Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 14. juni 2011

Jeg sendte en e-post til Språkrådet




Gmail - Spørsmål om målform og Jussbuss/Fwd: [hjelp.uio.no #782229] Klage på Jussbuss/Fwd: Klage/Fwd: Sommerferie?/Fwd: Fwd: [postmottak] Hjelp med lovproblem med Fylkesmannen i Vestfold










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Spørsmål om målform og Jussbuss/Fwd: [hjelp.uio.no #782229] Klage på Jussbuss/Fwd: Klage/Fwd: Sommerferie?/Fwd: Fwd: [postmottak] Hjelp med lovproblem med Fylkesmannen i Vestfold











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Jun 14, 2011 at 8:47 AM




To:
stat@sprakradet.no






Hei,

Jussbuss er jo knyttet til UIO juridisk fakultet.

Og de får vel pengene sine av staten.

Også skriver jeg til de på bokmål.

Også svarer de på nynorsk, (hu som er leder der gjorde det).


Enda jo UIO holder til i Oslo, som er en bokmålskommune.

Da jeg gikk på ungdomsskolen, så lærte vi at grunnen til at vi måtte lære nynorsk, var i tilfelle vi fikk jobb i Staten, da måtte vi klare å svare på den målformen som vi ble tilskrevet.


Gjelder ikke dette for Jussbuss?

(De er visst ikke under forvaltningsloven, skriver UIO.

Men det er vel bare noe hokus-pokus mener jeg.

Og hva skal man tro om Jussbuss, hvis de ikke er under forvaltningsloven.


De får vel pengene sine fra staten, tenker jeg.

De ansetter jo medarbeidere og gir økonomisk støtte i enkeltsaker).

På forhånd takk for eventuelt svar!


Jeg syntes nemlig det ble litt feil å få e-post på nynorsk fra Jussbuss i Oslo, (som jeg forbinder med universitetet i Karl Johan).

Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2011/6/14
Subject: Re: [hjelp.uio.no #782229] Klage på Jussbuss/Fwd: Klage/Fwd: Sommerferie?/Fwd: Fwd: [postmottak] Hjelp med lovproblem med Fylkesmannen i Vestfold

To: info@jus.uio.no


Hei,

hva Jussbuss er, kan man vel tyde fra hvor de får pengene fra.

Hvis de får pengene fra staten, så er de i praksis ihvertfall et statelig organ.


Jeg skjønner at noen har gjort noe hokus-pokus her, og ikke kaller en spade for en spade.


Men jeg kan ta dette med språkrådet tenkte jeg, og høre hva de sier.

Jeg skrev vel forresten til hun direktøren deres, og har ikke fått forklart hvorfor du svarer.


Jeg er imatrikulert ved UIO og det er noe som heter høflighet og, og ikke bare paragrafer.

Men jeg det nytter det kanskje ikke å skrive om til juridisk fakultet.

Men jeg kjenner hun Sophie, fra Haugerud, som har gått hos dere, fra da hu jobba på Rimi Karlsrud, ved siden av skolen.


Og en i klassen hennes hadde blitt Picolo på Grand hotell, sa hu, så det er kanskje like greit å spørre dem.

Jeg tror Grand hotell hadde klart å svare mer høflig på min henvendelse til dere, enn dere.


Men men.

Med hilsen

Erik Ribsskog


2011/6/14 Ingvill Nygård Bojer via RT <info@jus.uio.no>

Hei Erik.



Jeg viser til din e-post ang klage på Jussbuss.



Jeg går ut fra at du mener din klage kan hjemles under Forvaltningsloven.

Det kan den imidlertid ikke da Jussbuss ikke er et forvaltningsorgan jf

fvl § 1. Hvis du hadde hatt klagerett jf fvl skulle du uansett ikke

rettet klagen til Det juridiske fakultet jf fvl § 32.



Jeg foreslår at du sender en e-post til lederen for Jussbuss der du på en

saklig måte beskriver hva du er misfornøyd med. Det er ikke noe poeng i å

sende oss flere mailer da vi ikke kan hjelpe deg.



Mvh

--

Ingvill Bojer

Konsulent

Det juridiske fakultet, Universitetet i Oslo

www.jus.uio.no

tlf: 22 85 95 00











Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter