Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 13. juli 2011

Jeg sendte en ny e-post til Stiftelsen Rettferd for Taperne




Gmail - Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med myndighetene i Norge










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med myndighetene i Norge











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Jul 13, 2011 at 10:03 AM




To:
jorunn.saaler@taperne.no


Cc:
leder@jussbuss.no






Klasseforstander Allum, som vi hadde fra 4. til 6. klasse, på Berger skole, var kanskje grunnen til noe av tullet.

Jeg ble vel sett på som å være en av de flinkeste i klassen, i Larvik og på ungdomsskolen.


Men under Allum, så konfiskerte han tegneboka mi i Kristendom, (fordi jeg hadde tulle-tegna om noe med Jesus, eller noe da, for jeg var ikke kristen).

(Den boka fikk jeg aldri igjen).


Jeg synes at Allum svartmalte om meg, i foreldremøtene, og var veldig negativ.

Selv om han ikke skrøyt noe særlig i foreldremøtene, så ville Allum at jeg skulle liksom ta meg av en annen elev i klassen, som var litt treg til å lære kanskje, nemlig Tom-Ivar Myrberg.


Men jeg var jo fra Larvik og vant til at alle hadde hver sin pult, osv., og at det var konkurranse om å være først ferdig med matteboka, osv., så det å være sånn 'hjelper' istedet for å fokusere på å gjøre det bra selv, det syntes ikke jeg var noe artig, og det hadde jeg ikke sett andre steder heller, i de klassene jeg hadde gått i, så det lurer jeg på om var noe trakassering av meg, fra Allum, at han skulle ha meg til å være noe 'slave' eller noe.


Jeg har også Johanitterordenen, i min fars nye slekt, hans stedatters halvbror i Bergen, Bjørn Humblen, er nyutmeldt av den norske Johanitterordenen.

Så det være de kristne/indremisjonen som tuller.


Åkvaag, klasseforstanderen på ungdomsskolen, sa også det, til meg der, at ifølge rapporter de hadde fått, så var ikke jeg noe flink.

Men jeg kjeda meg mye på barneskolen, og jeg mener at de andre i klassen, støtta meg, i at jeg var flink, (jeg pleide å svare riktig på spørsmål i timen, osv).


Så Allum pratet meg kanskje ned, også ovenfor Svelvik Ungdomsskole.

Kanskje pga. noe følelsesmessig, siden jeg ikke var kristen, lurer jeg på.

Bare noe jeg tenkte på her, etter å ha fått mailen deres.


Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/7/13
Subject: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med myndighetene i Norge
To: jorunn.saaler@taperne.no
Cc: leder@jussbuss.no



Hei,

altså, jeg kan jo ta med det, at jeg gikk jo på to skoler, i Larvik-området og, da jeg bodde hos mora mi, før jeg ble sendt til faren min.

Og det var Østre Halsen Barneskole, hvor jeg gikk i første klasse.


Og Torstrand Skole, i Larvik, hvor jeg gikk i andre klasse, og fram til oktober, i tredje klasse.

Og på de skolene, så hadde jeg nesten ikke noe fravær, sånn som jeg husker det.


Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/7/13
Subject: Re: Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Problemer med myndighetene i Norge
To: Jorunn Saaler <jorunn.saaler@taperne.no>

Cc: Juss Buss - Daglig leder <leder@jussbuss.no>



Hei,

jeg hadde også høyt fravær, både på Berger skole, Svelvik ungdomsskole, Sande videregående og Gjerdes videregående forresten, så det burde kanskje ha vært grunn til bekymring.


Jeg husker at klasseforstander Allum, på barneskolen, visste at jeg bodde alene.


Han trodde at min far var mye på forretningsreiser, husker jeg at han sa, men sannheten var at han bodde hos ei dame på Bergeråsen ved navn Haldis Humblen.

Jeg husker også at klasseforstander Åkvaag, på ungdomsskolen, sendte meg til skole-psykolog, i 8. klasse, eller noe, antagelig fordi han syntes jeg var bleik, eller noe.


Men jeg har kontaktet Svelvik ungdomsskole, og de fant ikke noe dokumentasjon om dette nå.

Men kanskje dere kan finne noe.

Jussen rundt dette, det kjenner jeg ikke, men jeg vil gjerne ha en sak mot enten kommunen og/eller faren min, sånn at jeg har noe å peke på, sånn at jeg kan forklare det, til andre, som lurer på hvorfor det går så trått med meg, i livet, at jeg har hatt en vanskelig barndom osv.


Da hadde det vært greit å hatt noe formelt å vise til, synes jeg.

Håper dette er i orden.

Jeg synes dere er litt negative og som om dere jobber i Staten, i e-posten deres.


Jeg håper ikke at dere har etterforsket saken uformelt, og liksom har gjort dere opp en mening på forhånd.

Siden dere virker litt negative, synes jeg.

Men men, mulig jeg roter, jeg har nettopp stått opp her så.


Sender også en kopi til Jussbuss, siden de henviste meg til dere, nå sist.

Håper dette er i orden, og takk for at dere har begynt å jobbe med denne saken nå!

Mvh.

Erik Ribsskog




2011/7/13 Jorunn Saaler <jorunn.saaler@taperne.no>




Hei.


Vi har mottatt fullmakter og spørreskjema
fra deg samt en del E-poster.


Som Ola
Ødegaard skrev i svar til deg den 17.01.11, jobber vi ikke
med politisaker eller arvesaker, så dette kan vi ikke hjelpe deg med.



Det er kun når det gjelder omsorgssvikt at
det kanskje er mulig å søke om rettferdsvederlag fra staten, men da må det
innhentes dokumenter fra forskjellige instanser.


Det er dette vi hjelper til med og jobber
med.


For å kunne søke om rettferdsvederlag fra
staten, må det offentlige kunne lastes for ikke å ha grepet inn og gjort noe i
din situasjon.


Dersom f.eks. barnevernet ikke fikk
beskjed om hvordan du hadde det, kunne de ikke gjøre noe, og kan da heller ikke
lastes for ikke å ha gjort noe. Staten gir ikke erstatning for vanskelige
oppvekstforhold.


Dette må vurderes når vi har mottatt
dokumenter i saken din.



Saken din er påbegynt, men det tar ofte
litt tid å innhente dokumenter.



Med vennlig hilsen


Stiftelsen Rettferd for Taperne


Aud
Maliberg


Kontorsjef











Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 12. juli 2011 12:48

Til: Post

Kopi: Juss Buss - Daglig leder

Emne: Oppdatering/Fwd:
Oppdatering/Fwd: Problemer med myndighetene i Norge




Hei,






jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg
sender en påminnelse om dette.






Håper dette er i orden!



Mvh.






Erik Ribsskog






---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/7/1

Subject: Oppdatering/Fwd: Problemer med myndighetene i Norge

To: post@taperne.no

Cc: Juss Buss - Daglig leder <leder@jussbuss.no>





Hei,






nå har jeg også kontaktet Jussbuss, om den omsorgssviktsaken, mot min
far.






Jussbuss anbefalte meg å kontakte dere hos Rettferd for Taperne.






Jeg opplyste om at jeg allerede var medlem hos dere, og ikke har fått noe svar,
og vi ble enige om at jeg skulle sende en purring.






Jeg ser dere holder til på Dokka.






Jeg ble kjent ei fra Dokka og Skøyen i Oslo, Laila Johansen, på nyttårsaften
1989, (når det ble 1990 liksom), på Radio 1 Club, hvor jeg og Magne Winnem, fra
russe-klassen i Drammen skoleåret før, dro for å feste da.






Vi hadde jo ganske nettopp vært russ, og den første tida mi i Oslo, som student
var nesten som en fortsettelse av russefeiringa.







Jeg venta på studielånet mitt, siden jeg hadde brukt opp det jeg fikk
før jul, og skulle få låne penger av Winnem, som plutselig forsvant, fra Radio
1 Club.






Så jeg måtte bli med hu Laila Johansen, og venninna, som jeg og Winnem møtte
der, hjem til henne på Skøyen da.






Vi tok privatdrosje, det var lange køer, siden det var nyttårsaften og ei dame
i køen hjalp hu Laila å finne en pirattaxi, som hu kalte 'privat-drosje', da
jeg sa pirat-drosje, så hu var kanskje litt snobbete.






De damene prata for det meste om Dokka.






At det er lite sted, hvor de hadde hytte, eller noe, hvor alle kjenner alle.






Er det hu Laila Johansen som tuller, sånn at dere ikke svarer, lurer jeg.






Hvem jeg.






Etterhvert så dro de damene meg med på byen, (jeg var fortsatt tenåring), på
Manhattan, eller noe, og forventa seg at jeg skulle sitte ved siden av dem,
mens dem sjekka andre gutter/menn.






Det gadd ikke jeg, så da fikk jeg nok, og bare dro tilbake til hybelen min på
Abildsø.






Og da satt de og babla om Dokka da, til de her menna da, på Manhattan, i
kjelleren der.






Så hva de dreiv med, det veit jeg ikke, men jeg fikk ihvertfall nok.






Jeg så de damene på Egertorget, en del år seinere, og da sa hu venninna til hu
Laila, at hu ikke skulle si hei til meg, eller noe.






Så det var kanskje venninna som var værst.







Hu var også i England, av en eller annen grunn, hu Laila, som vel var
arbeidsledig, etter ungdomsskolen, tror jeg, hvor hu hadde møtt en håndtverker,
som ungdomsskolejente, og gått tilbake til Majorstua skole, på tur med en hund,
og hatt et eventyr med han maleren, fortalte hu meg, av en eller annen grunn.







(Uten at jeg vet hvorfor hu fortalte det).






Så noe rart var det nok.






Dere får finne ut av det.






Mvh.






Erik Ribsskog






---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/1/16

Subject: Problemer med myndighetene i Norge

To: post@taperne.no





Hei,






jeg ble utsatt for omsorgssvikt, fra min far, Arne Mogan Olsen.






Han lot meg bo alene fra jeg var ni år, til jeg ble voksen, så jeg fikk ikke
noen vanlig oppdagelse, og har derfor hatt et stort handikap ovenfor mine
jevnaldrende.







Jeg bli likevel butikksjef og har fått en grad i data fra HiO IU, etter
å ha stått på hardt i mange år.






I 2003, så overhørte jeg i Oslo, at jeg er forfulgt av 'mafian', men politiet i
Norge, vil ikke engang fortelle meg hvem denne 'mafian' er.






De vil heller ikke etterforske mordforsøk mot meg, på min onkel Martin
Ribsskog, sin samboer sin gård, i Larvik, i 2005.







Jeg får ikke Fri Rettshjelp, fra fylkesmannen i Oslo og Akershus, til
advokat, til noen av sakene mine.






Jeg får heller ikke arven min, fra min mormor, danskefødte Ingeborg Ribsskog,
som var adelig/kongelig.







Min onkel, Martin Ribsskog, brukte meg som slave, og fikk meg til å jobbe
gratis, i 2005, på gården til hans samboer, da jeg var nedtrykt, etter å ha
hørt at jeg var forfulgt.







Så han utnyttet meg, vil jeg si.






Jeg har også arbeidssaker mot Rimi og Bertelsmann Arvato sin skandinaviske
Microsoft produkt-aktivering.







Jeg har måttet flykte til England, og lever som arbeidsledig her.






Engelske myndigheter vil ikke godta at jeg er flyktning, så jeg må ta kampen
for å få mine rettigheter, på fritiden, ved siden av jobbsøking.






Jeg har ingen penger, annet en britisk arbeidsledighetstrygd, som er såvidt nok
til mat, og jeg skylder strømfirma penger og også husverten, siden jeg ikke har
råd å betale regningene fult ut, som arbeidsledig.







Jeg har derfor ikke råd til å betale hun advokaten som står nevnt, Unni
Byrø.






Så jeg vet ikke om jeg kommer noen vei.






Har hun forresten noen e-post adresse ettersom jeg publiserer alt jeg finner ut
om på blogg, sånn at hvem som helst kan hjelpe egentlig, å stå opp mot uretten:










Men ikke så mange gjør så mye dessverre.







Det er vel kanskje et kjennetegn på dagens Norge?







Hadde vært fint hvis dere kunne hjelpe/svare.






Mvh.



Erik Ribsskog























Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter