Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 28. juni 2011

Jeg sendte en e-post til Arbark, (som er en forkortelse for Arbeiderbevegelsens arkiv vel)




Gmail - Osloløpet 1993/Fwd: Osloløpet og Arbeiderbladet










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Osloløpet 1993/Fwd: Osloløpet og Arbeiderbladet











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Jun 28, 2011 at 6:49 PM




To:
post@arbark.no






Hei,

jeg lurte på om dere kunne være så snille, å finne ut hvor fort jeg løp, i Osloløpet, 22. mai 1993.

(Dette veit vel dere i arbeiderbevegelsen i huet, tenker jeg, bare for å tulle litt.


Men likevel).

Bare fleiper.

Jeg løp for Rimi Munkelia, mens jeg egentlig var i militæret, men butikksjef Magne Winnem, fra russe-året, som blåruss i Drammen, spurte om jeg kunne stille opp da.


Og da kunne jeg nesten ikke si nei, syntes jeg, siden han hadde skaffa meg jobb, ved siden av militæret, (jeg var i Elverum, og hadde helgeperm stort sett hver helg).

Og han hadde jo da skaffa noen til å jobbe for meg, den lørdagen jeg var på vinterøvelse, eller en annen øvelse.


Så da ble det nesten forlangt, fra butikk-schäfern.

At jeg skulle stille opp på Osloløpet da.

Jeg hadde den uvanen at jeg røkte sigaretter og jeg bodde for meg selv, under førstegangstjenesten, så jeg hadde litt høyt forbruk kanskje, så pengene fra militæret strakk ikke til.


Så jeg ble kanskje litt utnytta av Rimi.

Men men.

Men jeg skada kneet, i Frognerparken, et år eller to seinere, når jeg fikk være med noen folk å spille fotball der, en sommerferie, som jeg bare lå og slappa av i sola i parken, for å komme meg etter masse Rimi-jobbing, og få meg litt sol, i sommerferien da.


Så hadde vært veldig artig om dere kunne finne dette, sånn at jeg kan mimre om hvor fort jeg løp i gamle dager, på bloggen min osv.

Ihne Vagmo fra Robinson var på samme lag, hvis jeg husker riktig, (hun jobba som assistent i den butikken).


Og Magne Winnem da, og vel også AnnaLene Næss, var på samme lag.

Og mulig han nazi-morderen Terje Sjølie, han jobba også i samme butikken, (uten at jeg hørte at han var nazi da, han ble sagt å være på 'Blåbussen', til Apeberger/VIF av den andre assistenten, Leif/Leiv Jørgensen, fra Sørlandet, som tok med Sjølie da han begynte som butikksjef på Rimi Ljabru, seinere i 1993 vel.


Noe sånt.

På forhånd takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Hvis dere vet hvor fort jeg og de andre, på Rimi Munkelia, løp i Manpower-stafetten, høsten 1993, så hadde det også vært veldig bra!


Det var noen i et Oslo-idrettslag, som fortalte meg, i en e-post vel, at Osloløpet-resultatene, fra Ekeberg, skulle stå i Arbeiderbladet, hvert år, som avisen het da.

Håper dette er i orden!



---------- Forwarded message ----------
From: Dagsavisens Kundesenter <dagsavisen@kundesenter.com>

Date: 2011/6/28
Subject: SV: Osloløpet og Arbeiderbladet
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>








Hei, og takk for din henvendelse.


Hvis du tar kontakt med
www.arbark.no
, finner de det for deg. De sitter på Dagsavisen fra denne perioden Vi har også innbindinger fra denne perioden, men da må du selv komme til vårt kontor i Grubbegt. 6 for å bla igjennom



Ønsker deg en god dag videre.

Med vennlig hilsen

Kundesenteret Dagsavisen

Tlf 22998050



Dagsavisens nettsider for abonnement finner du her:








Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]

Sendt: 28. juni 2011 00:16

Til: Dagsavisens Kundesenter

Emne: Osloløpet og Arbeiderbladet





Hei,



jeg prøver å finne ut hvor fort jeg løp i Osloløpet, i 1993.



Men idrettsklubbene i Oslo, finner ikke ut av det.



Det skulle visst stå i Arbeiderbladet, for rundt 24. mai 1993, ifølge Aftenpostens tekstarkiv og en idrettsklubb sitt debattforum/mailingliste, var det vel.




Deichmanske klarte ikke å finne det.



Men jeg har prata med ei på bibloteket i Drammen, (Ingeliv Andreassen), som er fra samme sted som min farfar flytta til fra Hurum, nemlig Berger, og hu mente at Dagsavisen kanskje hadde arkivene i orden, siden dere jo het Arbeiderbladet tidligere.



Så jeg lurte på om dere kunne være så snill å finne om dette i arkivene deres.




Jeg løp for Rimi Munkelia, ved Lambertseter, og ble dratt med dit av butikksjefen der, Magne Winnem, som var klassekamerat fra siste året på VGS., i Drammen, på Gjerdes handelsskole.




Ihne Vagmo, bra Robinson, var assistent der, og løp på samme lag da.



(Det var vel ikke stafett tror jeg, men alle løp vel samtidig.



Dette var oppe på Ekeberg).



Vi tre, (og noen fler), var også med på Manpower-stafetten, i Holmenkollen, høsten etter.



Og jeg prøver også å finne ut hvor fort jeg løp der.



Jeg skada kneet, mens jeg spilte fotball i Frognerparken, en sommer, i 1995, må det vel ha vært.



Så det ble aldri sånn at jeg løp like raskt igjen.



Jeg hadde tyvperm fra Oppland Regiment, da jeg løp i Osloløpet, og hadde bytta vakt i vaktbua, (for det var ikke MP-er på Terningmoen), med en Paulsen fra Kløfta.



Men den søknad om vaktskifte, ble avslått av kompanisjef Isefjær.



Men jeg tenkte på det sivile som viktigere, (Winnem hjalp meg å få ny butikkjobb, annenhver lørdag, ved siden av militæret, etter at jeg ble tulla med, må jeg vel si, av OBS Triaden, hvor jeg jobba ved siden av studier på NHI, før militæret).




Så jeg syntes jeg måtte stille opp, og så framover, forbi militæret, og tenkte på jobb osv., som mer viktig, og dreit loddrett i kompanisjef Isefjær sitt avslag på søknad om vaktbytte, må man vel si.



Og fikk med han Paulsen på å drite i det.



Og så måtte jeg ta vakta hans, på 17. mai.



Men det dreit jeg i, for jeg hadde kutta ut familien min likevel, for de hadde latt meg bo alene fra jeg var ni år.




Så det var ikke noe å gjøre for meg på 17. mai, annet enn å være hjemme å sture, så da ble jeg med på å sitte i bua på Terningmoen, den dagen.



Og da dukka det opp russedamer, som ga russekort til vakta, og skulle ha kyss, for å få knyte i lua da, eller noe.




Men det var ikke akkurat derfor jeg bytta da.



Det var fordi han butikksjefen ønsket at jeg skulle bli med i Osloløpet.



Og ikke hadde noe familie, så jeg syntes ikke at det å ha vakt på 17. mai var noe nedtur akkurat.




Men men.



Håper dere kan finne dette.



Mvh.



Erik Ribsskog



--------------------------------------------------------------------------------

INFORMASJON: Denne e-posten er blitt skannet av Symantec Enterprise Anti-Virus, og IronPort Anti-Spam









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter