Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 11. august 2011

Jeg sendte en ny e-post til Jussformidlingen, angående frostskade jeg fikk i militæret, mm.




Gmail - Klage på Forsvaret










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Klage på Forsvaret











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Aug 11, 2011 at 4:42 PM




To:
Leder av Jussformidlingen <leder@jussformidlingen.no>


Cc:
Vernepliktsverkets kontaktsenter ved Wenche Molstad <vpv.kontakt@mil.no>


Bcc:
Juss Buss - Daglig leder <leder@jussbuss.no>






Hei,

jeg ringte Jussbuss nå, angående at jeg fikk en frostskade, i militæret, i 1993.

Men de kunne ikke svare meg, før etter onsdag i neste uke, og jeg står fare for å bli kasta ut, her i England, den dagen.


Så jeg sa til Jussbuss, (Idun), at jeg heller kontakter dere i Bergen.

Det gjelder en frostskade, jeg fikk på øret, under Førstegangstjenesten, i 1993, som er som en skavank, vil jeg si.


Den frostskaden blusset opp igjen, da jeg jobba på Løvås gård, i Kvelde, i 2005, fra påske til juli måned.

Så dette blir som en skavank, som å miste en finger, eller hånd, eller noe nesten, vil jeg si.


Jeg kan jo ikke jobbe utendørs, eller sted med fryselager, og knapt bo i Norge, må man si.

VPV spurte om bekreftelse fra lege på skavank.

Men jeg fikk han legen i England, (en kineser), til å skrive bekreftelse, han på Marybone Health Centre, bare tulla det bort, og sa jeg hadde vært i slåsskamp.


Så jeg orka ikke de legene her i England, men sendte noen foto, av øret mitt.

Men jeg har ikke hørt mer fra VPV.

Jeg har kontaktet lagfører Marvik Bricen og nestlagfører Ketil Frydenlund, (Bricen jobber i Oslo og Frydenlund i politiet i Follo vel), om de kan sende bekreftelse, om at jeg fikk frostskade.


Men de har ikke sendt noe.

Jeg mener at det å være nikker ikke betyr at man er lojal.

Selv om kulturen i Forsvaret kanskje ofte er å ville ha nikkere, (sånn som jeg husker det fra Førstegangstjenesten), så er ikke det å være lojal, lojal er å være oppriktig, og si fra om problemer i militæret, sånn at rutiner osv., kan forbedres, mener jeg.


Derfor klager jeg.

Legen på Terningmoen, (en som ble kalt Mengele), i 1993, ga meg en salve, som inneholdt vann, og som Sundheim, på laget vårt, i infanteritropp, (lag 2), sa at ville gjøre frostskaden værre.


Og min mor, ble forferdet, da jeg fortalte om frostskaden, og så øret mitt, i 1993 husker jeg, da jeg var ferdig i militæret.

Hun er død nå, Karen Ribsskog.

Jeg kan jo knapt bo i Norge nå, når jeg har den frostskaden, hele øret vil jo forsvinne til slutt, for å vise et poeng.


Kan dere i Bergen gi meg råd om hva jeg skal gjøre.

Denne klagen har stokket seg, og Vernepliktsverket svarer ikke.

Jeg mener jeg burde fått erstatning i størrelseorden 100.000 til 1.000.000 for dette.


Noe sånt.

Kan dere hjelpe meg å få erstatning for denne skaden og feilbehandlingen av 'Dr. Mengele'?

Og for tull fra VPV, Bricen og Frydenlund.


Og for at jeg ikke kan jobbe på gård, (jeg har en del hevd på Løvås gård, i Kvelde), om vinteren/høsten/våren.

Og også sånn at problemene blir belyst i samfunnet, sånn at Forsvaret kan bli bedre til å takle problemer som den frostskaden, feilbehandlingen og treneringen, og hva man skal kalle det fra Bricen og Frydenlund.


Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Til Jussbuss:

Hvis dere kan stoppe utkastelsen min her i England, som Liverpool County Court sier er onsdag neste uke, så er det fint.


Har ingen penger og ingen steder og dra.

Det er opprør her, har ikke lyst til å bo på gata heller.







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter