Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 23. juni 2011

Her er det noen som har tatt noen bilder fra Berger, (eller egentlig Sand/Krok/Bergeråsen)



PS.

Det stedet som dette bildet er tatt fra, heter vel Breidablikk, eller noe, tror jeg.

Jeg har prøvd å markere den eiendommen Bergstø, ved Holmsbu, som min farfar Øivind Olsen var fra, og som jeg eier 1/18 av, (men det er mulig jeg tar feil, men eiendommen ligger vel ikke så langt unna der jeg har markert, ihvertfall):

markert eiendom bergstø

PS 2.

Det her er sommerhuset, til min tremenning ØA, (Øystein Andersen), fra Lørenskog, og dem.

Det var her jeg ferska faren til ØA, (Kai Andersen), og en ung afrikansk mann, høsten 1988, (og han afrikanske mannen spurte på engelsk, om jeg skulle 'være med' og Kai fikk svetteperler i panna):

sommerhuset til øa og dem

PS 3.

Halvbroren min i Oslo, Axel Thomassen, har også vært på den stranda der, som 12-13-åring, eller noe vel, (da Glenn Hesler og Øystein Andersen ikke ville hilse, sommeren 1991):

sand

PS 4.

Det var også på den stranda, som Pia og Christell dro meg med på, sommeren 1989 vel.

(Enda Christell pleide å dra på stranda på Sandvika, et par kilometer lenger sør vel.

Og Pia pleide vel ikke å dra så mye på stranda).

Dette var den sommeren vi, (jeg og søstera mi Pia), bodde hos bestemor Ågot, på Sand, etter at faren min hadde solgt leiligheten 'min', i Leirfaret, på Bergeråsen, (Nedre felt), (som er det byggefeltet i bakgrunnen på bildet i PS 2).

Så plutselig, mens jeg og Pia og Christell lå der og skulle sole oss, (noe som ikke var så vanlig på den stranda, for det var langgrunt, og folk brukte noen ganger den stranda som vei, (sånn som jeg gjorde den gangen jeg ferska faren til ØA og han unge afrikaneren, da skulle jeg gå bort til Sand, men valgte av en eller annen grunn, å gå langs fjorden, istedet for å gå langs riksveien, oppe ved der fjellene begynte).

Så plutselig, så dukka Espen Melheim, som jeg hadde gått i klasse med, fra 3. klasse til 9. klasse opp.

Han hadde med et windsurfe-brett og Annika Horten og Anne Uglum, (fra klassen til søstera mi og Christell, de var to årstrinn under meg og Espen), begge toppløse og i bare bikinitruse, (det var vel sommeren jeg fylte 19, så de jentene var i 17-års alderen da, og blant de peneste jentene på Bergeråsen begge to vel, det var liksom ikke et gram overflødig fett på noen av de, vil jeg si).

Og jeg fikk sett de ganske nøye og.

For jeg var jo nesten kamerat med Espen Melheim, (selv om han var litt som en gammel gubbe som bodde alene i skogen, noen ganger. Eller hvordan jeg skal forklare det).

Så jeg gadd jo ikke da å ligge der, sammen med Pia og Christell, (som begge hadde bikini på seg, og altså ikke var toppløse).

Men jeg gikk bort til Espen og dem.

Og det endte med at jeg bytta på å øve windsurfing, med Annika Horten og Anne Uglum.

Og bytta på å låne våtdrakten til Espen Melheim, med dem.

Så jeg fikk sett de jentene ganske nærme, når vi bytta på å låne våtdrakt, osv.

Selv om Anne Uglum begynte å grine nesten, og gikk ut på ei brygge, eller noe.

På slutten av windsurfinga.

Og da måtte jeg liksom følge etter henne, for noe var galt da, virka det som for meg.

Men Annika Horten sa at alt var i orden.

Og så stakk de like fort som de hadde dukket opp.

(Jeg vet ikke om de kjørte, eller om de spankulerte toppløse gjennom hele Havnehagen, eller forbi Teskjekjærringa?).

Dem var ihvertfall toppløse, de to pene lyshåra jentene, da de dukka opp på stranda der.

Men men.

Da de stakk, så gikk jeg bort til Christell og Pia igjen.

Og Christell spurte om jeg 'likte' de jentene.

Og det måtte jeg vel innrømme at jeg gjorde.

Selv om vel Christell også var veldig pen, og den samme sommeren, så så jeg henne toppløs på Marienlystbadet, i Drammen, hvor jeg dro, like før jeg skulle til Brighton, (hvor jeg traff hu finske Sari Arokivi), for å få litt ro fra Pia og Cecilie Hyde, som også hang mye hos bestemor Ågot, den sommeren, og jeg ville liksom markere det, at jeg også hadde et selvstendig liv, og ikke bare hang sammen med Pia og Cecilie Hyde, (som også hadde bodd hos meg i Leirfaret), og derfor stakk jeg inn til Marienlystbadet, i Drammen, en fridag, den siste skoleuka vel.

Og Christell hadde enda større og finere pupper enn hu Annika Horten, vil jeg si.

Så Christell var vel minst like fin som hu Annika Horten og Anne Uglum, (som også var veldig smekker og pen da), vil jeg si.

Så det var vel vanskelig å skille dem, vil jeg si.

Men alle tre var veldig fine da.

Det ville vel vært vanskeligere å finne tre finere 17 år gamle jenter, på Berger eller på et hvilket som helst annet sted i Norge, vil jeg vel tro.

Men men.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 5.

Cirka en sånn her båt, (en 16 fots Askeladden vel), var det Haldis hadde, og som faren min lærte meg å kjøre, sommeren jeg fylte 16 da, (av en eller annen grunn. Det var en bensinkanne, med bensin med rusk i, bak i båten, (sammen med tre vanlige bensinkanner), så kanskje det var noe plott. Hvem vet).

Men den andre sommeren, så ville Haldis nekte meg å brukte båten.

Siden det ble 'urettferdig', for Pia og Christell, siden de ikke var 16 år enda da, og gamle nok til å kjøre båten.

Men det hørtes så idiotisk ut for meg, så det bare ignorerte jeg, må jeg innrømme.

For det ble som noe fra et forvirret sinn, for meg.

Men men.

(Den båten ble forresten ødelagt i høststormen 1987 vel, siden faren min og Haldis ventet så lenge med å ta inn båten, sånn at høststormene rakk å begynne.

Selv om jeg fikk skylda, siden det vel var jeg som sist hadde brukt båten.

Men men).

PS 6.

Her er mer om dette:

cirka sånn her båt hadde haldis

PS 7.

Jeg lurer på om det her er Toppen 4.

Toppen 4 er det første stedet jeg husker noe fra.

Det var her jeg og søstera mi og faren og mora mi bodde, før mora mi tok med meg og søstera mi, og kjørte vekk, (mer eller mindre i hemmelighet vel), en dag, i 1973.

Så sånn var det.

PS 8.

Her er mer om dette:

toppen 4

PS 9.

Det her er Ulvikstranda, på Bergeråsen.

Jeg husker det var en sommer, som jeg og Christell prøvde å være som søsken.

Det var kanskje den sommeren vi var i Jugoslavia, (sommeren 1980), eller sommeren etter.

Altså enten det året jeg fylte 10 eller 11, (og Christell fylte 8 eller 9).

Da husker jeg at vi lå på stranda her en gang.

Og ei mørkhåra jente fra Oslo, eller noe, begynte å skrike til meg, fordi jeg var 'slem', mot Christell, eller noe, da.

(Hva nå enn hu hadde med det.

Christell kunne være slem nok selv hu.

Det hendte hu klorte, osv.

Men men).

Dette her var før søstera mi Pia flytta til Bergeråsen.

Pia bodde noen flere år hos mora vår, i Larvik og ved Solbergelva.

Så Pia fikk ikke så mye av oppveksten sin ute på Berger, i sola da.

Men men.

Og det ble vel kanskje litt annerledes der, når Pia flytta dit.

Uten at jeg klarer å helt beskrive det.

Men jeg måtte jo bo alene fra jeg var ni år.

Men jeg kan ikke si at det ble bedre når søstera mi flytta dit.

Det ble vel kanskje heller verre.

For hu tok liksom over mine bekjente da, som Christell og Gry Stenberg osv., eller gikk imellom oss kanskje.

Noe sånt.

Uten at jeg klarer helt å forklare det.

Men ting ble litt forrandret da, for å si det sånn.

Uten at jeg helt klarer helt å sette fingeren på hva det var som skjedde.

Det er mulig jeg roter og.

Men men.

PS 10.

Her er mer om dette:

ulvikstranda på bergeråsen

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter