Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 15. juli 2011

Jeg fulgte det danske søket, om bestemor Ingeborg, og fant en Ingeborg Heegaard, som har vært omtalt i en amerikansk roman. Bestemor Ingeborg? Hm

mormor hm

PS.

Nei, det var visst om en Ingeborg Heegaard, som utvandret til USA.

Jeg tror det må være min mormors tante, (som hun kanskje var oppkalt etter).

Hm.

Så sånn er nok det.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

mors grandtante hm

http://books.google.com/books?id=SpgYAAAAIAAJ&q=ingeborg+heegaard&dq=ingeborg+heegaard&hl=no&ei=ErMgTsK3Joqn8QPk1ummAw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=2&ved=0CC8Q6AEwAQ

PS 3.

Hun Ingeborg Heegaard, omtalt der, hun var visst min oldefar, (Hans Heegaard), sin storesøster.

Hun Karen Marie Nyholm der, (som egentlig vel het Karen _Margrethe_ vel, som min mor, hun var jo min mors mormor, og min mor må vel ha vært oppkalt etter henne), hun døde ung, og det var hun som var etter Løvenbalk og Odin, osv, (min danske oldemor var altså hun, datter av chef for generalkommandoen Anders Gjedde Nyholm, og Mary Eva Carla Fog, som var etter Løvenbalk og Odin og Plantagenet, osv. da).

PS 4.

Her er mer om dette:

oldefars storesøster

http://genealogy.hagerup.com/genealogy_base/fam/fam00336.html

PS 5.

Det var kanskje litt rart, at hu Ingeborg Heegaard dro til USA.

Broren, (min oldefar), Hans Heegaard, eide jo jernstøperiet i Fredriksværk, før krigen.

Og det var vel en av Danmarks største bedrifter.

De var vel barnebarn av den kjente danske industriherren Anker Heegaard.

Hm.

PS 6.

Her er mer om Anker Heegaard:

mer om anker heegaard

http://da.wikipedia.org/wiki/Anker_Heegaard

PS 7.

Hvis han amerikanske forfatteren, Wallace Stegner, var sønn av Ingeborg Heegaard, så ble vel han min mormors fetter da.

Men det er mulig at det var i en annen sammenheng.

Vi får se om det er mulig å finne ut.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter