Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 3. juli 2011

På Rimi Langhus, så var det ikke mange ansatte, som fulgte med i butikken. Hele gjengen gikk vanligvis ned på spiserommet, så fort de fikk sjansen

personalet satt nede på spiserommet

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=11835175223&set=o.5368852887&type=1&theater

PS.

Han i kassa, det mener jeg er Espen Sigmund Nornes, som Thomas Brun, ansatte som assistent der.

Man kan se at han ikke følger noe særlig med, på hva som skjer i butikken.

(Han skulle ha sagt at det ikke var lov å ta bilder der).

Espen Sigmund Nornes burde ikke ha jobba som leder der, mener jeg.

Den siste sommeren jeg jobba i Rimi, sommeren 2004, så var jeg leder, i den butikken, sammen med Espen Sigmund Nornes.

Og selv om jeg bare da var Låseansvarlig, (for jeg studerte også på HiO IU).

Så sa distriktsjef Anne Katrine Skodvin, til meg, at 'kan du sørge for butikken her i sommer', eller noe.

Altså, så ville hun at jeg som Låseansvarlig, skulle ta ansvaret, selv om Espen Sigmund Nornes, var høyere i rang.

Så det ble jo bare surr.

Jeg skulle jo studere i England, og trengte penger, så jeg sa det var greit.

(Jeg hadde jo overhørt at jeg var forfulgt av 'mafian' og fått ødelagt trynet, osv).

Men det ble jo selvfølgelig bare tull.

Og Anne Katrine Skodvin var jo på ferie, så det var ingen å ta problemene med.

Det største problemet, var at Espen Sigmund Nornes, han sa, at han ikke klarte vaktene sine, men måtte ha en som het Dennis, til å jobbe sammen med han.

(Så de måtte være to personer, for å gjøre en persons arbeid).

Så det må ha gått fælt ut over lønnsbudsjettet, tror jeg, den sommeren.

Så sånn var det.

Men det måtte nesten bli tull, (må man vel si), når Espen Sigmund Nornes var den med høyest rang der.

Beklager hvis jeg er slem når jeg skriver det.

Men jeg må vel nesten få si meninga mi, for å forklare.

Uten at jeg vet hvordan opplæring, som Espen Sigmund Nornes fikk.

For jeg jobba jo bare en vakt i uka, i den butikken her, (fredag seinvakt), vanligvis.

For jeg jobba også på Rimi Bjørndal.

(Som Låseansvarlig der og).

Og jeg studerte heltid, på HiO IU.

Så for å være helt ærlig, så hadde jeg nesten ikke jobba noe sammen med Espen Sigmund Nornes.

(Jeg husker vel omtrent bare at han lånte noen penger av meg, kanskje mellom 50 og 100 kroner, noen måneder i forkant av den sommeren, som jeg vel aldri fikk tilbake).

Så det er mulig jeg tar feil av Espen Sigmund Nornes.

Jeg må understreke det, at jeg for det meste studerte og jobba også på Rimi Bjørndal.

Så jeg må innrømme det, at det er mulig jeg tar feil av han.

Jeg tørr ikke å si noe sikkert om hvor egnet Espen Sigmund Nornes er for å jobbe som leder, på Rimi.

Det kan jeg nesten ikke si noe helt sikkert om.

Men det rare var at jeg som Låseansvarlig, liksom skulle ha ansvaret for butikken, mens Nornes hadde høyere rang.

Men det må vel distriktsjef Anne Katrine Skodvin, ta på sin kappe, siden det var hun som ordnet med det, og ga meg den beskjeden.

Siden butikksjef Stian Eriksen, han slutta på Rimi Langhus, i forkant av den sommeren, for å begynne å jobbe som ingeniør, eller noe, var det vel.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

espen sigmund nornes følger ikke med

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=11835165223&set=o.5368852887&type=1&theater

PS 3.

Det kan virke som at dem aldri låste røykskapet, (siden det var en bamse der).

Så der har det nok forsvunnet mange tusen kroner, på grunn av tyveri av sigaretter, osv., vil jeg nok tippe på.

Det var nok ikke rart hvis den butikken gikk underskudd på slutten.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

pleier aldri å låse røykskapet

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=11835090223&set=o.5368852887&type=1&theater

PS 5.

Panteautomatene var 'kompliserte' der, som f.eks. også på Rimi Nylænde.

Man måtte pante plastflasker og bokser, i den automaten som man ser på bildet.

Men glassflasker, de skulle i den gamle automaten, til venstre, bak hjørnet på den automaten på bildet.

Mange kunder skjønte ikke dette.

Så de panta plastflaskene i den gammeldagse automaten, (for glassflasker).

Og da sa ikke personalet noe, hvis de så det.

Neida, de bare panta de flaskene selv.

Og brukte beløpet til øl på personalfester, osv.

Men men.

Så sånn var det.

(Mens jeg er i gang og fortelle hvordan det egentlig var på Rimi Langhus).

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:

tungvint panteopplegg

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=11835095223&set=o.5368852887&type=1&theater

PS 7.

Forresten, jeg huska feil om pantinga.

Noen plastflasker, skulle i den gammeldagse automaten.

Og noen plastflasker skulle i den nye automaten, (den på bildet).

Det som avgjorde det, var om det var bilde av et såkalt 'pantemerke' på flaska.

Alle flasker, (og bokser), med pantemerke på, skulle i den nye maskinen.

Mens de plastflaskene, _uten_ pantemerke, (dvs. flerbruks-plastflasker), de skulle i den gamle maskinen.

Noen ganger er jeg glad at jeg bor i England, hvor det ikke er pant for flasker, men både flasker og bokser blir bare kasta i søpla vanligvis vel.

(Selv om det vel også er mulig å resirkulere.

Men men).

PS 8.

Mens jeg er inne på resirkulering.

Så kan jeg ta med det.

At inne på lageret, så tok to 'grise-dunker' stor plass.

Alt av svinn, skulle kildesorteres.

Så råttent kjøtt og grønnsaker, skulle i noen plastdunker da, som bare stod ved papp-pressa, og tok plass nærmest.

De var ikke kjølt ned, så det lukta jo forferdelig, hver gang man tok av plastlokket, for å kaste noe mer råttent organisk avfall da.

Det må ha vært masse 'basilusker', i lufta, fra de dunkene, tror jeg.

Og den råtne maten, skulle vel griser spise, tror jeg.

Antagelig etter at det avfallet hadde blitt kokt, eller noe.

Hva vet jeg.

Helt jævlig lukta det ihvertfall.

Og det var en skikkelig pirkejobb, å kildesortere alt avfallet.

Men men.

Man ble vel vant til det og.

Selv om de dunkene lukta ille.

Jeg lurer på om det var fluer i de dunkene og.

Det husker jeg ikke helt sikkert.

Og pantebordet var jo også uhygenisk, man måtte jo ta på flasker som folk hadde hatt inntil truten da.

Men den nye maskinen var verst.

For i den så ble flasker og bokser klemt flate, og det var en sørpe, i plastsekkene, når de skulle byttes.

De sekkene var forferdelig klinete.

Og i begynnelsen så fantes det ikke sekker, som passet nøyaktig.

Så det ble mye søl og griseri, fra brus og øl-slumper da.

Som sikkert var fulle av basiller.

I noen butikker, så gadd de ikke alltid å tømme de sekkene, når automaten sa at de burde tømmes.

Så de venta til de fløyt over.

Og så ble det ekstra mye søl da.

Og det ville flyte av flatklemte bokser, inne i den maskinen.

De boksene ville sette seg i døra ofte, og døra ble ødelagt, og maskinen kunne slutte å virke.

Men noen unge ledere osv., de syntes det var smart å gjøre det sånn.

Men det ble et j*vla kaos, syntes jeg.

Jeg ringte Tomra, og de var enige med meg.

De likte ikke at man gjorde det 'tjuv-trikset', mener jeg å huske.

Det var jo et mareritt, når maskinene slutta å virke.

For man skulle liksom drive en butikk, også måtte man heller stå å ta imot tomflasker.

Men men.

Så sånn var det.

Men jeg er glad jeg ikke jobber i Rimi lenger, når jeg ser de bildene.

For det var mye grisejobber der, og mye krøll med vanskelige kolleger, vil jeg si.

(Selv om de kanskje syntes at det var meg som var vanskelig).

Det er mulig.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 9.

Det var også Tipping, på Rimi Langhus.

Så den var ikke akkurat helt A4, å drive, må jeg si.

Selv om jeg også var vant til Tipping, fra Rimi Bjørndal og Rimi Nylænde.

(Men på Rimi Kalbakken var det vel ikke Tipping, mener jeg å huske vel).

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

PS 10.

Her er mer om dette:

også tipping på rimi langhus

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=11835180223&set=o.5368852887&type=1&theater&pid=1364466&id=644795223

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter