Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 18. juli 2011

Jeg sendte en ny anmeldelse til Merseyside-politiet




Gmail - Report of crime/Fwd: fittilandi/rettigheter










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Report of crime/Fwd: fittilandi/rettigheter











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Jul 18, 2011 at 6:11 PM




To:
Matrix.disruption.team@merseyside.police.uk






Hi,

this person is trying to lecture me, (again), even if I doesn't like being luctured to.

I wanted to report this as harassment-crime.

Regards,


Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ødegård <hypertekst@gmail.com>

Date: 2011/7/3
Subject: fittilandi/rettigheter
To: eribsskog@gmail.com


"Jeg har jo holdt på å prøve å få rettighetene mine, siden 2005, og

brukt det meste av min tid på det.

Og det er jo seks år siden nå.

Så dette er litt håpløst, synes jeg."





Det er fordi ingen helt skjønner hvilke rettigheter det er du snakker

om. Og litt fordi du er ute av stand til å føre en dannet, oppegående

samtale med noen som helst.

Alt ender i ville konspirasjonsteorier og med at du enten skjeller ut,

anmelder eller opptrer ufint ovenfor absolutt alle du har kontakt med.



Den gode nyheten er at det finnes alternativer, du må bare ha baller

til å vurdere dem.



http://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/andre-psykoser/paranoid-psykose-27639.html



Og før du atter begynner med anmeldelser og fabuleringer, la meg bare

si at for oss utenforstående passer du så perfekt inn i definisjonen

på paranoid psykose, at du burde vært brukt som standard-case i

psykiatrisk opplæring. Jeg sier ikke dette for å være ufin, men sånn

at du kanskje skjønner at andre ser deg annerledes enn du selv.

Det følgende avsnittet er jo som hentet rett ut fra bloggen din. Du

kaller det en nødblogg for å få rettigheter, men den fungerer som en

sjekkliste og bevisarkiv for sykdommen din.

Du brukte en gang som argument at du ikke kunne være mentalt syk, for

da kunne du ikke jobbet som butikksjef. Som du kan se i lenken over,

så er det ikke noe i veien for at personer med paranoid psykose kan

gjøre en ok jobb i perioder. Det er altså ikke bevis på noe som helst

at du har jobbet i Rimi. Alle de påfølgende "problemene" med alle

jobber du har hatt, og alle problemer du har hatt med diverse etater

og kontorer, derimot...







"Den paranoide mangler innsikt og forstår ikke at noe er galt. Ofte er

det familiemedlemmer, politi, arbeidskolleger, andre leger enn

psykiatere som først mistenker problemet og som søker psykiatrisk

bistand. Vrangforestillingene er som regel påfallende avgrenset og

logisk samhørende - pasienten er sinnsyk kun innenfor et avgrenset

felt. Ja, i noen tilfeller omhandler paranoiaen kun ett unormalt

fenomen15.



Ikke-bisarre vrangforestillinger er vrangforestillinger om situasjoner

som kan forekomme i det virkelige liv, som det å bli forfulgt, å være

utsatt for et komplott, å være elsket, å ha en infeksjon, å bli

forrådt av sin ektefelle. Mange av disse pasientene har i mange år før

de blir psykotiske, hatt klare paranoide karaktertrekk - de er

nærtakende, selvhenførende, mistenksomme. Typisk for den paranoide

psykosen er at den er avgrenset, og i mange tilfeller er det bare én

vrangforestilling.



Den paranoide personen fremstår som gardert, retthaversk, påholdende

og med en selvhøytidelig, bedrevitende holdning. Vedkommende fører

ofte en aktiv tilværelse og er opptatt av å markere seg. Så lenge

vedkommende ikke konfronteres med sine vrangforestillinger, kan han

eller hun ivareta krevende og velkvalifiserte arbeidsfunkjoner med

nidkjærhet. I noen tilfeller utviser pasienten en nærmest fanatisk

dyrkelse av sine storslåtte prosjekter og banebrytende idéer. Sosialt

tenderer den paranoide mot isolasjon, både på arbeidsplassen og i det

private liv. Jobbmessige eller sosiale problemer er ofte forårsaket av

den paranoide atferden, især i form av mistro og vaktsomhet overfor

tegn på krenkelse."









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter