Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 16. juli 2011

Her kan man se det, at min danske tipptippoldefar, L. C. Nyholm, har skrevet en bok, om å bygge en kanal, mellom Nordsjøen og en fjord, i Danmark

l c nyholm har skrevet bok

http://books.google.com/books?id=iZV9QwAACAAJ&dq=inauthor:%22L.+C.+Nyholm%22&hl=no&ei=2QYiTpe3Lo_B8QOMoaChAw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CCkQ6AEwAA

PS.

Det var han L. C. Nyholm, som fikk det sølvølkruset, av danskekongen vel, som jeg fikk i gave av bestemor Ingeborg da, sommeren 2004.

(I 34-års bursdaggave.

Som jeg har skrevet en del om på bloggen.

Det kruset som City Self-Storage, i Oslo, ikke vil fortelle om hvor er nå.

Men men).

Så sånn er det.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Selv om bestemor Ingeborg, skriver i et av sine mange testamenter, at det egentlig var onkel Martin, som skulle få det kruset.

Som var et sølvølkrus, eller sølvseidel, heter det kanskje.

Og bestemor Ingeborg, skriver også at L. C. Nyholm het Lauritz Gjedde Nyholm, men det er feil.

Han het Lauritz Christian Nyholm.

Det var kona som het Gjedde, (nemlig Maren Gjedde).

Året 1720 er nok også litt tidlig.

Jeg mener å huske at det stod en sølvmynt, (en dansk sølvdaler, eller noe), foran på det kruset, og at den mynten hadde et årstall, på slutten av 1700-tallet, eller noe.

Men men.

Så jeg vil tippe at det er kanskje cirka 100 år nyere, enn fra 1720.

Men jeg tørr ikke å si noe sikkert om det.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

bestemor ingeborg nevner sølvølkrus

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/11/testamentet-til-bestemor-ingeborg-var.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter