Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 1. juli 2011

Mer fra Ronny Næss







  • Erik Ribsskog



    • Hei,

      jeg fant deg på Facebook-sida til Ketil Frydenlund.

      Bare lurte på om det var du som var på lag 2, i Geværkompaniet, tropp 1, sammen med meg og Frydenlund og Bricen og Paulsen og Sundeheim og Schellum, osv.


      (Jeg var reserve i tre måneder med var på lag 2 før og etter at jeg var på reservelaget.

      Jeg dukket opp på lag 2 igjen etter at Grønning, eller hva han het, han bryteren fra Sarpsborg, ble overhørt til HV, av en eller annen grunn).


      Var det du som brakk beinet, i påskeferien, ved der Blekkastad bodde?

      Du var der sammen med Løvenskjold og Frydenlund vel.

      Jeg var på TG93, for tremenningen min Øystein Andersen fikk gratisbilletter, jeg jobba med å lage dataprogram for firmaet hans, den ferien, et firma som seinere gikk konkurs, men ble dratt med på TG93 et par dager eller kvelder, som da var i Skedsmohallen.


      Var det du som var fra Lier, og som hadde vært i speidern og som fikk meg til å kjøpe gryterett, i butikken på Lillehammer, på fjellet der, (jeg var den eneste som tok med penger), og så mekka du gryterett av RSP, den dagen vi sov i snøhule.


      Noe som var god mat etter en skitur, husker jeg.

      Husker du at jeg fikk frostskade i militæret, for jeg prøver å få erstatning, (som seg hør og bør, mener jeg).

      Bricen og Frydenlund svarer ikke.

      Bekager hvis jeg sender til feil person!


      Mvh.

      Erik Ribsskog

      PS.

      Jeg prata vel ikke om alt mulig i militæret.

      Jeg sa vel ikke at jeg var fra Berger.

      (Som du kanskje veit hvor er siden du vel bodde i Lier).

      Og at jeg hadde gått et år på Gjerde VGS., og var på en grisegård i Lier, hos ei dame der faktisk, (av en eller annen grunn), på fest i russetida.


      Jeg jobba også på CC Storkjøp, på Brakerøya.

      Det var likesom ikke et sånt rom hvor man ville prate om alt mulig på, syntes jeg.

      Han Schellum, fra Vågå, var litt aggressiv, syntes jeg, og hadde visst rappa veska av ei gammel dame, en gang, sa noen på tropp 2 eller 3, så jeg var litt skeptisk til å plapre for mye om private ting osv. kanskje.


      Men men.

      Beklager hvis jeg sender til feil person.

      Hvordan gikk det med rest-tjenesten, måtte du tilbake til Terningmoen igjen, høsten 1993 også, etter at benbruddet ble fiksa?

      (Hvis det var riktig person da).


      Beklager igjen isåfall hvis det ikke var det.

      Nybø var det kanskje ja.

      Jaja, nå har jeg skrevet den her meldingen, så nå får jeg vel sende den og.

      Men men.

      Beklager forvekslingen!



  • Ronny Næss

    for 23 timer siden

    Ronny Næss


    • Hei. Erik.

      Nei, dette er feil person. Jeg ble kjent med Løvenskiold og Frydenlund først året etter, på befalskolen i Kavaleriet. Jeg bodde på rom med Ketil hele det året, og vi tjenestegjorde i samme eskadron på Bardufoss hele året etter, som sersjanter. Thomas kom ikke inn, men han har jeg mye kontakt med igjen idag via Heimevernet.


      -Ronny


  • Erik Ribsskog

    for 23 timer siden

    Erik Ribsskog


    • Hei,

      ok, det er sånn det henger sammen ja.

      Jeg var ikke klar over det at Løvenskiold og Frydenlund søkte til befalskole.

      Jeg var også i HV, i støtteområdet, fra 1996 vel.

      Jeg overhørte i Oslo, i 2003 og 2004, at jeg var forfulgt av noe 'mafian', og har flyktet til England, to ganger, sist etter at jeg ble forsøkt myrdet i Kvelde, i 2005.


      Så jeg aner ikke hvor AG3 osv., er.

      Jeg la det igjen hos City Self-storage, i 2004.

      Men jeg har kontaktet HV om det, og er nå veteran fra HV, så det skulle være i orden sånn sett.

      Selv om ikke City Self-Storage vil si hva de har gjort med tinga mine.


      Det er kanskje HV som tuller, men de kan ikke rote med mine ting sånn, mener jeg, for der lå det også ting som gamle kjærestebrev fra Nina Monsen og Siri Rognli Olsen og Sari Arokivi osv., (fra ferier i England osv).


      Så det ville i såfall vært bare tull.

      Bare sier fra om at det er noe som foregår, men HV veit om det, så du trenger ikke å ta det med dem, ihvertfall så veit dem det.

      Jeg bare sa fra mens jeg dreiv med Facebook-meldinger her.


      Jeg skal ikke sende mer nå.

      Beklager igjen nå at jeg skreiv til feil person.

      Har også hørt fra Løvenskiold såvidt, selv om han også mobba meg litt da jeg var på reservelaget, (som hadde samme rom som staben på slutten), og sa at jeg og 12.7 toer Staff sov med rumpa i været.


      Men det tror jeg må være noe han har finni på egentlig.

      For det syntes jeg hørtes rart ut.

      Men men.

      Lykke til videre i HV osv., og hils Løvenskiold eventuelt.

      Mvh.

      Erik Ribsskog



  • Erik Ribsskog

    for 23 timer siden

    Erik Ribsskog


    • Er du forresten i slekt med rektor Næss, som var min rektor i første klasse på Østre Halsen skole, skoleåret 1977/78?

      Eller Dr. Næss i Helgeroa, som min onkel Martin dro meg med til, fra Kvelde, i 2005, for han skulle ha det til at jeg var sinnsyk osv., da jeg nevnte jeg var forfulgt av noe 'mafian', osv.


      Mvh.

      Erik Ribsskog


  • Ronny Næss

    for 23 timer siden

    Ronny Næss


    • Nei, ikke i slekt (så vidt jeg vet i hvert fall).


  • Ronny Næss

    for 16 timer siden

    Ronny Næss


  • Erik Ribsskog

    for 16 timer siden

    Erik Ribsskog


    • Hei,

      det er ikke noe personlig, men jeg har dessverre som policy å ikke fjerne noe fra bloggen, før jeg har fått rettighetene mine, som jeg har opplyst om til advokat Elden osv.

      Håper dette er i orden!


      Mvh.

      Erik Ribsskog


  • Ronny Næss

    for 13 timer siden

    Ronny Næss


    • Hei, igjen.

      Tenker du ikke på at jeg kanskje synes det er litt personlig, og tenker du ikke på hva som kan skje dersom 'mafian' kaster seg over meg, i forsøk på å finne deg? Du må jo verne om de du er i kontakt med, og ikke blottlegge de offentlig på denne måten.


      Nei, det er jo ikke i orden. Det er derfor jeg tok kontakt med deg om du kunne ta det bort. Du kunne jo feks ha spurt meg først om de var greit feks?

      Minner om at jeg var feil person, og ikke den du forsøkte å få tak på.


      Jeg opplyser samtidig om at du ikke har min tillatelse om å publisere min dialog med deg, nå eller tidligere, offentlig! Vennligst respekter dette.

      Jeg legger ved et utdrag fra artikkelen personvern fra Wikipedia:


      Veldig få som publiserer personopplysninger på internett, sett bort fra avisenes nettutgivelser, er klar over hvilke lover og regler som gjelder. Særlig er identifikasjon av personer et stort problem, både utilsiktet og tilsiktet. Eksempler på utilsiktet spredning av personopplysninger kan være gjennom familiens julebrev, onkels hjemmeside og lillebrors blogg. Tilsiktet spredning kan ofte bære preg av personangrep, og forekommer i mange blogger og websider. Mange norske forfattere av slike artikler og tekster kaller seg journalister og påberoper seg ytringsfrihet, og blant annet overnevnte paragraf i Personopplysningsloven. Nå er det likevel slik at det etter rettspraksis stilles høye krav til slike identifiserbare personomtaler. Da særlig skal identifisering kunne begrunnes i et berettiget informasjonsbehov.


      Antar at dette ikke bare gjelder meg, men også veldig mange andre som du også blottlegger på bloggen din med personlige opplysninger som navn, bosted, detaljer om fortid, epostadresser, dialoger, osv.

      Mvh
      Ronny Næss



  • Erik Ribsskog

    for 8 timer siden

    Erik Ribsskog


    • Hei igjen,

      nå er det sånn at jeg har hatt den bloggen her i mange år.

      Og har hatt den samme policy-en angående sletting, hele tiden.

      Jeg har sagt det samme til advokat Elden, og alle andre som har ønsket noe slettet fra bloggen, at dette er en nød-blogg, og at jeg skal slette alt sånt, når jeg får rettighetene mine fra politiet.


      Beklager hvis dette medfører noen problemer!

      Mvh.

      Erik Ribsskog


  • Ronny Næss

    for 4 minutter siden

    Ronny Næss


    • Jeg skjønner fortsatt ikke hva jeg har med det å gjøre..., og jeg ser ikke helt nøden til å legge ut hva vi to snakker om eller ikke. Er ikke akkurat en stortingsrepresentat du snakker med her, og jeg finner det litt søkt at du legger ut meg med navn og bilde, sånn til info!


      Du er klar over at du bryter med mitt ønske om at dette ikke blir publisert? Jeg anser dette som en æreskrenkelse at du ignorerer mine krav! Jeg vurder å sette en advokat på saken om du ikke umiddelbart fjerner all kommunikasjon mellom meg og deg.


      Hilsen
      Ronny Næss


  • Erik Ribsskog

    for noen sekunder siden

    Erik Ribsskog


    • Hei,

      jeg beklager, men jeg kan nesten ikke bryte den policyen jeg har.

      Jeg har sagt det samme til alle andre, så da kan jeg ikke plutselig begynne å lage unntak, synes jeg.

      Dette er min korrespondanse, som jeg kan ha med om på min blogg, mener jeg.


      Men dette er ikke noe personlig, du får ha en god helg likevel.

      Mvh.

      Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter