Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 6. september 2011

Jeg sendte en ny e-post til Stiftelsen Rettferd for Taperne

from [Available] Erik Ribsskog eribsskog@gmail.com
to Anne Rønningen
cc Juss Buss - Daglig leder
bcc postmottak@fmoa.no,
post.sondre.buskerud@politiet.no
date Tue, Sep 6, 2011 at 12:30 PM
subject Re: Stiftelsen Rettferd for taperne
mailed-by gmail.com

hide details 12:30 PM (0 minutes ago)

Hei,

din kollega Jorunn Saaler skrev dette til meg, 13. juli:

'Det er kun når det gjelder omsorgssvikt at det kanskje er mulig å søke om rettferdsvederlag fra staten, men da må det innhentes dokumenter fra forskjellige instanser. '.

Saa det maa vel bli rettferdsvederlag da, som det er snakk om.

Jeg ble utsatt for omsorgssvikt av min far, siden han lot meg bo alene, fra jeg var ni aar.

(Og jeg maatte ogsaa gjoere barnearbeid, paa fabrikken hans, fra samme alder).

Skolen unlot aa reagere paa at jeg hadde mye fravaer, men unskyldte det med at min far var mye paa forretningsreiser.

Jeg mener jeg har krav paa erstatning for omsorgssvikt.

Jeg har to ganger blitt anbefalt aa kontakte dere om dette.

Den foerste gangen av en annonym leser av bloggen min.

Den andre gangen av Jussbuss.

Jeg har proevd aa faa advokat, men Fylkesmannen i Oslo og Akershus nekter meg Fri Rettshjelp, paa tross av at Politiet i Drammen, (Johansen der), har fortalt meg det, at det er vanlig praksis, i slike saker, at man faar Fri Rettshjelp.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Sender kopi e-post til Jussbuss, siden de henviste meg til dere.

Sender ogsaa kopi til Fylkesmannen i Oslo og Akershus og Politiet i Drammen.
- Hide quoted text -



2011/9/6 Anne Rønningen

Hei,



Har ikke helt forstått hva du skal søke om erstatning for, det vi søker om fra vårt kontor er hvis du har vært sendt på barnehjem/fosterhjem, ting som har skjedd i eget hjem får man ikke erstatning for. Man får heller ikke erstatning for mobbing. Alt annet som du har opplevd i voksenlivet kan dessverre ikke vi hjelpe deg med.



Hvis du skal gå til rettssak mot kommunen / faren din, må du ha advokat, dette er noe ikke vi gjør.



Mvh

Anne B. Rønningen

Saksbehandler

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter