Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 8. august 2011

Jeg sendte en ny anmeldelse til Merseyside-politiet




Gmail - Report of crime/Fwd: anmeldelse










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Report of crime/Fwd: anmeldelse











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Aug 8, 2011 at 12:59 AM




To:
Matrix.disruption.team@merseyside.police.uk






Hi,

this person writes patronising e-mail, which I don't want.

I wanted to report this as harassment-crime.

Regards,

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ødegård <hypertekst@gmail.com>
Date: 2011/7/19

Subject: anmeldelse
To: eribsskog@gmail.com


Hei,

jeg ser du driver og anmelder meg for æreskrenkelser fordi jeg har

skrevet eposter til deg. Det blir nok litt feil på flere punkter.



1. for at det skal være ærekrenkende, så må påstanden framsettes i det

offentlige rom. Men jeg sender en privat epost til deg, noe som ikke

er offentlig. Ja, faktisk så blir det ikke det offentlige rom før du

poster den på bloggen din. Sånn sett er det faktisk du selv som

ærekrenker deg. Du må nesten anmelde deg selv, tror jeg.



2. Selv om jeg hadde framsatt ting du syntes var fornærmende, så er

det ikke ærekrenkende om det er beviselig sant. Når ejg kaler deg

løgner og sier du har dårlig økonomisk styring, så ligger bevisene for

dette ute på din egen blogg. Påstandene er altså beviselig sanne, og

du selv bidrar med bevisene. Tror du skal få problemer med å bevise at

det er ærekrenkende.



3. Du sier at du ikke vil ha eposter fra meg. Det er faktisk ikke

verre enn å slette epostene uten å lese dem. Ja, om du vil så kan du

til og med opprette et filter i gmail som sletter eposten med det

samme den kommer, slik at du ikke engang trenger å tenke på det. At du

velger å åpne den og lese den, det er ditt eget valg. Tror nok neppe

det er ulovlig, det jeg sender, iallefall så lenge det ikke inneholder

trusler.



4. Jeg legger forøvrig merke til at du ikke anmelder ALLE epostene jeg

sender, bare enkelte. Hva kan det ha seg? Er det slik at du faktisk

ser poenget mitt i noen av dem, og godtar det som står der? Eller tør

du rett og slett ikke å anmelde dem fordi du er for feig til å

offentliggjøre innholdet? For du er jo ganske feig, det har blitt

ganske klart etterhvert.



Alt dette er selvsagt irrelevant, siden alle anmeldelsene dine går

rett i søpla hos politiet.Har det aldri slått deg at du ikke har

mottatt en eneste bekreftelse på mottatt anmeldelse?

Har du forresten LEST epostene jeg sender deg, eller er det anmeldelse

med en gang du åpner dem?



Erik Ødegård









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter