Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 14. desember 2011

Hvorfor ga Regjeringen en smørkvote til Synnøve Finden som ikke driver med smør? Det var kanskje litt spesielt?

tine best til å håndtere kvoten

http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/Tine-takket-nei-til-smr-i-oktober-6721203.html

PS.

Her kan man se det, at Synnøve Finden ikke har 'ordentlig' smør.

Dette er ikke smør som det selges volum av.

Dette er smørtyper til å ha på bakt potet, mener jeg.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

rare typer smør

http://www.synnove.no/produkter/smor-med-maldonsalt/238/248

PS 3.

Så de i Regjeringen, som driver å justerer de tollsatsene på smør, osv.

De burde kanskje ha sjekka før julestria begynte, om det var nok smør, til å ha i butikkene.

For fra da jeg jobba i butikk, så husker jeg det, at i forbindelse med jula, så var det spesielt viktig, at det var nok av alle slag varer.

Så her har Regjeringen vært som Grinchen og laget ekstra stress i jula, for mange husmødre landet rundt, vil jeg si.

Som ønsker å bake sju slag julekaker til jul.

(Som de gjerne begynner med, i ukene før julaften da, sånn at de skal rekke å få gjort alt mulig, som de pleier å gjøre, før jul da).

Så sånn er nok det.

PS 4.

Noen på irc babler om at Fendon-smør er ekte meierismør.

Men hvor mye selger Fendon-smør i året?

280 tonn?

Det tviler jeg på.

Fendon-smør er et spesialprodukt, i kategorien helsekost.

På Rimi, så solgte vi slankeprodukter, som Nutrilett, osv.

Og hvor mye solgte det?

Jo, kanskje to pakker i måneden, eller noe.

Så jeg tviler på at Fendon-smør er å finne i alle landets dagligvareforretninger.

Det er vel helst bare store supermarkeder som Maxi og Ultra og kanskje Meny, som har dette, vil jeg vel tippe på.

Det smøret er også med havsalt, så da blir det nok annerledes smak på fattigmann-kakene, vil jeg nok tippe på.

Nei, hu mor vil nok ha vanlig meierismør, i julebaksten.

Hu vil ikke ha noe dyre og salte greier med bilde av en greker på.

For meg så er det sterkeste merkevaren til Synnøve Finden, det er gulosten.

Men hvorfor har de ikke ordentlig smør?

Det veit dem kanskje selv.

Men jeg tror at Regjeringen nok må ha gitt Synnøve Finden for stor smør-kvote.

For at de skal bomme med 280 tonn, når det gjelder spesialsmør, som smør til bakte poteter og lidenskapelige helsefanatikere.

Ja det vil jeg gjerne se statistikk på, fra det firmet som drev med statistikk over salg av dagligvarer i Norge.

Nilsen Norge burde vel kanskje vært spurt om dette.

Dem og Synnøve Finden hadde jeg nok ringt om det her, hvis jeg var journalist.

Og også dem innen myndighetene som har bestemt hvem som skulle få så og så stor kvote.

Men når alt kommer til alt, så er det uansett Regjeringens ansvar, at det er nok smør, i landet.

Så jeg burde kanskje ikke gå for mye i detalj, om dette.

Så sånn er nok det.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter