Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 13. januar 2012

Jeg sendte en ny e-post til Hubro Bibliotek




Gmail - Knauf AS/Fwd: Spørsmål om Anders Christensen Gjedde, født i Handest ved Hobro 13. februar 1774, bondesøn.










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Knauf AS/Fwd: Spørsmål om Anders Christensen Gjedde, født i Handest ved Hobro 13. februar 1774, bondesøn.











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Fri, Jan 13, 2012 at 11:06 AM




To:
hobrobibliotek@mariagerfjord.dk






Hei,

jeg ser at Deres Hubro-bedrift Knauf AS søker om meg om mine klassekamerater, fra ungdomsskolen, i Svelvik, Sissel Tysnes og Erik Ree.

Er dette noe med kommunen i Hubro?


Hva skal dette bety?

Har dette noe med min høyadelige tipptipptippoldefar Anders Gjedde å gjøre?

Er det noen i Hobro som har hørt om han?

Han skal være fra Hobro ifølge årbok for Thy og Mors, fra 1970.


Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Sender med skjembilde fra StatCounter, for min blogg, som viser dette vel litt merkelige søket, om mine klassekamerater.



---------- Forwarded message ----------
From: Hobro Bibliotek (Officiel) <hobrobibliotek@mariagerfjord.dk>

Date: 2011/7/18
Subject: SV: Spørsmål om Anders Christensen Gjedde, født i Handest ved Hobro 13. februar 1774, bondesøn.
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>







Kære Erik Ribsskog.



Jeg har sendt dit spørgsmål videre til
vores lokalarkiv, da vi ikke har materiale om slægtshistorie her på biblioteket.
Du vil enten høre mere fra dem eller os senere.



Med venlig hilsen Marie
Fredborg Jungersen, Hobro Bibliotek








Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 16. juli 2011 13:15

Til: Hobro Bibliotek (Officiel)

Emne: Spørsmål om Anders
Christensen Gjedde, født i Handest ved Hobro 13. februar 1774, bondesøn.




Hei,






min mormor, Ingeborg Ribsskog, var oldebarn, av Maren Gjedde, datter av
Anders Christensen Gjedde, som kjøpte blant annet Højriis slott, på Mors:











Min mormor sa at Maren Gjedde, var etter gammel dansk uradel.






Men i linken ovenfor, så står det at Anders Christensen Gjedde, var 'bondesøn'.






Kan dere, i bibloteket i Hobro, (hans hjemsted), gi noe mer informasjon, om
denne Gjedde.



Var det den samme Gjedde-slekt, som adelsmannen og admiralen Ove Gjedde, fra
Skåne?



På forhånd takk for eventuelt svar!



Mvh.






Erik Ribsskog











hobro tipptipptipp.JPG
163K








PS.

Her er mer om dette:

hobro tipptipptipp

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter