Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 17. juli 2011

Jeg er visst også direkte etter han her, (Falkener), fant jeg ut

også direkte etter falkener

http://www.nose.dk/Norge/margrethe_pedersdatter.html

PS.

Det står jo om bestemor Ingeborg, (min mormor), i Bjørn Ribsskog sin slektsforskning, at hennes besteforeldre het Heegaard, Fog, Nyholm og Hagerup, (var det vel).

Jeg skal se om jeg finner det igjen nå.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

mer om bestemor ingeborg sine besteforeldre

http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html

PS 3.

I PS-et ovenfor, så er det en feil som lyser mot meg, og det er min fødselsdato.

Mitt personnummer skal visst være kjent i Norge, siden jeg poster det så mye på bloggen, har jeg fått melding om.

Og jeg er altså født 25. juli 1970.

Og ikke 24. juli 1969, som det står der.

(Uten at jeg vet hvordan denne feilen har kunnet oppstå.

Men men).

En annen ting, er det, at bestemor Ingeborg, sin far, han står oppført som 'bokforlegger'.

Det har jeg vel ikke hørt noen andre steder.

Bestemor Ingeborg, sa på telefonen, da jeg ringte henne her fra Liverpool, cirka et år før hun døde vel, i 2009, at hennes far var agent for to store tyske firma.

(Etter å ha mistet jernstøperiet i Fredriksværk, (til en svoger), fordi han ikke ville være 'jovial', eller noe).

Etter at de hadde flyttet til Tyrol.

Og bodd der i et år, eller noe sånt vel.

Før de flyttet tilbake til Danmark, denne gang til København, hvor bestemor Ingeborg sin far, ble agent da, ifølge bestemor Ingeborg, for to store tyske firma.

Og så kom jo 2. verdenskrig.

Så det var kanskje derfor at bestemor Ingeborg syntes det var greit, å flytte til Norge, og gifte seg med bestefar Johannes.

Siden hennes far først hadde mistet en av Danmarks største fabrikker, og siden hadde vært agent for to store tyske firma, i 1930-årene, og vel sikkert under krigen.

Da kan det kanskje ikke ha vært så artig, å være bestemor Ingeborg, etter krigen, i Danmark.

Hva vet jeg.

Jeg ringte jo bestemor Ingeborg, et par-tre ganger, og spurte om ting om hennes familie i Danmark osv., mens jeg drev og prøvde å finne ut hvorfor jeg var forfulgt av 'mafian', osv., her i Liverpool.

Og det spørsmålet som gjorde at bestemor Ingeborg reagerte mest.

Det var vel da jeg spurte henne om faren hennes.

Da bare utbrøt hun ganske høyt, og kanskje opprørt/sint, 'min far'.

Som at jeg hadde gjort noe galt da jeg spurte om han da.

(Uten at jeg helt skjønner hva.

Enten så var hun veldig glad i han, eller veldig skuffet over han, tror jeg.

Noe sånt.

Kanskje det første fikk jeg ihvertfall vel inntrykk av, på den tiden jeg ringte.

Men jeg tørr ikke å si noe sikkert).

Da bestemor Ingeborg og bestefar Ingeborg ble forlovet, så stod det i Aftenposten, (som jeg fant i deres tekstarkiv), at Ingeborg sin far var 'grosserer'.

Så det med 'bokforlegger', (fra Bjørn Ribsskog sin slektsforskning), det vet jeg ikke helt hva jeg skal tro om, for å være ærlig.

Men men.

Uten at jeg kan si noe helt sikkert om dette da, for jeg har aldri møtt noen av mine oldeforeldre, (som jeg kan huske ihvertfall), og bestemor Ingeborg har bare fortalt noen få historier, fra ferier osv., om han.

(Og det jeg husker nå, var at de var på et slags rikmannshotell, i utlandet, (altså i Østerrike, eller noe sånt, kanskje).

De var visst på sånne hoteller, i Afrika, (lurer jeg på om bestemor Ingeborg sa ihvertfall, og nedover i Europa vel, og også i Norge da, vil jeg vel tippe på, siden bestemor Ingeborg traff bestefar Johannes, og bestemor Ingeborg var også veldig flink til å stå på ski, (langrenn), til å være dansk, vil jeg si, og de gikk ofte på lange skiturer, på 70-tallet, ettersom jeg har forstått ihvertfall.

Men bestemor Ingeborg drev forresten også med isbading, til bare noen få år før hun døde.

Og det er vel en russisk skikk.

Så hva jeg skal si om hvilken kultur bestemor Ingeborg hadde, det veit jeg vel kanskje ikke helt.

Ihvertfall ikke på stående fot, som de sier.

(Selv om jeg sitter og skriver nå).

Men men).

For å stå på ski, eller noe, kanskje.

Og der var det også noen engelske rikmannsdøtre, på bestemor Ingeborg sin alder da, (sikkert fra tiden rundt da hun ble konfirmert, eller noe).

Og de hadde ligget på gulvet, i peisestuen, (var det vel), på det snobbete hotellet.

Og sperret veien, for bestemor Ingeborg sin far.

Og de hadde ikke villet vippe opp beina sine, der de lå på magen, (eller noe), sånn at bestemor Ingeborg sin far, kunne komme seg enten inn eller ut av hotellstuen da.

Om kvelden en gang sikkert.

Noe sånt.

Så bestemor Ingeborg syntes at britisk overklasse, var snobbete, (og kanskje også arrogante), fikk jeg inntrykk av, og uten respekt for dansk overklasse da.

Noe sånt.

Men men

Bare noe jeg tenkte på).

PS 4.

Her er mer om dette:

her står det grosserer

http://johncons-mirror.blogspot.com/2011/02/min-oldefar-hans-louis-anker-heegaard.html

PS 5.

Her kan man se det, at min slektforskning, stemmer med det som står i Bjørn Ribsskog sin slektsforskning, (og det skal også være det samme på mitt MyHeritage-nettsted, som har blitt kapret), om bestemor Ingeborg sine besteforeldre:

stemmer med besteforeldrenes navn

http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/05/jeg-sendte-en-ny-e-post-til-bjrn.html

PS 6.

Jeg har skrevet mest om Heegaard, Nyholm og Fog-slektene, til bestemor Ingeborg.

Heegaard, der har vi jo den kjente fabrikkeier, Anker Heegaard, fra København, som jeg har skrevet mye om.

Fog, der har vi jo general Fog og Mary Eva Carla Fog, som var etter Løvenbalk og Odin, som jeg har skrevet mye om, på bloggen.

Og Nyholm, det var jo også en general, (min tippoldefar Anders Gjedde Nyholm), som ble Chef for Generalkommandoen, og som også var sønn av Maren Gjedde, (som jeg har prøvd å finne ut, om er 'falske gjedder', eller ikke).

Men Hagerup, de har jeg vel ikke skrevet noe om.

Annet enn at min mor, Karen Ribsskog, var glad i Inger Hagerup sine dikt.

Og lester høyt, for min søster Pia, og meg, om kveldene, i Østre Halsen, da jeg var sånn 3-4 år vel.

Om trollmor som har lagt sine elleve små barn.

(Da sa mora vår 'boff' på en energisk måte vel.

Men men).

Og også om dikt som 'Lille Persille' da, som var av Inger Hagerup da.

Men men.

Men jeg har ikke sjekket så mye om min tippoldemor, Caroline Hagerup, sin bakgrunn.

Hva jobbet faren hennes, (min tipptippoldefar, Hans Hagerup vel), med, for eksempel.

Jeg begynte såvidt på dette nå.

Og fant ut at den slekten, den gikk tilbake til Norge(!) faktisk.

Så jeg trodde jeg var kvart dansk.

Men litt av det danske er visst norsk.

Så da er jeg kanskje bare 20% dansk, eller noe, (bare for å finne på et tall).

Noe sånt.

Men men.

Vi får se om jeg klarer å finne igjen mer om dette.

Vi får se.

PS 7.

Her har vi Hans Hagerup, (min tipptippoldefar), som står på arket ovenfor, (i PS 5):

hans hagerup

PS 7.

Og her har vi Hans Hagerup sin far, Ejler Hagerup, (min tipptipptippoldefar), født i 1775:

eiler hagerup født i 1775

http://genealogy.hagerup.com/genealogy_base/fam/fam00263.html

PS 8.

Og her har vi Ejler Hagerup sin far, Eiler Hagerup, (min tippx4-far), som flyttet til Danmark, men ble født i Trondheim(!), i 1736:

eiler hagerup født i trondheim

http://genealogy.hagerup.com/genealogy_base/fam/fam00261.html

PS 9.

Og her har vi Eiler Hagerup sin far, Eiler (Hansen) Hagerup, født i Møre og Romsdal(!):

eiler (hansen) hagerup

http://genealogy.hagerup.com/genealogy_base/fam/fam00089.html

PS 10.

Og her har vi Eiler (Hansen) Hagerup sin far, Hans Hansen Hagerup:

hans hansen hagerup

http://genealogy.hagerup.com/genealogy_base/fam/fam00216.html

PS 11.

Og her har vi Hans Hansen Hagerup sin far, Hans Rickertsen:

hans rickertsen

http://genealogy.hagerup.com/genealogy_base/fam/fam00214.html

PS 12.

Og her har vi Hans Rickertsen sin far, Rotgert Petersen:

rotgert petersen

http://genealogy.hagerup.com/genealogy_base/fam/fam00165.html

PS 13.

Og her har vi Rotgert Petersen sin far, Peter Adrianssøn:

peter adrianssøn

http://genealogy.hagerup.com/genealogy_base/fam/fam00166.html

PS 14.

Og her er Peter Adrianssøn sin far, Adrian Rickertsen Falkener, (som det står om, øverst i denne bloggposten, at Hjemmet forlag har gitt ut en bok om, i 1979 vel, skrevet av Sigurd Skaun, var det vel):

falkener

http://genealogy.hagerup.com/genealogy_base/fam/fam00170.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter