Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 25. juli 2011

Jeg sendte en ny e-post til advokat Øvergaard, på Hurumlandet, og til Advokatforeningen




Gmail - Bergstø/Fwd: Arveoppgjør/Fwd: Al quaida/Fwd: Klage på råd










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Bergstø/Fwd: Arveoppgjør/Fwd: Al quaida/Fwd: Klage på råd











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Jul 25, 2011 at 3:35 PM




To:
Knut Angrim Øvergaard <knut.overgaard@adv-hurum.no>


Cc:
post@advokatforeningen.no






Hei,

dette er en av grunnene, til at jeg ønsker å realisere min eiendom, i Holmsbu.

For jeg trenger 30.000, for å få innvilget offentlig skifte, etter min mormor, Ingeborg Ribsskog, som døde i 2009, og som jeg blir snytt for arv etter, (virker det som for meg, ihvertfall).


Advokat Øvergaard, er jo den advokaten som har ordnet med arv, etter min grandonkel, på farssiden.

Så det er den eneste advokaten, som jeg har hatt kontakt med, i Norge.

Så derfor ville det vel vært naturlig, at han ordna med mine arvesaker.


Da er jo han min advokat, på en måte, mener jeg.

Så når han da slutter å svare, da blir det som noe veldig begredelig herk, mener jeg, og som en uting, og som noe korrupsjon, eller lignende.


Hva skal folk gjøre, når advokatene slutter å svare, på den måten her, mener jeg.

Nå får jo ikke jeg offentlig skifte, etter min mormor, pga. at denne advokaten ikke vil ordne med å få realisert min eiendom.


Så dette ødelegger for to arveoppgjør nå, vil jeg si.

Så jeg håper dere 'får ut fingeren', i Norge, (som min fars stedatter Christell, pleier å si), og får ordna det sånn, at jeg får en halv million, eller en million, eller hvor mye min del er verdt, sendt over hit til England, før jeg blir kasta ut, her i England, (og jeg har også vurdert å fullføre studiene mine her, så det er mye jeg kunne brukt de pengene på), og før fristen for offentlig skifte, etter min mormor, går ut, om noen måneder.


Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/7/25
Subject: Arveoppgjør/Fwd: Al quaida/Fwd: Klage på råd
To: skattsor@skatteetaten.no


Hei,

i forbindelse med at min mormor, Ingeborg Ribsskog, døde, i 2009, så lurer jeg på hvor mye mine medarvinger, har fått i arv.


For jeg har bare fått 3000 sendt på PayPal, og ingen dokumenter over regnskapet for skifte, osv.


Enda min mormor hadde verdifulle malerier, fra Højriis, osv.

(Hennes oldemor, Maren Gjedde, vokste opp på Højriis slott, nemlig).

Og hun hadde visst også verdifulle Barokk-møbler, ifølge min søster.


Og masse sånt da.

Min mor døde i 1999, så jeg frykter at min mors søsken, bare har forsynt seg av boet, som de fikk Tingretten.

Jeg har ikke hørt noe fra de, etter at bestemor Ingeborg døde, jeg har måttet selv kontakte Tingretten, for å få kopi av testamente.


Jeg har ikke fått noen papirer sendt fra Ellen og Martin.

Mine medarvinger er:

Martin Ribsskog, født i 1955 vel, bosatt på Løvås gård, i Kvede.

Ellen Savoldelli f. Ribsskog, visstnok nå bosatt i Sveits, tidligere i Larvikveien i Stavern, (sammen med Didrik Johan Beichmann, som vant Dylan-oversettelse-konkurranse, i Dagbladet, rundt den tiden, som min mormor døde, etter å ha bodd i Sveits, fra cirka 1970 til cirka 2007 vel).


Pia Charlotte Ribsskog, min søster, bosatt på Helsfyr, i Oslo, født 25. desember 1971, bor i Agnar Bolts veg vel, i Oslo.

Min halvbror, Axel Nicolai Johannes Thomassen, født 10. november 1978 vel. Driver restauranten Oskar Bråten, på Torshov, var det siste jeg hørte, bor vel også rundt Torshov vel.


Kan dere sjekke om de har ført opp noe arv, på selvangivelsen, som Jussformidlingen anbefaler meg å sjekke?

Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/7/25

Subject: Re: Al quaida/Fwd: Klage på råd
To: Leder av Jussformidlingen <leder@jussformidlingen.no>
Cc: agder.lagmannsrett@domstol.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>



Hei,

Tingretten opplyser om at de som arver aldri sender en sånn bekreftelse.

Da er det noe damen deres fant på da?

Jeg synes det er veldig rart, at det sies forskjellig.


Men jeg får sende det til Skatteetaten da.

Takk for e-post uansett!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.


Hvis de stempler opp-ned i Larvik, da blir det vel som i bakvendtland, eller noe, da.

Hva er det som foregår egentlig?



2011/7/25 Leder av Jussformidlingen <leder@jussformidlingen.no>


Jeg viser til mottatt henvendelse.


Jussformidlingen er en uavhengig organisasjon som tilbyr gratis rettshjelp til privatpersoner. Vi driftes av viderekommende studenter fra Det juridiske fakultet, Universitetet i Bergen. I saker vi ikke kan gi svar på med en gang, forsøker vi så langt som mulig å foreslå andre steder som kan hjelpe innringer med svar på sitt spørsmål. Ettersom vi er en uavhengig privat organisasjon kan vi åpenbart ikke garantere at våre råd vil gi umiddelbar uttelling.


Jeg forstår henvendelsen dithen at du fikk råd fra oss å høre med Larvik tingrett om de har bekreftelse på gjennomført skifte, men tingretten opplyser at de ikke har disse. Tingretten skriver i sitt svar at det er skatteetaten som mottar melding om arv. Jeg vil derfor anbefale deg å i kontakte skatteetaten for å høre om de har mottatt melding om arv.


For en grundigere oppfølgning enn vi kan tilby over telefon vil jeg anbefale deg å kontakte advokat. Dersom du ønsker å bestride skifteoppgjøret vil jeg også bemerke at det løper frister i forhold til hvor lenge man kan bestride et skifteoppgjør. Jussformidlingen bistår ikke med dette, så da må du i så fall uansett kontakte advokat.


Stempelet er for øvrig skrevet opp-ned. Ikke fra høyre mot venstre.


Lykke til videre.


Med vennlig hilsen


for Jussformidlingen


Trond Angeltveit

Daglig leder

www.jussformidlingen.no


Merk:

E-postens innhold og eventuelle vedlegg er ment kun til den eller de


personer som formelt og juridisk er rett mottaker. E-posten er

konfidensiell. Uautorisert lesing eller kopiering av e-brevet er strengt


forbudt. Er e-posten kommet deg i hende uten at du er ment som mottaker bes

det om at du melder fra om dette til post@jussformidlingen.no og at den


mottatte e-posten og eventuelle kopier i elektronisk- eller papirformat,

blir ødelagt.


Notice:

This e-mail may contain confidential and privileged material for the sole


use of the intended recipient. Any review or distribution by others is

strictly prohibited. If this e-mail is received by others than the intended


recipient, please notify us at post@jussformidlingen.no and delete all


copies.


From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sent: Wednesday, July 20, 2011 6:42 PM
To: leder@jussformidlingen.no
Subject: Al quaida/Fwd: Klage på råd



Hei,

altså, jeg sjekka det nå.



Og Tingretten i Drøbak, på skifteattest, fra da min mor døde, i 1999.


De skrev fra venstre mot høyre.



Er de i Larvik noe Al Quaida eller, siden de skriver motsatt vei, fra høyre mot venstre?


(Som dem vel gjør i koranen, osv.).


Hm.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/7/20
Subject: Klage på råd
To: leder@jussformidlingen.no


Hei,


jeg ble henvist til Jussformidlingen, av Jussbuss, i Oslo.


(Fordi de ikke har med arvesaker å gjøre).



Jeg har ikke fått arv etter min mormor, Ingeborg Ribsskog, som døde for to år siden, og var etter dansk adel, og hadde verdifulle malerier fra slottet Højriis, mm.


(Enda min mor døde i 1999).


Jeg har kun fått 3.000 sendt pr. paypal fra min søster.



Jeg burde fått mye mer penger, og jeg har ikke fått noe regnskap over arv.

Jeg ble rådet, av Jussformidlingen, (jeg ringte for 2-3 uker siden, var det vel), til å kontakte Tingretten i Larvik, og høre, om de har mottatt bekreftelse på gjennomført skifte, fra mine medarvinger som fikk boet av Tingretten, (onkel Martin og tante Ellen).


(Selv om stempelet til Tingretten er speilvendt, virker det som.


Men de har kanskje hatt forsinka juleborg igår, det er mulig).


Tingretten i Larvik, sier at arvinger ikke sender en slik bekreftelse.


Så enten juger de, ellers så juger dere i Jussformidlingen.


(For å si det litt direkte).


Hva er det som skjer her, lurer jeg.


Håper dere kan finne ut hva som foregår.


Mvh.



Erik Ribsskog


PS.


Sender med kopi av brevet fra Tingretten i Larvik.














Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter