Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 8. november 2011

Jeg sendte en ny e-post angaaende online trakassering

fromErik Ribsskog eribsskog@gmail.com
toe-policing.mailbox@northumbria.pnn.police.uk

ccTAYLORG@unhcr.org

bcc!enquiries

dateTue, Nov 8, 2011 at 3:15 PM
subjectUpdate/Fwd: Takk for at du har valgt å abonnere på gratis nyhetsbrev fra Apéritif.
mailed-bygmail.com
Images from this sender are always displayed. Don't display from now on.
hide details 3:15 PM (0 minutes ago)





---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog
Date: 2011/11/8
Subject: Re: Takk for at du har valgt å abonnere på gratis nyhetsbrev fra Apéritif.
To: "Apéritif Nett - Hovedpostkasse (R)"



Hei,

nei, det at dere drikker paa jobb, det var bare en vits, eller ordspill.

De sier jo i filmer at 'skal vi ta en apertif'.

Ogsaa mener dem ofte en drink.

Jeg har ikke lest bladet deres, men det er kanskje mat dere driver med da.

At Apertif betyr forrett.

Jeg skjoenner det hvis dere har mye aa gjoere, men hvor lang tid tar det aa kontakte et datafirma da?

Dere er invovlert i denne saken og da har dere et ansvar, mener jeg.

Seinere naar jeg faar kontroll, etter dette veldig omfattende angrepet, saa kommer jeg til a sette advokater, paa de som har tulla med meg.

Bare saann at dere veit om det.

Saann at her er det bare aa vaere ansvarlige og ikke noe tull og toeys.

Jeg har jobba som butikksjef i Rimi, blant annet, og veit at folk oftere hoerer paa deg, naar du ringer paa vegne av et firma.

Hvis jeg kontakter en ISP, saa sier dem ikke navnet paa den kriminelle, siden jeg ringer som privatperson.

Men en fra et datafirma eller annet firma, vil kanskje faa denne opplysningen.

Eventuelt meld om dette til deres lokale politi.

Det er vel deres plikt, saann som jeg kan skjoenne det.

Erik Ribsskog


2011/11/7 Apéritif Nett - Hovedpostkasse (R)


Hei!

Dette er som tidligere nevnt en sak vi ikke har til hensikt å forfølge videre. Det handler om vår egen kapasitet.

Uansett har vi nye nettsider like rundt hjørnet - og der vil de ulike påmeldinger/registreringer måtte bekreftes før de iverksettes.

Vi har for øvrig denne helgen stoppet en registrering av et bladabonnement på deg og en adresse i Norge.
Dette fordi vi nå kjenner din bakgrunn/historikk.

Din insinuasjon om av vi drikker for mye på jobb ser jeg ingen som helst grunn til å kommentere.
Den medvirker heller ikke positivt til at vi ønsker å ta noen ytterligere steg i saken...

Vi håper du etter hvert får klarhet i hva alt dette skyldes, men vi kan som sagt ikke forfølge dette videre.

Dersom vi mot formodning med enkle midler skulle kunne klare å finne ut av hvilken IP-adresse registreringene har skjedd fra, så vil vi informere deg om dette.

Lykke til videre.

____________________________
Roger Kolbu Webmaster

Apéritif Nett
Rosenkrantz' gt. 11B, NO-0159 Oslo - NORWAY
Office +47 22 98 86 00 • Mobile/Fax +47 9175 9275


http://www.aperitif.no

Newsletters:
http://www.aperitif.no/index.db2?id=81808

----- Original Message -----
From: Erik Ribsskog
To: Apéritif Nett - Hovedpostkasse
Sent: Friday, November 04, 2011 3:31 PM
Subject: Re: Takk for at du har valgt å abonnere på gratis nyhetsbrev fra Apéritif.


Hei,

dere kan klandres jo.

For mange lignende nyhetsbrev er slik at man maa bekrefte, at man vil ha nyhetsbrevet, foer man blir registrert som abonement.

Dere har sendt meg noe uoenskede greier, og det er trakassering, som er kriminelt.

Saa derfor har dere et ansvar, for aa gjoere dette godt igjen.

Jeg har jobbet som butikksjef, og er vant til aa behandle klager fra kunder.

Saa jeg kjenner igjen daarlig behandling, naar jeg ser det.

Da jeg jobbet som butikksjef, saa kunne jeg kontakte politiet, eller andre, hvis det var noe spesielt.

Og det skjoenner jeg at dere ogsaa kan.

Saa slutt aa skap dere.

Dere faar slutte aa drikke saa mye paa jobb.

Erik Ribsskog

PS.

Mer om at jeg er forfulgt av 'mafian', mm:

http://johncons.angelfire.com/om.html


2011/11/3 Apéritif Nett - Hovedpostkasse

Hei igjen!

Det er klart vi er vårt ansvar bevisst, og min kollega har tidligere bekreftet at vi har stoppet oversendelsen av våre nyhetsbrev til din e-postadresse.

Jeg har sjekket dette opp på nytt, og dette abonnementet har ikke blitt reaktivert etter min kollegas forrige mail.

Når det gjelder innholdet i våre nyhetsbrev er dette langt fra noe "dritt" som du så poetsik beskriver det, men derimot et meget godt redaksjonelt innhold. Vi forstår din frustrasjon over den situasjonen du opplever, men vi kan nok ikke klandres på noe som helst vis for dette og vi har behandlet din henvendelse både profesjonelt og hurtigst mulig.

Videre fremholder jeg at vi ikke kan anmelde dette forholdet til norske myndigheter på dine vegne - dette må du som fornærmert part nesten gjøre selv.

Med vennlig hilsen
____________________________
Gaute Gusrud
Event Manager

Apéritif AS
Rosenkrantz' gt. 11B, NO-0159 Oslo - NORWAY
Office +47 22 98 86 00
Mobile +47 9306 9873
Fax +47 2299 4781

http://www.aperitif.no

Newsletters: http://www.aperitif.no/index.db2?id=81808

----- Original Message -----
From: Erik Ribsskog
To: Apéritif Nett - Hovedpostkasse
Cc: e-policing.mailbox@northumbria.pnn.police.uk
Sent: Thursday, November 03, 2011 12:16 PM
Subject: Re: Takk for at du har valgt å abonnere på gratis nyhetsbrev fra Apéritif.


Hei,

nei, men dere har ogsaa et ansvar.

Hvorfor har dere sendt meg denne 'dritten', som jeg ikke har bestilt fra dere.

Det er trakassering, mener jeg.

Da burde dere ta dette paa en ansvarsfull maate og forklare meg at dere har funnet navnet paa trakasoeren og at dere har anmeldt misbruket av deres web-sted til politiet.

Noe saant ville jeg ha forventet meg av et serioest foretagende.

Erik Ribsskog


2011/11/2 Apéritif Nett - Hovedpostkasse

Hei!

Din forspørsel om at vi skal kontakte politiet på dine vegne har vi nok dessverre ingen mulighet til da denne typen anmeldelser må foretas personlig.

Med vennlig hilsen
____________________________
Gaute Gusrud
Event Manager

Apéritif AS

Rosenkrantz' gt. 11B, NO-0159 Oslo - NORWAY
Office +47 22 98 86 00

Mobile +47 9306 9873
Fax +47 2299 4781

http://www.aperitif.no

Newsletters: http://www.aperitif.no/index.db2?id=81808

----- Original Message -----
From: Erik Ribsskog
To: Apéritif Nett - Hovedpostkasse (R)
Cc: e-policing.mailbox@northumbria.pnn.police.uk
Sent: Wednesday, November 02, 2011 3:50 PM
Subject: Re: Takk for at du har valgt å abonnere på gratis nyhetsbrev fra Apéritif.


Hei,

dette skjer ikke veldig sjelden for meg.

Jeg blir utsatt for dette, som kalles spoofing, mange, mange ganger, hver dag, og faar mange hundre e-poster hver dag, som er saakalt spoofing da, (som jeg har sett at det kalles paa Wikipedia).

Du kan kanskje spore opp hvem det er, ved aa finne IP-adressen deres.

Politiet her i England, de bare ignorerer e-postene mine, og jeg maa sitte i timesvis, for aa proeve aa rydde opp, hver dag.

Poltitiet her i England, de har ogsaa kastet meg ut, to ganger, de siste maanedene, og er fiendtlige og kaller meg 'Miss', osv., og proever sikkert aa faa meg drept, vil jeg tippe paa.

Fint hvis du kan faa politiet i Norge, til aa etterforske hvem det er som forfoelger meg paa nettet.

Mvh.

Erik Ribsskog



2011/11/2 Apéritif Nett - Hovedpostkasse (R)

Hei!

Da er din adresse satt som inaktiv i vårt register for nyhetsbrev!

Vi beklager dersom noen har registrert deg uten din viten.
Slike hendelser skjer heldigvis veldig sjelden.
____________________________
Roger Kolbu Webmaster

Apéritif Nett
Rosenkrantz' gt. 11B, NO-0159 Oslo - NORWAY
Office +47 22 98 86 00 • Mobile/Fax +47 9175 9275


http://www.aperitif.no

Newsletters:
http://www.aperitif.no/index.db2?id=81808

----- Original Message -----
From: Erik Ribsskog
To: aperitif@aperitif.no
Sent: Tuesday, November 01, 2011 4:14 PM
Subject: Re: Takk for at du har valgt å abonnere på gratis nyhetsbrev fra Apéritif.


unsubscribe


2011/10/31

Takk for at du har valgt å abonnere på gratis nyhetsbrev fra Apéritif.

Du har valgt å abonnere på følgende nyhetsbrev:
Nyhetsbrev
Kurs
Ukens vin
Dagens rett
Ukens drink
Godbiter i pollisten

Dersom du senere ønsker å endre ditt abonnement, kan du gjøre dette på
http://www.aperitif.no/index.db2?id=81808

Vennlig hilsen Apéritif















Aperitif-maillogo.jpg
3K View Download

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter