Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 24. september 2011

Jeg sendte en e-post til Handelshoegskolen i Bergen

Hjelp med arbeidssaker/Fwd: Til rektor Tom Colbjørnsen/Fwd: Mulig prosjektoppgave for mastergrader etc./Fwd: Mulig prosjektoppgave for studenter på f.eks. Masterstudium i styring og ledelse
Reply |Erik Ribsskog to nhh.postmottak, executive
show details 3:21 PM (0 minutes ago)

fromErik Ribsskog eribsskog@gmail.com
tonhh.postmottak@nhh.no

ccexecutive@nhh.no

dateSat, Sep 24, 2011 at 3:21 PM
subjectHjelp med arbeidssaker/Fwd: Til rektor Tom Colbjørnsen/Fwd: Mulig prosjektoppgave for mastergrader etc./Fwd: Mulig prosjektoppgave for studenter på f.eks. Masterstudium i styring og ledelse
mailed-bygmail.com

hide details 3:21 PM (0 minutes ago)


Hei,

kan Handelshoegskolen i Bergen vaere saa snill aa hjelpe meg med to arbeidssaker, som ingen andre hjelper meg med.

Det er mot Rimi, (forklart mere om i denne linken):

http://johncons-mirror.blogspot.com/search/label/%27Rimi-fella%27

Og mot Bertelsmann Arvato sin Skandinaviske Microsoft Produkt-aktivering, (forklart mere om i denne linken):

http://johncons-mirror.blogspot.com/search/label/Arvato-case

Jeg har kontaktet nesten uttalige advokatkontor her i England, og universiteter/hoegskoler, i Norge, Danmark og England, men ingen hjelper.

'Microsoft-jobben', (ansatt av Bertelsmann), var egentlig en tullejobb, mistenker jeg, hvor CIA, eller noe, utnyttet nordiske damer, som 'hevn', eller noe, for at nordiske folk broet sin Microsoft lisensavtale.

Noe saant.

Saa noen i Norge burde ogsaa hjelpe, synes jeg.

Uansett om de fine, nordiske damene der gjorde dette frivillig, saa ble ihvertfall jeg tulla faelt med der.

Saa ogsaa i Rimi, hvor jeg ble brukt som en brikke, i et spill fra ledere oppover i systemet.

Altsaa utnyttet, og jeg fikk nok, og proever naa aa ta opp problemene.

Dere er omtrent de siste jeg kan spoerre om dette vel, ihvertfall av akademier i Norge, mener jeg, saa veldig bra om dere kan hjelpe meg, med raad om hvordan jeg kan faa disse arbeidssakene opp for retten.

Gjerne som prosjektoppgaver for Master-studenter i Arbeidsrett, for eksempel.

Paa forhaand takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog
Date: 2011/8/5
Subject: Til rektor Tom Colbjørnsen/Fwd: Mulig prosjektoppgave for mastergrader etc./Fwd: Mulig prosjektoppgave for studenter på f.eks. Masterstudium i styring og ledelse
To: info@bi.no


Hei,


min tidligere troppsjef, i Geværkompaniet, Løytnant Frøshaug, skriver i av Forsvarets tidsskrifter, at hvis du ikke vet helt sikkert hvor du bør sende noe, så send det til toppen.

Jeg prøver derfor dette nå.

Jeg har en arbeidssak, mot RIMI/ICA, hvor jeg ble tullet med av driftsdirektøret og distriktsjefer og det som var, da jeg jobbet som butikksjef, på Rimi Kalbakken, i 2001, (og det var også problemer i andre butikker, jeg jobbet i Rimi fra 1992 til 2004).


Jeg ønsker å få de pengene i erstatning, som den arbeidssaken er verdt, og at problemene som var i de butikkene jeg jobbet, skal blir mer kjent.


Jeg har skrevet om problemene på min blogg, under tagen 'Rimi-fella':


http://johncons-mirror.blogspot.com/search/label/%27Rimi-fella%27


For det ble liksom satt opp en felle mot meg, av distriktsjef Per Øivind Fjellhøy & Co., i år 2000.

Jeg jobbet som butikksjef på Rimi Nylænde, (gamle Balstad), på Lambertseter, og ble tilbudt og begynne i en større butikk, etter to år.

Nemlig Rimi Kalbakken.

Jeg hadde shinet opp Rimi Nylænde syntes jeg, og hadde så god kontroll, at det ble kjedelig å jobbe der, vil jeg si.


Så jeg slo til på den.


Jeg ble 'programmert' av Fjellhøy aka. PØF om at 'vi vil at du skal drive Rimi Kalbakken som Rimi Nylænde'.


Distriktsjefen på Rimi Kalbakken, Anne Neteland, hun ville ikke ha noe møte med meg, før jeg begynte på Rimi Kalbakken.

(Noe jeg hadde ventet meg).


Jeg visste at den forrige butikksjefen hadde 300' i året, (en som het Kenneth som var yngre enn meg, og med kortere fartstid i Rimi vel).


Og jeg lå på 260'.


Som assistent så hadde jeg gått opp 10.000 i lønn, da jeg begynte i en større Rimi butikk, Rimi Bjørndal, (som ledd i karrieren min), i 1996.


Så jeg regnet med at jeg kom til å gå opp i lønn, siden Rimi Kalbakken var mer enn dobbelt så stor, som Rimi Nylænde, når det gjaldt areal og omsetning.

Og siden jeg visste det, (en tidligere kollega, fra Rimi Bjørndal, David Hjort, hadde fortalt meg det), at Kenneth hadde 300' i året, pluss frynsegoder som kjøregodtgjørelse mm.


Så da Anne Neteland ikke ville prate med meg, om hverken lønnsforhøyelse, eller noe, så følte jeg meg lurt.


Jeg klagde fælt, og vi ble enige om et kompromiss, jeg skulle få 280' i året.

Men jeg og Anne Neteland kom skeivt ut da.

Så det gikk noen måneder før hun fikk sagt til meg, at 'du er så dårlig til å nullstille deg'.

Men det var jo fordi Fjellhøy hadde sagt det, at 'vi vil at du skal drive Rimi Kalbakken som du driver Rimi Nylænde nå'.

Men etter noen måneder, på Kalbakken, så skjønte jeg det, at Neteland ikke var med i disse 'vi'.


Så da skjønte jeg at jeg ble lurt opp i stry.


Og ville ut av Rimi.

Noe jeg klarte i 2002, da kom jeg meg inn på Bachelor IT-studie, ved HiO IU.

Jeg hadde studert Informasjonsbehandling, i to år, på begynnelsen av 90-tallet, på NHI.


Så jeg hadde noen fag i bakhånd.

Jeg ville ta det rolig noen år, for jeg var fullstendig utslitt, må man vel si, etter mange års hardslit i Rimi, spesielt etter at jeg begynte som Assisterende Butikksjef, under Kristian Kvehaugen, på Rimi Bjørndal, i 1996 og fram til 2001 da, da jeg sluttet på Rimi Kalbakken.


Så her var det en felle som jeg havnet i.


Distriktssjefene/de høyere lederne, i Rimi, motarbeidet hverandre, vil jeg si, og jeg havnet i klemma, og mistet autoritet ovenfor medarbeidere og ble til slutt bare ydmyket og nedverdiget der, på Rimi Kalbakken, og fikk medarbeiderne mot meg, og ble sliten, for jeg prøvde jo også å holde standarden oppe, sånn at butikken ikke skulle få dårlig renome, blant kundene.

Det er også mye mer som skjedde.

Driftsdirektør Rune Hestenes og den da nye regionsskjefen, (Steinar noe vel), var innom Rimi Kalbakken, et par dager før 17. mai 2001 vel.

Og da psyket jeg meg opp, og klagde til Hestenes, når jeg plutselig så han og regionssjefen i butikken.


Han Hestenes er ganske høy og myndig, så jeg var kanskje ikke så velformulert.


Men han sa det, at jeg hadde fått en ny butikk, (Rimi Langhus, som jeg begynte i, rundt Kristi Himmelfartsdag, i 2001, som butikksjef), og derfor skulle ikke jeg klage.

Men, jeg ville klage på distriktsjefene, men Hestenes ville ikke ha en prat med meg, om problemene.


Så jeg fikk ikke rydda opp i det.

Etter dette, så prøvde jeg også å forklare, for distriktsjefen på Rimi Langhus, Anne Katrine Skodvin, at jeg var på vei ut av Rimi, og prøvde å forklare hva som hadde foregått, rundt den her 'Rimi-fella' da, som jeg kaller dette for nå.

Men Skodvin ville ikke bli innblandet.

Og jeg ville vel skremt assistent Sølvi der, på Rimi Langhus, og de andre der, hvis jeg satt på kontoret og skulle ringe til Rimi-Hagen.


Da hadde nok dem trodd at det hadde klikka for meg.

For det var jo over 500 butikker i Rimi, på den tiden, og Rimi-Hagen, han var det vel bare direktørene som fikk prate med, tror jeg.

Så jeg gikk ikke høyere enn driftsdirektøren, av redsel for å få 'kink i nakken', og at folk skulle tro det hadde klikka for meg, for å si det sånn.


Jeg vil jeg gjerne få de pengene som den arbeidssaken er verdt.


Og at problemene i firmaet skal bli mer kjent.

Det er vel bare BI, i Norge, vil jeg tippe på, som er store nok, til å stå opp mot ICA, når det er tull i det store firmaet vel.

Det er jo skandinavias største detaljistkjede, i omsetning, har jeg lest på Wikipedia.

Kan dere være så snill å hjelpe meg, hos BI.

Kan en professor gi råd, om hvordan jeg kan får pengene som denne arbeidssaken er verdt.

Og også få det til sånn, at det som har foregått, blir mer kjent.

Eventuelt, kan noen studenter føre min sak, som en 'Final Year Project', i retten, i Norge, (noen som vil bli master eller professor i arbeidsrett kanskje), og med råd av en professor hos dere kanskje, få det til sånn, at jeg får realisert denne arbeidssaken, i penger og at problemene i denne arbeidssaken blir mer kjent.


Håper dere har mulighet til å hjelpe meg med dette!

Mvh.

Erik Ribsskog




---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog
Date: 2011/8/1
Subject: Re: Mulig prosjektoppgave for mastergrader etc./Fwd: Mulig prosjektoppgave for studenter på f.eks. Masterstudium i styring og ledelse
To: stein.lavik@bi.no


Hei,


ok, Bergen ja.

Det skulle til han lederen i Sandvika det her, hva er det han heter igjen?

Mvh.


Erik Ribsskog



2011/8/1


Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med dett.


Vennlig hilsen
Stein Lavik

BI Bergen
tlf. BI / mobil 98251607
priv. 55 53 03 29
Privat mobil 46 42 89 60

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter