Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 29. november 2011

Jeg sendte en ny e-post til Bangsbo Museum, i Fredrikshavn




Gmail - SV: Angående boet etter Maren Nyholm f. Gjedde, (min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard sin oldemor), eier av Bangsbo, 1882 - 1884.










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




SV: Angående boet etter Maren Nyholm f. Gjedde, (min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard sin oldemor), eier av Bangsbo, 1882 - 1884.











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Nov 29, 2011 at 2:51 PM




To:
sigmund@bangsbo-museum.dk






Hei,

er dere forresten interessert i å kjøpe et sølvølkrus, som var etter Hofjægermester L. C. Nyholm, som han fikk i gave av Danskekongen.

L. C. Nyholm var jo eier av Bangsbo, mener jeg.


Jeg fikk det i gave av bestemor Ingeborg, til min 34 års dag, i 2004.

Det er litt beskadiget, da bestemor Ingeborg bare trykket det ned i min bag, i en skoeske, som ikke dekket hele kruset.


Kruset har en sølvmynt, fra sent 1700-tall på foran og en løve på toppen.

Noen har risset inn 'Gedde', mm.

Det ligger hos et Self-Storage firma i Oslo.


Men jeg overhørte at jeg var forfulgt av 'mafian', i Oslo, i 2003 og 2004, og har flyktet til England.

Men her får jeg ikke lov å være flyktning, og blir nok forfulgt her og.

Så jeg har ikke noen penger igjen, og skylder penger til Self-Storage-firmaet.


Hvor mye kan et sånt krus være verdt?

Jeg får ikke min arv etter bestemor Ingeborg, og Tingretten i Drammen tuller med meg, så jeg får ikke solgt noe eiendom jeg har i Hurum.


Politiet tuller og vil ikke engang si hvem denne 'mafian' er.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Noen gikk inn i min bag, da jeg fraktet det sølvølkruset fra bestemor Ingeborg, til Oslo, hvor jeg bodde.


Så en tagg på kronen til løven, på ølkruset ble brukket, men jeg la den oppi kruset da.

I kruset lå det også et svart-hvitt postkort, med bilde av herregården Højriis, fra gamle dager vel.


Sender med bilde hvor man kan se ølkruset.

PS 2.

De på bildet med ølkruset er bestemor Ingeborg, (som døde i 2009, og som var barnebarn av L. C. Nyholm), hennes sønn Martin og hans datter Liv Kristin.


PS 3.

Jeg har blitt kastet ut to ganger, her i England, i høst, fra min leilighet i Liverpool og fra University of Sunderland, på 'Gestapo-aktig' måte.

Så derfor prøver jeg å selge det ølkruset og eiendom mm.


For jeg bor på et hostell som er for prøveløslatte kriminelle etc., hvor man ikke får lov å ha damebesøk engang, i Sunderland.

Men men.

For politiet kastet meg ut fra University of Sunderland og plasserte meg på dette hostellet ved å chatte med noen hos Sunderland Council, bak min rygg.



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/11/29
Subject: Re: Angående boet etter Maren Nyholm f. Gjedde, (min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard sin oldemor), eier av Bangsbo, 1882 - 1884.
To: "Erik S. Christensen" <sigmund@bangsbo-museum.dk>



Hei,

ok, det var da besynderlig, at et sånt arkiv skulle bli brent.

Hva kan grunnen til dette være?

Ble så ikke mange historiske dokumenter tapt?



Har dere noen morsomme historier på lager om mine tippoldeforeldre Maren Gjedde og Hofjægermester L. C. Nyholm, som bodde på Bangsbo vel.

Takk for Deres svar uansett!

Mvh.


Erik Ribsskog


2011/11/29 Erik S. Christensen <sigmund@bangsbo-museum.dk>






Kære Erik Ribsskog



På grund af store personalemæssige
indskrænkninger er vi ikke længere i stand til at besvare spørgsmål i den hast,
som vi selv og vore kunder kunne ønske.



På Bangsbo findes der desværre intet
godsarkiv. Arkivet er brændt af husets ejer Frederikshavn kommune i 1947. jeg
har prøvet at se om der på Rigsarkivet skulle være indleveret noget fa
bobestyrerne. Men dette synes ikke at være tilfældet.



Derfor kan jeg kun ønske held og lykke med
din videre eftersøgning



Med venlig hilsen


Arkivleder


Erik S. Christensen


Nordjyllands Kystmuseum


Bangsbo museum & arkiv


www.bangsbo.com









Fra: Sonja Møller
[mailto:bangsbo@bangsbo-museum.dk]

Sendt: 19. juli 2011 13:51

Til: 'Erik - Bangsbo'

Emne: VS: Angående boet etter
Maren Nyholm f. Gjedde, (min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard sin
oldemor), eier av Bangsbo, 1882 - 1884.











Fra: Sonja Møller
[mailto:bangsbo@bangsbo-museum.dk]


Sendt: 19. juli 2011 13:51

Til: 'eribsskog@gmail.com'

Emne: SV: Angående boet etter
Maren Nyholm f. Gjedde, (min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard sin
oldemor), eier av Bangsbo, 1882 - 1884.




Tak for din henvendelse.


Erik S. Christensen er retur fra ferie 10. august, hvorfor du tidligst vil få svar
efter denne dato.


Med venlig hilsen


Sonja Møller


www.bangsbo.com









Fra: Ruth Esther
Hedegaard [mailto:ruhe@frederikshavn.dk]

Sendt: 19. juli 2011 13:22

Til: 'eribsskog@gmail.com'

Cc: 'bangsbo@bangsbo-museum.dk'

Emne: VS: Angående boet etter
Maren Nyholm f. Gjedde, (min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard sin
oldemor), eier av Bangsbo, 1882 - 1884.




Tak for mail af 16.
juli.



Jeg vil foreslå dig
at henvende dig til Bangsbo Museum og Arkiv, som har oplysningerne om skifter
m.v.



Bangsbo Museum &
Arkiv


Dronning Margrethesvej 6

9900 Frederikshavn

Tlf. 98 42 31 11



E-mail:
bangsbo@bangsbo-museum.dk


Arkivleder:

Erik S. Christensen



På stadsarkivet har
vi udelukkende materiale fra kommunens arkiv





Med venlig hilsen





Ruth Hedegaard



Stadsarkivar

Frederikshavn Stadsarkiv



Direkte: 98459141

Mobil: 23293268

ruhe@frederikshavn.dk







Frederikshavn Kommune



Frederikshavn Kommune

Rådhus Allé 100

9900 Frederikshavn



Telefon: 9845 5000

www.frederikshavn.dk






Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 16. juli 2011 15:13

Til: InternetPost Kommunen

Emne: Angående boet etter Maren
Nyholm f. Gjedde, (min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard sin oldemor), eier
av Bangsbo, 1882 - 1884.




Hei,






jeg lurer på om jeg kan være så snill å få se på kopier av min
tipptippoldemor Maren Nyholm f. Gjedde, sine skifte-dokumenter, som ble
administrert av Sophus S. Nellemann og C.C.V. Nyholm, fra 1884 til 1886:











Jeg driver med slektsforskning, og prøver å finne ut om den
Gjedde-slekten, (som min mormor sa var fin gammel dansk uradel, og hun var
veldig stolt av Maren Nyholm f. Gjedde, hørtes det ut som, på telefonen her fra
England, hvor jeg lever som flyktning, ihvertfall, for jeg ringte henne om
dette, et års tid før hun døde, i 2009), er den linjen som går fra Ove Gjedde,
adelsmann fra Skåne, og admiral mm.







Da tror jeg det hadde hjulpet, å få sett på de papirene.






Jeg er glad i å reise til Fredrikshavn, med danskebåten, hvor jeg en gang
f.eks. sneik meg med, like etter at jeg hadde tatt artium, og fortsatt var
tenåring, og gikk og drakk på kroer/kneiper i Fredrikshavn, og tok ut penger,
fra min konto i Fokus Bank vel, for ei dame fra Svelvik, som hadde mista
pengene sine, nemlig Eva Olsen, våren 1990 vel.







Så jeg synes det er litt kjedelig at danskebåtene ikke går til
Fredrikshavn lengre.






Men de er jo mye raskere nå, så det er kanskje ikke så mye festing lenger nå.






Det er vel ikke tax-free på de nye båtene, Super Speed osv., som går til
Hirtshals, osv?







Jeg er fra Larvik, så jeg synes at Petter Wessel var en artig
danskebåt, for eksempel.






Men men.







Vi drakk først, på den kneipa, hvor man går fra danskebåten, med
Damsgaard, på venste hånd, og så tar man til venstre i hovedveien, og kommer
til en støyete kneipe, med billig øl.







(Selv om folkene var litt uhøflige der, og prøvde å lure meg til å gå
på dame-doen, for jeg var ikke kjent der.







Men men).







Det var meg og Eva Olsen, (som jeg kjente), og hennes kjæreste, som
jobbet i Se og Hør, i Norge, ifølge min søster Pia.







Så jeg var 'tredje-hjulet på vogna', på byen i Fredrikshavn.







Men men.






Samme det.






Bare noe jeg tenkte på.






Er det det forferdelig dyre Rigsarkivet, som jeg må kontakte om dette egentlig?



De er forferdelig dyre til å ta kopier.







Min mor arvet en ring av den siste baron Adeler, eller egentlig hennes
moster/grandtante, Magna aka. Meme Adeler f. Nyholm.







Så jeg fikk kopi av bo-papirene, men det kostet over 3000 kroner vel,
for rundt 200 sider.






Så det var litt dyrt.







Jeg lever som arbeidsledig flyktning, i England, og får ikke mine
rettigheter av politiet, etter å ha overhørt at jeg ble forfulgt av 'mafian', i
Oslo, i 2003 og 2004, og etter at jeg ble forsøkt myrdet, i Kvelde, i 2005.







Jeg lurer også på om Maren Gjedde egentlig eide Højriis slott, (som min
mormor hadde malerier fra, som jeg ikke fikk noen av, for jeg har ikke fått
arv, enda hun døde i 2009 og min mor i 1999, så jeg blir tulla fælt med av
myndighetene i Norge, dvs. Larvik Tingrett, mm, de svarer ikke engang på mine
e-poster, hos Tingretten der, i Larvik, (enda jeg har vokst opp i byen)).







Ettersom det står feil dødsår, for Maren Gjedde, i Årbog for Thy og
Mors, fra 1970 vel, nemlig 1837 vel, mens hun vel døde i 1884, ifølge
Bangsbo-siden i linken ovenfor, mm.







Her er fra Thisted Museum/Årbog for Thy og Mors, hvor man kan se dette:











Så her mistenker jeg lureri.







Håper dere kan gi meg noe hjelp i å oppklare om dette.






Mvh.






Erik Ribsskog







PS.






En gang, så dro min far med meg og min søster Pia, og hennes stesøster
Christell, (jeg bodde for meg selv, i Leirfaret, så hun var nok kun min søster Pia
sin stesøster, siden de bodde sammen i Havnehagen, hvor min far og Christells
mor og brødre også bodde), til Danmark, i 1986 tror jeg, for det var 'Danish
Dynamite'-reklamer, på isskiltene, på gatekjøkkenene, i Skagen.







Og min far drakk så mye på Petter Wessel, så jeg måtte si hvor han
skulle parkere på kaien deres, mens han ble edru.







I mellomtiden, så dro jeg for å kjøpe pizza, og det var visst noen
invandrere, fra Østen vel, som lagde pizza der, og den var ikke bra, den var
noe innbakte greier, når jeg egentlig ville ha vanlig pizza.






Så det var ikke bra, synes jeg.






Da var burgeren som hun vel ganske hyggelige danske dama lagde i Skagen, på et
gatekjøkken i noen sentrumsgater, mye bedre, vil jeg si.







Men men.






Min mor Karen Ribsskog, fikk meg til å spise pizza, i 1978 kanskje, på Hvalen
restaurant, i Østre Halsen, ved Larvik, hvor vi bodde da.







Burgere det ble jeg ikke glad i, før sommeren 1985, da jeg var på
språkreise i Brighton, og noen svenske ungdommer, som bodde hos samme
vertsfamilie osv., dro meg med til McDonalds, (som vi ikke hadde på Berger,
hvor jeg vokste opp).






Og da ble jeg også glad i burgere, som Big Mac og milkshaken og Chicken
McNuggets var også gode på McDonalds, på den tiden.






Så det var en veldrevet restaurant vil jeg si.






Sorry at jeg skriver så mye rart her, jeg er litt sulten tror jeg, og får lage
meg noe mat vel.






Beklager igjen dette!



















malerier.jpg
134K








PS.

Her er vedlegget:

malerier

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter