe slags kompensasjon, fordi at Gutta på Skauen drepte familien hans, under krigen?

Kan det ha vært noe sånt som har skjedd?

Og derfor går søstera mi og jeg, for lut og kaldt vann, i våre dager.

For vi var egentlig bare en slags kompensasjon, til farfaren vår Øivind.

Og etter at han døde, så er det ingen som har brydd seg noe mer om dette.

Er det noe sånt som har foregått?

Hvem vet.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Nå tenker jeg det, at kanskje Ågot og Øivind hadde noen eldre døtre.

Som ble sett på som tyskertøser, eller noe, siden Øivind ikke ville være med i Gutta på Skauen?

For Ågot sa en gang, at 'dem var ikke noe snille mot tyskerjentene'.

Hm.

Noe sånt tror jeg må ha skjedd ihvertfall, hvis jeg skal være ærlig.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter