Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 19. juni 2011

Jeg sendte en ny Facebook-melding til Anne Eastwood







  • Erik Ribsskog

    for 2 timer siden

    Erik Ribsskog


    • Hei Anne Eastwood,

      husker du at vi var på båtferie sammen, med fedrene og søsknene våre, ved Tjøme, på 70-tallet, som barn?

      Bare lurte på en ting, faren min sa en gang at han fikk amerikansk peanøtt-smør, av noen på Berger, etter krigen.


      Var det av Eastwood.

      Er dere amerikanske eller engelske?

      Kjenner du noe til at din grandonkel leide sammen med min farfar Øivind Olsen, på Sand, etter krigen, av ei fru Bøhmer, forresten?

      Bare lurte.


      (Jeg har mast på broren din, Frank vel, også om dette, men han huska ikke så mye.

      Mvh.

      Erik Ribsskog

      PS.

      Hadde ikke du rødt hår, eller husker jeg feil?



  • Anne Eastwood

    for ca. en time siden

    Anne Eastwood


    • Heisan Erik
      Wow... det er neimen ikke godt å si... jeg har lite minner fra så lenge siden, og husker faktisk ikke at vi var på båttur. Husker at fedrene våre bygde båter, og at vi var borte på sand innimellom, men ikke noe står som ett eksakt minne. Har også enkelte båtturer i minne, men ikke hvem som er med oss. Eller hvem vi reiser med.

      Så beklager, der er nok ikke jeg mye til hjelp. Nå er jo jeg også en 1972 mod, og husker generelt lite fra 70 tallet.

      Når det gjelder peanøtt smøret, så må jeg si at jeg aner lite om det. Vi har familie i USA, dog ikke så mange som vi har i England. Og har nok opp gjennom årene hatt mer med de fra England enn de fra USA. Så jeg aner ikke noe om det heller. Kan jo hende at det kom fra oss, men mange som bor på Berger har familie i Usa, så det kan hende han har fått det fra noen andre også.


      Når det gjelder dette om grandonkel og din farfar Øivind Olsen, har jeg ingen anelse om .

      Jeg hadde lyst hår når jeg var liten, veldig lyst. Fra jeg var 10 år og oppover tenker jeg, så fikk jeg mørk blondt hår. Farget det i 14 års alderen med rød glans vask... ha ha

      Kanskje det du husker :-)

      Men det er nok litt rødskjær i håret når sola skinner

      Var ikke mye jeg kunne svare på her. Frank er den med husken. Han husker det meste..

      Mvh
      Anne Eastwood


  • Erik Ribsskog

    for ca. en time siden

    Erik Ribsskog


    • Hei,

      takk for svar!

      Jeg lurer på hva som har skjedd på Sand, hvor Jensen Møbler har bygd på et jorde, som 'vi' tenkte på som vårt da, på 80-tallet.

      Og jeg mener jeg har hevd på huset etter farmora og farfaren min, siden det var nesten som mitt barndomshjem, og jeg disponerte skuffer i reolen der, osv.


      Det er mulig jeg blander deg med en annen jente da, fra den båtturen, det er muilg, men broren din Frank var der tror jeg, og faren din Ernest, men jeg husker ikke at mora deres var med.

      Men samme det.

      Faren min kjøpte med sånn peanøttsmør til meg, når han dro på sånne utforskningsturer, (eller hva det var), til USA, på 80-tallet.


      Og radiostyrte biler.

      Har overhørt i Oslo, at jeg er forfulgt av 'mafian', men får ikke rettighetene mine fra politiet.

      (Jeg vet ikke hvem denne 'mafian' er engang).

      Derfor sender jeg til alle mulige.


      Beklager dette!

      Og mange takk for svar!

      Ha en fortsatt fin sommer på Berger hvis du bor der enda.

      Det er vel fint på fjorden nå tenker jeg.

      Mvh.

      Erik Ribsskog



  • Anne Eastwood

    for 35 minutter siden

    Anne Eastwood


    • Dette kjenner jeg ikke til. Men lykke til og pass på deg selv.

      Fjorden er nydelig som alltid.
      Og jeg bor ikke på Berger lengre, men på Hella utenfor Svelvik

      Ha en fantastisk fin sommer du også

      Mvh


      Anne Eastwood


  • Erik Ribsskog

    for 28 minutter siden

    Erik Ribsskog


    • Hei,

      gikk du i klassen til Pia og Christell du da?

      Eller gikk du i klassen til Christian Grønli og hu Aina som var naboen min i Leirfaret?

      Hva heter hu Aina til etternavn, husker du det?

      Husker du at jeg jeg bodde aleine som gutt, (for jeg skal ha en sak mot faren min, for omsorgssvitk), for han bodde nede hos Haldis Humblen.


      Men du bodde vel på Berger, så du husker kanskje ikke det.

      Du har vel ingen søster du som jeg kan ha blanda deg med på den båtturen?

      Jeg prøver også å selge en del av eiendomen Bergstø i Holmsbu for jeg blir trua med utkastelse her i Liverpool.


      Faren min ville ikke arve sin grandonkel Gunnar Bergstø i Holmsbu, så jeg og Pia, (som også var med på den båtturen, da vi egentlig bodde hos mora vår i Larvik), arva.

      Det er snakk om 1/18 som jeg prøver å få solgt, med strandlinje og brygge osv.


      Men du bor jo ved fjorden, så det er kanskje ikke så jeg får ta det med noen andre som vil eie ved fjorden.

      Beklager at jeg skriver om alt mulig!

      Mvh.

      Erik Ribsskog



  • Anne Eastwood

    for 21 minutter siden

    Anne Eastwood


    • Nei, jeg gikk i den andre klassen. Klassen til Trond Nygård.
      Aina tror jeg het Nilsen til etternavn, men er usikker på det.
      Husker henne med det lange flotte håret.

      Har ingen søster, kun 2 brødre. Frank eldre og Roy yngre.

      Og selvfølgelig kan det være meg fra den turen, men det tror jeg faktisk ikke, for jeg kan ikke huske at Pia har vært med på noen båttur.

      Jeg bor ved fjorden ja, og har dessverre ikke så mye penger at det er noe jeg kan vurdere engang.

      Du får bare prøve noen andre.
      Kanskje Pia er interessert siden hun allerede eier litt av dette.

      Lykke til

      Mvh Anne


  • Erik Ribsskog

    for noen sekunder siden

    Erik Ribsskog


    • Hei,

      åja, var det to fjerdeklasser, det hadde jeg glemt.

      Ja, hu Aina var vel den peneste jenta på Nedre omtrent, sånn som jeg husker det, som barn, (jeg mener jeg husker henne, fra allerede da jeg bodde i Larvik, og var på besøk på Berger, hos faren min da, i Hellinga, hvor også hu Aina trava rundt på den tida vel. Noe sånt).


      Men synd at hu Aina slutta å vokse så mye, og ble vel ganske lav syntes jeg, og flytta vel også til Sande.

      Men men.

      Pia har blitt umulig etter at vi flytta til Oslo.

      (Fordi faren min solge leiligheten i Leirfaret, og gikk konkurs, på slutten av 80-tallet.


      Og jeg ble jo uglesett av Haldis og Jan og Viggo og Christell og de, og ble mobba i klassen i tillegg så jeg syntes det var greit å studere i Oslo).

      Hu ville først bare gå på Blitz og kjøpe hasj, rundt 1989.


      Og i 1994 vel, så hadde hu med tre afrikanere hjem, samtidig, fra byen, når vi bodde på Ungbo, på Ellingsrudåsen.

      Og hu flytta inn hos meg, på Ungbo, da jeg var ferdig i militæret, i 1993.

      (Som var slitsomt for meg, du husker kanskje at jeg var den tynneste gutten i klassen omtrent).


      Så jeg fikk jo ikke fullført utdannelsen, for jeg fikk jo ansvaret for søstera mi og, så jeg måtte nesten jobbe, syntes jeg.

      Før jeg fikk en grad nå i 2009 da, etter at jeg studerte igjen, etter butikksjefjobb og karriære i Rimi.


      Og nå vil ikke Pia være venn med meg på Facebook engang.

      Så jeg tror broren min hadde mer flaks med søstera si enn jeg hadde dessverre.

      Og nå får jeg ikke arv etter vår mormor engang, Ingeborg Ribsskog, som var etter dansk adel, osv.


      Så det er bare tull i slekta.

      De etter min farfar Øivind, (faren min og hans brødre har også kutta meg ut).

      Og min far drev med telefonterror, på mobilen min her i England, for et par år siden.

      Men jeg finner vel ut av det.


      Philip Eastwood het forresten han grandonkelen din, som leide sammen med min farfar Øivind på Sand, (den gamle saga til Lersbryggen der som Jensen Møbler er nå?):

      http://johncons-mirror.blogspot.com/2011/06/noen-sker-om-en-landssviker-bhmer.html


      Skriver blogg om alt som skjer siden jeg ikke får rettighetene mine og må være flyktning i England, (men får ikke lov å søke om asyl, av myndighetene her, men er her som EØS-borger da).

      Igjen mange takk for svar!


      Mvh.

      Erik Ribsskog








Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter