Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 21. juni 2011

Jeg sendte en ny e-post til Merseyside-politiet




Gmail - Anmeldelse/Fwd: Kjære Erik Ribsskog.










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Anmeldelse/Fwd: Kjære Erik Ribsskog.











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Jun 21, 2011 at 11:28 AM




To:
Matrix.disruption.team@merseyside.police.uk






Hi,

someone patronise me and write I'm insane, etc.

I wanted to report this as criminal harassment.

Hope this is alright!

Best regards,

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Anne Nym <faahjelp@gmail.com>

Date: 2011/6/12
Subject: Kjære Erik Ribsskog.
To: eribsskog@gmail.com


Kjære Erik Ribsskog.

Jeg ble oppmerksom på din blogg for cirka to måneder siden. Og som et medmenneske føler jeg meg pliktig til å gi deg noen opplysninger.


Jeg kan begynne med å fortelle deg litt om meg selv.

Jeg er en jente på 24 år som jobber på et ridesenter rett utenfor Oslo. Jeg har aldri møtt deg i hele mitt liv. Jeg har ingen tilknytning til Illuminati, den Russiske mafiaen eller noen av de andre organisasjonene du føler deg forfulgt av. Jeg er en helt vanlig, frisk nordmann som ikke vil noen noe vondt. Jeg er heller ikke "hore" og jeg baksnakker ikke, slik du utaller deg om at alle kvinner er og gjør. Jeg vil bare prøve å hjelpe deg å forstå at ting ikke er som du tror.


For det første. Det finnes mange som er som deg. Mange som tror de er forfulgt av både mafia og enkeltpersoner. Dette er personer med en psykisk lidelse som heter paranoia. Dette er ikke uvanlig. De fleste med denne diagnosen får hjelp, og med denne hjelpen forstår de at det ikke er noen som er ute etter å "ta dem", og dermed lever de et mye lykkeligere liv uten å hele tiden være redd. Noe som kjennetegner denne lidelsen er at de ikke forstår at de er syke før de får behandling, og at de ikke hører på de som desperat prøver å fortelle dem det. Litt sånn som deg. Nå sitter du kanskje å lurer på hvem jeg er, og hvorfor jeg også er ute etter deg. Men jeg er ikke ute etter deg, Erik. Ingen er det.


Jeg skjønner at du har hatt en vanskelig oppvekst, og at det ikke er lett å bo alene som niåring. Men her kommer det litt fakta. De aller fleste med lidelsen paranoia har hatt en tøff oppvekst. Sånn som deg.


For det andre. Rimi-Hagen, regjeringen, politiet og alle de andre du føler deg trakassert av har mye annet bedre å gjøre enn å "mobbe" deg. Dette er noe som skjer inne i hodet ditt.


For det tredje. Du kan ikke anmelde andre mennesker for æreskrenkelse og netthets og bli tatt seriøst når du selv legger ut fullt navn og detaljer på alle du har møtt eller hatt nettkontakt med. Og ikke nok med at du legger ut fullt navn, du legger også ut svært personlige detaljer som også noen ganger har en seksuell karakter. Husk at arbeidsgivere googler arbeidssøkere nå til dags, og å bli lenket til bloggen din ser ikke pent ut. Noen av de drøyeste tingene du skriver er jo bare dine egne teorier som ikke har noen rot i virkeligheten. Du kan ødelegge manges liv ved det du gjør, og her er det nok du som bryter loven desverre.


Jeg skriver som sagt denne mailen her fordi jeg ønsker at du skal dra hjem til Norge å få deg hjelp. Det er til ditt eget beste. Du kommer til å få det så mye bedre etter litt behandling. Jeg er redd du kommer til å tro dette er sjikanering eller mobbing, for det er det paranoide mennesker tenker. Og det er du er. Paranoid. Men det er bare et rop om at du skal få deg hjelp - jeg mener IKKE noe vondt!


Du har en psykisk lidelse som heter paranoia, Erik. Du tror alle er i mot deg, og lager konspirasjonsteorier av alt - men disse teoriene eksisterer bare i hodet ditt, Erik. Fordi du er syk. Og det er ingen skam i å være syk. Vær så snill å skaff hjelp.


Jeg skriver denne e-mailen anonymt da jeg ikke ønsker å få navnet mitt i bloggen din.

- Anonym jente, 24 år fra Oslo.









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter