Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 30. juni 2011

Dette drapet skjedde hos naboen til Frode Holm, (fra klassen, på Berger). Jeg leste om dette i avisene, for jeg hadde ingen kontakt med folk på Berger

drap frode holm nabo

http://www.dagbladet.no/nyheter/2000/12/12/232634.html

PS.

Her er mer om dette:

mer om jente som ble drept på berger

PS 2.

Enda mer fra Frode Vidar Holm:







  • Erik Ribsskog

    26. januar 2009

    Erik Ribsskog


    • Hallå Frode,

      husker du på ungdomsskolen, da sa du at dere hadde funnet noen gamle bøker, på loftet hjemme hos deg, eller noe, fra før krigen,hvor det stod ting som 'du din jødelort', osv.

      Hva var dette om da.

      Og hvorfor fortalte du og Sten Rune, eller hvem det var, dette til meg, utenom sammenhengen?


      Jeg har jo bodd i Oslo, siden slutten av 80-tallet, så jeg har ikke vært så mye på Berger de siste 20 åra.

      Men jeg leste i avisa, på 90-tallet, var det vel, at ei jente hadde blitt drept, i huset deres, eller nabohuset.


      Hva var det da?

      Takk for sist, på Svelvik Ungdomsskole osv., jeg har vel ikke prata så mye med deg etter det.

      Men jeg så du dukka opp på Facebook-sida til Erland, som er på Facebook-sida mi.

      Men men.


      Men jeg tenkte jeg kunne sende en melding siden vi gikk i samme klasse i 6-7 år, på Berger og i Svelvik.

      Jeg het Erik Olsen da.

      Eller jeg kalte meg det.

      Men faren min glemte å forrandre navnet mitt hos folkeregisteret.


      Så jeg har egentlig heti Erik Ribsskog, hele tida, mens jeg gikk på skole på Berger og i Svelvik og i Sande.

      Men sånn er det.

      Med vennlig hilsen

      Erik


  • Frode Vidar Holm

    26. januar 2009

    Frode Vidar Holm


    • Hei. Den episoden kan jeg ikke huske, men bøkene tror jeg var noen jeg hadde lånt av en fetter. Det var bøker om 2. verdenskrig hvis jeg ikke husker feil.
      Når det gjelder den jenta som ble drept var det i huset over oss.

      Jeg husker deg også. Hyggelig å høre fra deg.


  • Erik Ribsskog

    26. januar 2009

    Erik Ribsskog


    • Hei,

      ok, det var det ja.

      Mens vi er inne på sånne ting, stemmer det at hun Nina Monsen fra Bergersåsen tok selvmord eller, vet du noe om det?

      Kanskje ikke så hyggelige tema men, jeg har ikke så mye kontakt med familie osv., så jeg bare hørte søstra mi sa det, i år 2000, var det vel.


      Men men.

      Hvordan går det med Lene Andersen forresten, bor hun på Berger enda eller?

      Jeg husker hun måtte være taxi for Tom Bråten og dem, tror jeg det var, i 1989, hvis jeg husker riktig, med Open Manta-en sin.


      Så jeg syntes det var rart, for hun virka som en av de mest ordentlige folka i klassen, også skulle noen sånne, mer eller mindre, rølpete folk, bare bruke henne som taxi, som de kunne ringe når de trengte noen til å hente seg i Drammen.


      Men det er kanskje bare jeg som synes sånt er rart.

      Jeg veit ikke hva som foregår på Berger så du svare på det du evt. har mulighet til.

      Takk for svar uansett.

      Er det liv i Berger-kafeen fremdeles forresten, og postkontoret?


      Hva med butikken på Sand og det gamle Samvirkelaget på Berger?

      Sorry hvis det blir mange spørsmål.

      Med vennlig hilsen

      Erik Ribsskog


  • Frode Vidar Holm

    27. januar 2009

    Frode Vidar Holm


    • Vet ikke hvem denne Nina er.
      Lene bor i Sande, med mann og barn.
      Kafeen, postkontoret og Samvirkelaget er borte for mange år siden. På sand er det storkiosk drevet av en mørk en fra Drammen. Greit med en liten butikk i nærheten.

      Ellers er det ikke så mye som skjer på Berger, det har på en måte stått litt stille her. Det eneste som er av store endringer er at barneskolen blir bygd om og ut akkurat nå. Gamleskolen er revet.



  • Erik Ribsskog

    27. januar 2009

    Erik Ribsskog


    • Hei,

      ok, hun Nina Monsen var ei som bodde i Ulvikveien, som vel var et år yngre enn oss, men som gikk to klasser under oss, mener jeg å huske, i klassen til Christell, som er datra til Haldis, dama til faren min.


      Jeg bodde jo i egen leilighet jeg, først i Hellinga og så i Leirfaret.

      Men du bodde jo et stykke unna, du var jo ikke akkurat så mye på Bergeråsen, så du visste vel ikke det.

      Jeg husker at fetteren min Tommy, fortalte at det var så ille på Bergeråsen etterhvert, med Ola Uglum osv., som lagde mye ugang, visstnok.


      Men jeg har jo ikke vært omtrent på Berger, siden jeg flytta til Oslo i 1989.

      Det er fordi at faren min solgte jo leiligheten jeg bodde i, i Leirfaret, så jeg hadde likesom ikke noe sted å dra til, på Berger, i ferier f.eks.


      Jeg hadde jo farmora mi på Sand, men hu begynte å bli litt senil og sånn, så det ble kjedelig å være der en hel helg.

      Og det var kanskje litt langt å dra bare for å være der noen timer.

      Jeg fikk jo ikke lappen og bil før i 1995, eller noe.


      Jeg var litt treig.

      Og da hadde jo farmora mi blitt flytta til eldrehjem i Svelvik.

      Så jeg har liksom ikke hatt så mye med Bergeråsen osv., å gjøre, de siste ca. 20 årene.

      Men sånn er det.


      Du får ha det fortsatt bra på Berger da.

      Jeg bare så deg på Facebook-sida til Erland.

      Du husker vel ikke Viggo du, storebroren til Christell?

      Og jeg skal vel ikke gå mer inn på det at Christell sa at rektor Borgen snoka i jentegarderoben dems i 6. klasse.


      Og Annika Horten, hun sa også at det var sant.

      Og det virka som at det kunne være noe mer som hadde skjedd og.

      Men jeg har egentlig nok å stri med selv, men jeg burde vel ha prata med Erland om det her kanskje, siden jeg tok det opp nå.


      Det er mye rart som skjer i familien min og, jeg prater ikke med søstra mi, hun ville ikke være venn med meg på Facebook.

      Og hun har også løyet og sagt at Viggo, storebroren til Christell, er gigolo i USA.


      Og faren min lot meg jo bo alene på Bergeråsen fra jeg var ni år.

      Og nå så driver han å kødderinger hele tida, så jeg har måttet fått meg nytt telefonnummer osv.

      Men det er vel ikke så interessant for deg.


      Du bor jo et stygge unna Bergeråsen osv., du var vel ikke akkurat så mye på nedre der.

      Men men.

      Det var kjedelig at dem stengte kafeen da, og postkontoret og samvirkelaget.

      Er det noe liv på lokalet der da, Samhold?


      Eller det er jo kro der nå, eller pub, i Fossekleiva, så det er vel kanskje der det foregår?

      Med vennlig hilsen

      Erik


  • Frode Vidar Holm

    28. januar 2009

    Frode Vidar Holm


    • Samhold er leid ut til en kunstre. Men det er en pub i Fossekleiva, er ikke der så mye selv heller. Du får stå på me ditt.


  • Erik Ribsskog

    28. januar 2009

    Erik Ribsskog


    • Ja, takk i lige måde.

      Takk for oppdatering fra Berger!

      Med vennlig hilsen

      Erik Ribsskog


  • Erik Ribsskog

    27. juli 2009

    Erik Ribsskog


    • Hei,

      jeg prøver igjen jeg Frode.

      Jeg lurte på hu Lene Andersen igjen, som gikk i klassen vår.

      Jeg var på fest hos Jan Snoghøj som er broren til Viggo Snoghøj, som trente oppe ved kafeen på Berger, bodybuilderen.


      Dem er stesønnene til faren min, for han bodde nede hos dem og mora, Haldis.

      Etterhvert så flytta Jan til Gulskogen, det var i 1988, at jeg var der, og da ringte noen kamerater av Jan, Tom Bråten, tror jeg, til Lene Andersen, så måtte hu hente vårs, på Gulskolen, jeg og Tom Bråten og en til, og kjøre vårs til Berger.


      Og han Tom Bråten dreiv også og tulla med søstra mi, i bryllupet til Jan, og flørta med henne mens jeg og faren min satt der.

      Og dem fortalte også at hu kona til Jan bare var 15 år, da dem begynte å rote osv.


      Og han var 8-10 eldre da sikkert.

      Så jeg tenkte jeg skulle høre med hu Lene Andersen vår, hva som egentlig foregikk da, for det virka så spesielt, at hu skulle være gratis-taxi liksom.

      Men jeg finner ikke henne på Facebook, eller noe, har hu gifta seg og skifta navn, var det sånn, du sa hu hadde flytta til Holmestrand?


      Mvh.

      Erik Ribsskog


  • Frode Vidar Holm

    28. juli 2009

    Frode Vidar Holm


    • Jeg vet ikke om hu har gifta seg og skiftet navn igjen. Hu var gift med Vegard Delsbekk, men ble separert fra han før han kjørte seg ihjel. Men jeg vet at hu bor i Sande.


  • Erik Ribsskog

    29. juli 2009

    Erik Ribsskog


    • Okey, i Sande ja.

      Jeg prøver også å få tak i Kristin Sola, fra Kleiverhagan vel, for hu tok meg til side i et friminutt, på Sande vgs., og fortalte at hu visste at jeg hadde vokst opp aleine, og nå har jeg anmeldt faren min, for det og bølleringing og noe trusler som han pleide å komme med, så jeg prøver å finne ut hvor det har blitt av henne.


      Christell, som er lillesøstra til han Viggo, som er bodybuilder og trente ved cafeen, sammen med en som het Grande osv. vel.

      Hu sa i 1988, at Tom Bråten hadde fått Turid Sand til å tukle med seg selv, i en eller annen bil, i Holmestrand, mot hennes egen vilje virka det nesten som.


      Christell klagde på det her ihvertfall.

      Jeg lurer på om søstra mi, Pia, stod i noe ledtog, med Tom Bråten, fordi jeg husker at jeg og søstra mi var på Rødtangen, og da fortalte hu Turid Sand, at hu hadde møtt en gutt der, som tukla med henne da, frivillig fra henne da. Kan søstra mi ha fortalt dette videre til Tom Bråten, som har brukt det til utpressing?


      Hvem vet.

      Fortalt jeg det ande som hu Christell sa da, at rektor Borgen, hadde gått in i garderoben til søstra mi og Christell og de Turid Sand og Annika Horten og Anne Uglum osv., da de gikk i 6. klasse.


      Det virka nesten på hu Annika som at det hadde foregått noe mer og.

      Da Christell fortalte meg det her, så lå faren min og sola seg på verandaen til Haldis, men han sa ikke et kvekk.

      Så faren min er så uansvarlig, så det har skapt litt problemer da.


      Han solgte jo leiligheten jeg bodde i og, i 1989, så jeg har liksom ikke hatt noe hjem på Berger siden 80-tallet.

      Det ble litt kjedelig å bare sitte i huset til farmor på Sand, i helgene, så det var ikke så ofte jeg var på besøk der heller, jeg var jo vant til å ha min egen leilighet på Bergeråsen.


      Men men, nå skreiv jeg meg bort litt her.

      Du får ha tak for svar, sorry at jeg spørr så mye spørsmål, det er en del uoppklarte ting i familien osv., som gjorde at jeg begynte å prøve å finne ut hva som har foregått, for i familien min så har det flytt påstander om både det ene og det andre, som har ødelagt helt for familiesamholdet.


      Og nå, så har jeg hørt at jeg er forfulgt av noe som ble kalt 'mafian', i Oslo, og får ingen respons når jeg kontakter politiet, så derfor prøver jeg å finne ut om dette skyldes noe i fortiden da. Er det søstra mi som sier dritt om meg til politiet. Er det Haldis, den onde stemora mi, må man vel kalle henne, fra Bergeråsen?


      Men han Tom Bråten lurer jeg litt på om driver å terrorriserer Christell og Jan og dem kanskje, (Christell Humblen og Jan Snoghøj), og vel kanskje faren min og søstra mi.

      Jeg lurte ihvertfall litt på det, ikke for at jeg vil ha noe mer med dem å gjøre uansett, men fordi jeg prøver å få rettighetene mine fra myndighetene da, selv om det kanskje høres litt kjedelig og gammeldags ut.


      Så sånn er det.

      Takk for svar ihvertfall!

      Med vennlig hilsen

      Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter